CypheroN Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Lurer på om noen hører på '80s og '90s Screamo, Emo violence og Emotive Harcore musikk her ? Band som Saetia, Raein, Ampere, Pg.99, I Would Set Myself On Fire For You, Sailboats, OSV. Something you want to share? Hva er ditt yndlingsband og hvorfor? Nå er jeg spent på om det er noen her som liker dette, og ikke bare meg Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har du sjekket ut denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814 Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Har du sjekket ut denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814 Artig at trådstarter i den tråden verken nevner noen "ordentlig" emo/screamo/hardcore-band. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Har du sjekket ut denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814 Artig at trådstarter i den tråden verken nevner noen "ordentlig" emo/screamo/hardcore-band. Han har nevnt post-hardcore, da, som er en undergenre av hardcore med litt elementer fra screamo. Tror kanskje vi også kan benytte oss av den andre tråden siden den skal omhandle de samme genrene. Endret 16. mai 2008 av blade-bunny Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Nei, jeg hører så absolutt ikke på skitmusikken der. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Hmm.. har du ikke noe mer konsrtuktivt å komme med, tror jeg jammen meg ikke du skulle ha postet gitt. Og forresten, hva sikter du til? (hvilke band?) Lenke til kommentar
dadiadi Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Vet det var lite konstruktivt, sikter egentlig til alle i den sjangeren...Men det er bare min mening, dere kan nyte deres musikk og det er ikke sikkert dere synes noe om min smak eller... Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Adidas99, du har STYGG avatar. Kan noen forklare forskjellen på post-hardcore og hardcore? Alltid lurt på det Endret 17. mai 2008 av The Lulz Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Har du sjekket ut denne tråden? <a href="https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814" target="_blank">https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492814</a> Artig at trådstarter i den tråden verken nevner noen "ordentlig" emo/screamo/hardcore-band. Haha, helt enig. My chemical Romance er mainstream muskk! langt ifra denne screamoen jeg sikter til. Adidas99, du har STYGG avatar. Kan noen forklare forskjellen på post-hardcore og hardcore? Alltid lurt på det Post-hardcore er Escape the fate, From first to last, bless the fall og lignende. emo-mainstream hår og synger om cut-my-wrist. Hardcore stammer egentlig fra punk. Hardcore er bare en hard side av noe i musikken, men Emotive Hardcore/Screamo er det orginale og ekte Emo-musikken. Edit: leif Endret 17. mai 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Steinvakt Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Finnes det noen musikkvideoer av emo hardcore der hvor bandene kutter seg hverandre opp, fordi de er emo emo emo? Hadde likt å se det Lenke til kommentar
The Lulz Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Syns Escape the fate er ganske grei post-hardcore. Nesten bare emokids og posere som hører på det, men gidder ikke bry meg, noen av sangene deres er så catchy at jeg ikke kan la være Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Syns Escape the fate er ganske grei post-hardcore. Nesten bare emokids og posere som hører på det, men gidder ikke bry meg, noen av sangene deres er så catchy at jeg ikke kan la være Ganske enig med deg. Før hørte jeg bare på post-hardcore, men ærlig talt synes jeg ekte screamo er bedre nå Ikke likt i det hele tatt, tho. Endret 17. mai 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
gard. Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er vel ikke fra 80/90-tallet, men Circle Takes the Square burde vel telles som screamo? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Er vel ikke fra 80/90-tallet, men Circle Takes the Square burde vel telles som screamo? Yes! Circle Takes The Square er et av mine yndlingsband innen Screamo. CTTS er noe av det nye Screamo. De første Emo-band som Rites Of Spring og Hüsker Dü var på 80-tallet, selv om det ikke kan sammenlignes med f.eks Saetia som ble dannet i 1997. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Hva regnes Enter Shikari som da? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Post-hardcore/nintendocore elns. tipper jeg. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Stemmer, Enter Shikari er som det står et sted "Post-hardcore with elements of Trance". Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Noen musikk som ligner på Enter Shikari? Anbefalinger? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2008 Noen musikk som ligner på Enter Shikari? Anbefalinger? Er ikke så mange band som er likt Enter Shikari dessverre, men prøv bandet Sky Eats Airplane! det vil jeg si er det som mest likt. Hør Giants In The Ocean med dem eier! Lenke til kommentar
gard. Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 HORSE The Band er ganske likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå