tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Velkommen til en anderledes utfordring. I løpet av de neste fire dagene skal du lage deg en bildeserie som du så poster i denne tråden. Tema for denne dugnaden er bildeserie. Ta tre til fem bilder som henger sammen tematisk. Bildene skal tas i perioden mellom 09.05.2008 kl 00:00:01 og 12.05.2008 kl. 23:59:59. Hva du velger som tema er opp til deg, men det skal være lett for oss andre å se hvordan bildene henger sammen. Å slenge sammen 4 sort-hvitt bilder som ikke henger sammen, og så kalle det bilde-serie blir feil. Det er ingen påmelding - det er bare å forsøke; får du det til, så er det poster du bildene i den angitte perioden. Klarte du det ikke, så er det ingen behøver å få vite det Reglene er enkle: 1. Du må være fotografen bak bildene og de skal være tatt i dugnadens periode. 2. Denne dugnaden varer fra fredag 09.05.08 kl. 00:00:01 til og med mandag 12.05.08 kl. 23:59:59. 3. Bildene skal postes i denne tråden mellom tirsdag kl. 00:00:01 til tirsdag kl. 23:59:59. 4. Du skal poste fra tre til fem bilder som dekker utfordringen. 5. Bildene skal ikke være større enn 1024 piksler på lengste side. NB. Jeg gjentar - det skal ikke postes noen bilder her før kl. 00:00:01 natt til tirsdag. Norsk tid. Denne tråden fungerer også som diskusjonstråd. Edit: bildeseriene legges ut i denne tråden. Tom Endret 13. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Genialt opplegg. Skal prøve å få til noe bra. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det blir spennende å se hva folk (meg selv inkludert) får ut av det. Har du bedt om noe publisitet fra redaksjonen? Det er lett å misse en tråd som dette, i en litt fjern og bortgjemt del av forumet... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Det blir spennende å se hva folk (meg selv inkludert) får ut av det. Har du bedt om noe publisitet fra redaksjonen? Det er lett å misse en tråd som dette, i en litt fjern og bortgjemt del av forumet... Har sendt en liten mail nå. Tom Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ingen fare - vi liker leserinitiativ som dette. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Det blir nok vanskelig for de analoge fotgrafene å rekke deadline på denne; men blir det vellykket, så kommer det andre dugnader, og da noen med analogt tilsnitt. Tom Endret 8. mai 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Konkurransen starter altså om et par timer, right? Hm... *lure på hva jeg skal velge som tema* Noen tips anyone? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Fint initiativ, Tom..da har man jo litt tenketid på dette, så kan man jo ta alle bildene samtidig som en slags serie. Her får man heller ikke noen tips å "plagiere" i og med at bildene ikke skal legges ut før tirsdag. Akkurat nå i starten har jeg ingen idé...men hvis noe dukker opp, skal jeg nok delta RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Konkurransen starter altså om et par timer, right? Hm... *lure på hva jeg skal velge som tema* Noen tips anyone? 1. Storbyen 2. Livet på landet 3. Trær jeg har møtt (figurativt eller bokstavelig) 4. En eller fler stilige biler 5. Macro 6. Kjæresten din, eller en person som står deg nær 7. En stor stein sett fra mange vinkler osv Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg blir nok med på denne med makro, fin anledning for å teste ut objektivet jeg får på lørdag Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Men utfordringen starter i morgen da, snodig. Hva skal du gjøre i morgen da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg blir nok med på denne med makro, fin anledning for å teste ut objektivet jeg får på lørdag Hadde jeg vært hjemme, så hadde jeg nok jobbet med en macro variant selv. Har en ide til en bildeserie med makro; men det får bli til en annen gang. Er i Helsinki helt frem til mandag ettermiddag, så jeg får nok finne på noe annet Tom Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Men utfordringen starter i morgen da, snodig. Hva skal du gjøre i morgen da? Det står ingenting i reglene om at man må ta bilder hver dag. Kan godt ta alle den siste timen av mandag hvis man liker litt tight deadline. Men han kan jo sette seg ned og tenke ut noen motiver, slik at han er klar når objektivet dukker opp. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Men utfordringen starter i morgen da, snodig. Hva skal du gjøre i morgen da? Nappe løken? Står ingenting om at jeg må ta bilder hver dag fra utfordringens begynnelse, så jeg tar det på lørdag/søndag Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Kan jo nesten si at Helsinki er temaet ditt da. Eller et eller annet finsk. EDIT: åja. Fikk ikke helt med meg at man ikke måtte ha fem bilder. Da ønsker jeg deg lykke til snodig! Gleder meg til jeg får meg makro. Det ble Tamron 90mm på deg, right? Endret 8. mai 2008 av IceFox Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 1. Storbyen 2. Livet på landet 3. Trær jeg har møtt (figurativt eller bokstavelig) 4. En eller fler stilige biler 5. Macro 6. Kjæresten din, eller en person som står deg nær 7. En stor stein sett fra mange vinkler osv Tom Er det noen av temaene vi skal lage den serien "over" altså?... eller var det bare noen idéer du nevner som eksempler? RandiA Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 1. Storbyen osv Tom Er det noen av temaene vi skal lage den serien "over" altså?... eller var det bare noen idéer du nevner som eksempler? RandiA Det står jo osv, så regner med at det bare er eksempler Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Men utfordringen starter i morgen da, snodig. Hva skal du gjøre i morgen da? Nappe løken? Bare det ikke blir noen bilde serie av det så Bildene skal selvfølgelig være inneform samme rammer som gjelder for bildekritikken. Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Men utfordringen starter i morgen da, snodig. Hva skal du gjøre i morgen da? Nappe løken? Bare det ikke blir noen bilde serie av det så Bildene skal selvfølgelig være inneform samme rammer som gjelder for bildekritikken. Tom Haha, det var bare ett eksempel på at jeg ikke trengte å begynne å ta bilder med en gang Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ja, snodig. Ikke noen detaljerte makrobilder av private saker og ting nå. Du gidder vel ikke svare i Akam-trefftråden, tomsi. Angående middagsforslag og sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå