Gå til innhold

Har en VELDIG rar kropp! Magen, lårene, og under haken og forbrenningsproblemer

Anbefalte innlegg

Hei :) jeg er en gutt på 13 år - jaja, jeg vet alle kommer til å si: "du er for ung!", "Du bekymrer deg for mye" "løp ut og ha det gøy!"

Men beklager, jeg kan ikke takle dette lenger!

Ok, her er problemet:

Magen min er EKSTREMT oppblåst! Jeg får mange vitaminer, trener svømming 2 dager i uken, men likevel er magen min så DRIIT stor! Det er kanskje 2cm eller 3cm med fett der, men den er så stor! jeg må gå rundt å dra den inn hele tiden!

Og lårene mine: jeg har store lår muskler, men med 4cm fett utenpå, så allt ser ut som fett! Det vil si at når jeg sitter må jeg stramme lårmusklene hele tiden, for å ikke se smellfeit ut.

Og haken min: jeg har en STOR muskel under haken, har ikke den fjerneste anelse hvor den har kommet fra, men for å opplyse var jeg mye feitere før, så jeg har veldig tøyelig skinn. Dette kan noen ganger tolkes som flesk. Da jeg ser på andre som har mer flesk under haken enn meg, ser det ut som de har mindre enn meg :/

Forbrenningen: Det er vel kanskje det største problemet, jeg vet at det nesten ikke går an, men F.eks. visst jeg spiser 2 brødskiver, legger jeg på meg 1 kg! Altså: jeg legger på meg fett ALT for lett.

Forkortet blir det slik: Jeg må vite hvordan magen min blir flatere, det er ikke så mye fett der. Jeg må også vite hvordan lårmusklene ikke der så feite ut. Og det jeg lurer på mest er hvordan jeg skal få vekk den fordømmte muskelen under haken! Og det jeg lurer mest på er vel hvordan jeg får permanent høyere forbrenning.

Visst dere vil vite måltidene mine: Frokost: 1 Brødskive. Skolemat: 1 Brødskive(Eller 2) Middag: veldig variert, men som oftest er det kjøtt, ris grøt, eller brødskive. Lunch: 1 brødskive. Kvelds: 1 brødskive.

Beklager for frustert forklaring :/

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Økt aktivitet er den eneste måten å øke forbrenningen på.

Opprettholdelse av muskler krever også mer energi, slik at det å bygge muskler også er en mulighet. Hvis du var lubben før, så kan kanskje økt muskelmasse føre til at du føler deg litt strammere. Litt muskler kan også gi bedre selvtilit.

Anbefaler deg å ta turen til iform.no og sjekke ut forumet der. Mye mer dedikert miljø en det du finner her tror jeg.

Lenke til kommentar

Magen din: Er helt normalt at magen stikker litt ut når du er i puberteten og holder på å vokse. Var det samme med meg da jeg var rundt 11 år da jeg langt ifra feit og hadde ikke noe fett på magen, men likevel stakk magen ut og dette forsvant senere.

Bena: Alle som er utrente har vel samme problemet så lenge de ikke har en veldig lav fettprosent.

Hake: Den kraftige haken kan du vel ikke gjøre noe med, men når du blir eldre vil det vel se mer naturlig ut når resten av ansiktet vokser mer.

Du legger ikke på deg 1kg fett etter et måltid, man veier alltid mer etter et måltid. Er rett og slett ikke mulig å legge på seg 1kg fett på så kort tid.

Ville vel ikke lagt meg ut på en diet i en alder av 13 år, bare spis sunt så blir du ikke feit ;) Sånn som jeg ser det har du et helt vanlig kosthold for en person i en alder av 13 år.

Lenke til kommentar
Magen din: Er helt normalt at magen stikker litt ut når du er i puberteten og holder på å vokse. Var det samme med meg da jeg var rundt 11 år da jeg langt ifra feit og hadde ikke noe fett på magen, men likevel stakk magen ut og dette forsvant senere.

Bena: Alle som er utrente har vel samme problemet så lenge de ikke har en veldig lav fettprosent.

Hake: Den kraftige haken kan du vel ikke gjøre noe med, men når du blir eldre vil det vel se mer naturlig ut når resten av ansiktet vokser mer.

Du legger ikke på deg 1kg fett etter et måltid, man veier alltid mer etter et måltid. Er rett og slett ikke mulig å legge på seg 1kg fett på så kort tid.

Ville vel ikke lagt meg ut på en diet i en alder av 13 år, bare spis sunt så blir du ikke feit ;) Sånn som jeg ser det har du et helt vanlig kosthold for en person i en alder av 13 år.

f

taqkk, men det med magen har vært siden jeg var 5år... :/ jeg skal si deg at jeg trener nokk ja. Jeg trener alle musklene jeg kan.

