Gå til innhold

Miami/New York - kva bør eg sjå?

Anbefalte innlegg

God aften folkens!

Skal ein tur til USA i juni. Ingen business, berre pleasure osb. Eg har ikkje vore i desse byane før, og lurar litt på kva som er interessant å sjå!

Eg skal vera i New York i kun 2 dagar, så her er tida litt knapp. Nokon erfarne New York-fararar som kan anbefale kva eg bør fylle desse dagane til randen med? Eg er 22 år, så alder er inga hindring.

Så var det Miami då. Skal vera der i 8 dagar, og eg har ikkje tenkt å sløve på beachen heile dagen. Nokon som kan anbefale spesielle utflukter i miami-området? Har fått med meg at Key West er eit attraktivt område..

På førehand takk for innspel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aah! Vekker gode minner. Var for ikke lenge siden på samme plassene du skal til =)

I New York må du få me deg Empire State Building (Helt utrolig fet utsikt), The Trump Tower, FN-bygget og Times Square. Det er utrolig mange buss-turer som tar deg med til disse plassene.

Noe av utsikten på Empire:

Times Square:

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Empire State er et must! Det er kjempemorro. Vi kjøpte en litt dyrere billett som gjør at du slipper å stå i kø i 2 timer, og det lønner seg om man gidder å ta seg råd til det.

En annen ting du MÅ gjøre er å fly helikopter rundt Manhattan! Du kommer aldri til å se makan til utsikt igjen, det lover jeg. :) Central Park er dødskoselig, dra dit også. Ligge og chille i gresset med iPod eller en is i hånda er priceless.

Lenke til kommentar

Da jeg var i NY med pappa, tok det 10min å stå i kø foran inngangen til Empire State Building, men 1-2 timer på ferja til Frihetsgudinnen.

Kan godt være fordi mai måned er utenfor sesongen. Hvis du skal reise ganske tidlig i Juni, så sparer det deg sikkert for mye venting.

Møt i hvert fall opp tidlig ;)

Lenke til kommentar

Empire er veldig pent om natten også, var der kl11 på kvelden og da var det 0 kø.

post-25919-1211232378_thumb.jpg

Key West er også er chill sted, kjørte fra Orlando-Key West-Miami og likte egentlig Key west best.

Solnedgang fra Key West ut mot Cuba. :)post-25919-1211232346_thumb.jpg

Lenke til kommentar

I New York er det enkelte ting man bare må se:

- Empire State Building

- Frihetsgudinnen

- Trump World Tower

Det er også andre ting som man også burde få med seg:

- Times Square

- Ground Zero.

Ha en fin tur!

Lenke til kommentar
Utrolig mye kø for å se frihetsgudinnen. Ville heller ha valgt en båttur.

Da jeg var der var det ikke noe kø nesten... Var der midt på dagen og den mest populære tiden også. Det varierer sikkert med turister...

Lenke til kommentar

skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil og kjøre til Orlando (nærmere bestemt disney world). og selvsagt Key West.

og forhåpentligvis får vi en time hos Miami Ink, selv om det skal mye til :p

Lenke til kommentar
skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil og kjøre til Orlando (nærmere bestemt disney world). og selvsagt Key West.

og forhåpentligvis får vi en time hos Miami Ink, selv om det skal mye til :p

De har en mistepris på 1000dollar. ;)

hehe... 5000spenn for en fantastisk bra tattoo er ikke nødvendigvis mye :p får planlegge en litt større enn hva jeg hadde planlagt da.. må få litt igjen for pengene

Lenke til kommentar
hehe... 5000spenn for en fantastisk bra tattoo er ikke nødvendigvis mye :p får planlegge en litt større enn hva jeg hadde planlagt da.. må få litt igjen for pengene

Du er klar over hva en minstepris er? Da snakker vi en liten uten masse detaljer. Dessuten har de sikkert ventetid på hundre år, så tror ikke du skal regne med det. :)

Lenke til kommentar

Når vi (meg og pappa) var i NY i 2005, ble vi litt skuffa da vi ikke kom oss opp i Frihetsgudinnen. Vi manglet en eller annen billett.

Noen som vett hvilken billett det er snakk om, og hvor jeg kan bestille den?

Lenke til kommentar
skal selv til miami i juli. vi tenkte på krokodillesafari, leie bil [...] og selvsagt Key West.

Ja me har tenkt på det samme! Er vel eit område som heiter Everglades som er kjent for alligatorar og krokodillar. Skulle gjerne ha likt å ta ein sånn sumpsafari i ein sånn båt med propell på! Key West skal inngår også i vårt program, ettersom me skal leige bil og køyre ned sjølve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...