Gå til innhold

Prosjekt: Hva slags nettside trenger du?


Anbefalte innlegg

Prosjekt: Hva slags nettside trenger du?

 

design2nt9.jpg

 

Hei.

 

Jeg er fra Designway.org firma, har tenkt å ta en undersøkelse om hva slags nettsider dere trenger akkurat nå.

(Nettsiden som dere velger, Kategori) med flest avstemning vil bli laget til slutt, med flere versioner, slik at de fleste får bruk for det. Har lest en del tråder der folk trenger forskjellige nettsider, men nå er jeg villig til å lage den gratis, som mitt først firma oppdrag.

 

Dere kan for eksempel velge nettsider om:

 

-Foto

-Webdesign

-Artist (Musikk)

-Klan (Spill)

*Osv..

 

 

 

 

 

PS:

 

*Skriv hva slags nettside du trenger akkurat nå?

*Hvorfor du trenger den? (Kort)

*Hvordan vil du at siden skal se ut? Helst et bilde, eller en link som videresender til designet.

 

Edit:

 

vel, nå er dere spent? hmm?

 

Okay, siden er ferdig, jobbet hele natta i går. Skikkelig trøtt i dag.

 

www.designway.org (Kom med kommentarer) .

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spurte mor om akkurat det samme for 2 uker siden og hun sa:

Jeg savner en side der jeg kan se alle musikk festivaler i Norge. Søke på artister, så viser det Hvor og når de spiller. Søke på dato vise hvilken festivaler som er da. Søke på steder og finne ut festivaler der.

Lenke til kommentar

Jeg trenger en side hvor jeg kan registrere meg, for så å laste opp enkeltfiler uansett format til mitt private område., for så å kunne linke til filen(e) uansett kilde. En enkel, ryddig og svært spesialisert tjeneste med andre ord.

 

Jeg trenger den fordi jeg ikke har en egen server, fordi ingen av tjeneste jeg har prøvd i dag tilbyr ubegrenset båndbredde og oppbevaring av filen i all overskuelig fremtid uavhengig av antallet nedlastninger, fordi ingen av tjenestene er ryddige, enkle, raske, og fordi man vanligvis er alt for begrenset i filstørrelse på liknende tjenester.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en side hvor jeg kan registrere meg, for så å laste opp enkeltfiler uansett format til mitt private område., for så å kunne linke til filen(e) uansett kilde. En enkel, ryddig og svært spesialisert tjeneste med andre ord.

 

Jeg trenger den fordi jeg ikke har en egen server, fordi ingen av tjeneste jeg har prøvd i dag tilbyr ubegrenset båndbredde og oppbevaring av filen i all overskuelig fremtid uavhengig av antallet nedlastninger, fordi ingen av tjenestene er ryddige, enkle, raske, og fordi man vanligvis er alt for begrenset i filstørrelse på liknende tjenester.

 

Da er det snakk om å kjøpe (Server hjemme) Som jeg ikke har muligheten til.

 

Jeg trenger en side hvor jeg kan registrere meg, for så å laste opp enkeltfiler uansett format til mitt private område., for så å kunne linke til filen(e) uansett kilde. En enkel, ryddig og svært spesialisert tjeneste med andre ord.

 

Jeg trenger den fordi jeg ikke har en egen server, fordi ingen av tjeneste jeg har prøvd i dag tilbyr ubegrenset båndbredde og oppbevaring av filen i all overskuelig fremtid uavhengig av antallet nedlastninger, fordi ingen av tjenestene er ryddige, enkle, raske, og fordi man vanligvis er alt for begrenset i filstørrelse på liknende tjenester.

 

Er det snakk om en felles nettside her?

Kan godt tenkte meg en nettside der vi hjelper de fattige barna ved hjelp av rødekors.

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar
Har du noen eksempel-design du kan vise av hva du har laget før?

 

Eller blir det noe ala det som er på designway.org nå? :)

 

hehe, Designway.org er under utviklig ingenting er laget der... om det bildet som dere ser på forsiden er bare et bilde som vennen min har laget...

 

Det blir noe bra!

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør satse litt lavere på din første nettside enn å lage noe folk faktisk trenger. For å lage noe som andre har bruk for må du i 99,9% av tilfellene kunne en eller annen form for serverside-koding (PHP, ASP, Perl, etc.). Mitt forslag er at du til å begynne med lager en personlig nettside, lærer deg HTML og CSS, og deretter et serversidespråk. Du bør iallefall være på nivået der du kan lage et enkelt CMS før du prøver deg på noe som andre kan ha nytte av.