Økt aktivitet er den eneste måten å øke forbrenningen på.

Opprettholdelse av muskler krever også mer energi, slik at det å bygge muskler også er en mulighet. Hvis du var lubben før, så kan kanskje økt muskelmasse føre til at du føler deg litt strammere. Litt muskler kan også gi bedre selvtilit.

Anbefaler deg å ta turen til iform.no og sjekke ut forumet der. Mye mer dedikert miljø en det du finner her tror jeg.

Ikke for å være frekk eller noe, men jeg har BLODTRENET siden skolen begynte i fjor-sommer! har økt treningen jevnt hver måned, men dette har dessverre ikke hjulpet.

Lenke til kommentar

hør: du er 13 år, det er normalt i den alderen og se ut som michellen-mannen, for noen.... du sier ikke noe om høyden din, når du blir noen år eldre så kommer du til å vokse i høyden og valpefettet blir borte...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
hør: du er 13 år, det er normalt i den alderen og se ut som michellen-mannen, for noen.... du sier ikke noe om høyden din, når du blir noen år eldre så kommer du til å vokse i høyden og valpefettet blir borte...

Så forklar meg hvorfor ingen i klassen min har like lett for å legge på seg enn meg? og de har stram hud, og ikke noe valpe fett.

Lenke til kommentar
å herregud, du må da skjønne at ingen er likt bygget.... åssen står det til med høyden og vekta di?`

Du skal vite at jeg har dritliten benbygning, men den veier mye. jeg veier 52 kg og er 168 el. 172CM høy(en liten stund siden jeg målte..)

Beklager viss jeg har fornærmet deg :/

å herregud, du må da skjønne at ingen er likt bygget.... åssen står det til med høyden og vekta di?`

Det er ikke vekta mi som er problemet, den er snart for lav.. jeg vil ha strammere skinn og mindre fett, bare d..

Lenke til kommentar

lordosis1.jpg

En slik "anterior pelvic tilt" vil føre til at magen henger utover.

Fra hva du sier så spiser du ofte så lite som fem brødskiver på en dag? Å sulte deg på denne måten fører til biologisk stress, som fører til at kroppen din er veldig sparsommelig på fettet. Legg til mye mer proteiner og fett. 52 kg på 172 cm er veldig lite.

Lenke til kommentar
lordosis1.jpg

Fra hva du sier så spiser du ofte så lite som fem brødskiver på en dag? Å sulte deg på denne måten fører til biologisk stress, som fører til at kroppen din er veldig sparsommelig på fettet. Legg til mye mer proteiner og fett. 52 kg på 172 cm er veldig lite.

Sykt :O jeg SULTER meg akkurat ikke da, jeg syns bare det er nokk.. men det rare er at jeg har hørt at å spise lite og ofte er bare bra?! jeg er forvirret :(

Lenke til kommentar
lordosis1.jpg

Dette er jo HELT rett! magen min og ryggraden min er sånn! hvordan skal jeg få endre d?`viss jeg spiser mer, føler jeg meg jo bare mer oppblåst, og viss jeg fortsetter sånn jeg gjør, så får jeg en sånn mage resten av livet!

Lenke til kommentar

Begynn å tren + få et bedre kosthold. Da kan du holde omtrent samme vekt (eller opp/ned hvis du ønsker), samtidig som du strammer opp kroppen gjennom mosjon og vekttrening. Har flere i klassen som veier 5-10 kg mindre enn meg, men ser mye "feitere" ut, pga. de har høy fettprosent.

Lenke til kommentar
Begynn å tren + få et bedre kosthold. Da kan du holde omtrent samme vekt (eller opp/ned hvis du ønsker), samtidig som du strammer opp kroppen gjennom mosjon og vekttrening. Har flere i klassen som veier 5-10 kg mindre enn meg, men ser mye "feitere" ut, pga. de har høy fettprosent.

Ok... men har du et tips til meg om hvor jeg kan kjøpe billige vekter? og hvor ofte trene mosjon? lite treningssentere her skjønner du.

Takker =)

Lenke til kommentar

Blir fort dyrt å kjøpe vekter, er vel noen treningsentere der hvor du bor? De fleste der hvor jeg bor lar folk under 16 trene så lenge de har samtykke til foreldrene, er vel sånn andre steder og hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Blir fort dyrt å kjøpe vekter, er vel noen treningsentere der hvor du bor? De fleste der hvor jeg bor lar folk under 16 trene så lenge de har samtykke til foreldrene, er vel sånn andre steder og hvis jeg ikke tar feil.

jo, men jeg ønsker å trene hjemme, er ikke så mange treningstudio her...

jo, men jeg ønsker å trene hjemme, er ikke så mange treningstudio her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...