 

Jeg sier ikke at det er et dumt initiativ du har, jeg tror bare det er lurt å starte på rett sted når du skal lære deg programmering.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Jeg tror du bør satse litt lavere på din første nettside enn å lage noe folk faktisk trenger. For å lage noe som andre har bruk for må du i 99,9% av tilfellene kunne en eller annen form for serverside-koding (PHP, ASP, Perl, etc.). Mitt forslag er at du til å begynne med lager en personlig nettside, lærer deg HTML og CSS, og deretter et serversidespråk. Du bør iallefall være på nivået der du kan lage et enkelt CMS før du prøver deg på noe som andre kan ha nytte av.

 

Jeg sier ikke at det er et dumt initiativ du har, jeg tror bare det er lurt å starte på rett sted når du skal lære deg programmering.

 

Takk for forslaget, men jeg tror jeg er allerede utdannet.. (Rødt)

Så kom gjerne med flere forslag!

 

EDIT: Starter ikke firma uten grunn!

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar

Altså.

 

Måten du formulerer deg på får det til å høres ut som du er rundt 13-14 år gammel. Jeg stiller spørsmål ved kompetansen du mener du innehar da du ikke kan vise til noe annet enn Designway.org, og er ganske diffus i måten du beskriver dine ønsker for et prosjekt å jobbe med. Du nevner heller ikke nøyaktig hvilken kompetanse du besitter, noe som gjør det vanskeligere å komme med et forslag til en nettside du kan lage (det avhenger mye av hvilket nivå du ligger på). Jeg synes også det er litt spesielt at du nevner om og om igjen at du har startet et firma - jeg vet ikke om du har samme definisjon på det som andre utviklere i dette forumet (har du f.eks. et organisasjonsnummer?). Det kan godt hende jeg tar feil her, men dette er inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett på denne tråden.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Det jeg savner mest er som nevnt tidligere her en god oversikt over festivaler i norden.

Lenke til kommentar

Sida di underbygger inntrykket Lokaltog har fått. Den formelig brøler nybegynner, og er fylt til randen med klassiske nybegynnerfeil. Veldig lite tillitsvekkende når det kommer fra noen som "er allerede utdannet". Ikke i mine villeste fantasier kan jeg få meg til å tro at du har noen relevant utdanning.

 

Når det er sagt så er den eneste måten å lære på å hoppe i det og lage noe. Du har fått flere gode forslag allerede, men jeg tror nok du er tjent med å la være å ta deg vann over hodet. Små gratis "oppdrag" for venner og naboer og gamle tanter er kanskje et bedre utgangspunkt? Så hvis ikke dette er en slags ny vri av Tord Company eller Jeff K eller noe, stå på.

Lenke til kommentar

Noen punkter:

Grisestygg meny som ser ut som en standard meny fra et eller annet crappy program.

Windows Live reklame som overhodet ikke passer inn.

Salig blanding av oransje og hvite bokstaver.

Enkelt sider bruker Comic Sans MS :no:

Fæl kode

 

Du tror litt vel mye om deg selv, virker det som.

 

Men for all del, øvelse gjør mester (hvertfall bedre). ;)

Lenke til kommentar

Rett i forsvarsposisjon, ja?

 

Jeg har ikke noe behov for å bevise min integritet ved å flashe noe jeg er stolt av. Og siden du later til å ha bestemt deg for at du kan alt og vet alt er det nok fåfengt å prøve å overbevise deg om at sida di ikke er all verden. Skjønner ikke at jeg gidder, men et par stikkord:

 

- Teksten på sidene er i beste fall uforståelig og pretensiøs. Et par sitater:

"Verden vår består av 2 ting i dag, kjærlighet og design." - Hæ?

"Designway er vår verden, og det blir kanskje din også?" - Neppe

"Vi Utvikler verden til design !" - ???

 

- X antall farger og fonter i brødtekst hjelper ikke på lesbarheten.

 

- Visuelt ser sida bare ut som en tilfeldig samling photoshop-filtere.

 

- Koden er et salig rot. Les deg opp på semantikk og tilgjengelighet.

 

- "Referansene" er av enda mer tvilsom kvalitet. Midtstilt brødtekst, bakgrunnsmusikk, navigasjonslenker som bullets ved siden av tekst, "Soundslides demo", osv - alt dette forteller at du ikke kan faget du later som du er utdannet i.

Lenke til kommentar
Stilig, kanskje dette er en reaksjon på tiden vi lever i dag, hvor alt skal være skrevet rett og se originalt ut! Stå på, det skal nok litt til å for å tjene penger på dette til å begynne med, men for all del, man trenger folk som deg óg!

:lol:

 

Hva er galt med den?

jeez.jpg

 

 

Legger også godt merke til de litt spesielle formuleringene dine. Jeg mener... "Verden vår består av 2 ting i dag, kjærlighet og design. Det er akkurat den vi også består av". :lol:

 

Jeg fant deg ikke på brreg.no heller. Tjener dere svart eller? :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...