Toons Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Hva er dancehall: (fler spørsmål, spør meg) http://en.wikipedia.org/wiki/Dancehall Mine favoritter: Bounty Killer Mavado Elephant Man Sean Paul Mr. Vegas Sizzla TOK Vybz Kartel Busy Signal Lady Saw Buju Banton Red Rat Wayne Wonder Har dere noen tips, eller andre synspunker! Feel free to respond Lenke til kommentar
Toons Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 Er det absolutt ingen som lytter til slik musikk i norge? hmmm... rart :dontgetit: :dontgetit: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Hvilket album er et must når det gjelder dancehall, da? Anbefal meg ett og jeg skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Toons Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Det nye til Mavado, Gangsta For Life, er ett godt alternativ. Eller de eldre albumene til Sizzla, og det første til Sean Paul, Stage One. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Hørte på Mavado-albumet. Jeg syns det ble for glætt og overprodusert. Kanskje jeg vil like oldskool dancehall bedre? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Toons Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 skjønner problemet ditt! Hadde det sånn i starten jeg også, helt til jeg begynte å høre på teksten, og ''glemme'' melodien. Old skool' dancehall kan jeg anbefale Sizzla, de eldre albumene, og de første albumene til Bounty Killer. Her er en liste: Bounty killer: The Art Of War (1994) Roots, Reality & Culture (1994) Jamaica’s Most Wanted (1994) Guns Out (1994) Face To Face (1994) Down In The Ghetto (1994) No Argument (1995) Ghetto Gramma (1997) Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har begynt å høre på en god del Dancehall. Mavado-albumet er konge, favoritten er Top Shotta Nah Miss, perfekt blanding av laidback og energi: Ellers har jeg vel hørt Beenie Man, Vybz Kartel, Sizzla, Elephant Man og Damian Marley. Mye kult. Lenke til kommentar
Toons Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Koselig å se at det er noen fler enn meg som kjenner til denne musikken. Personlig så liker jeg ikke Beenie Man, han blir for soft. Det kan vel også ha noe med å gjøre at han er beef med Bounty Killer/The Alliance, så det er vel litt lojalitet ute går! Noen av dere som kjenner til noen sider på internett der de har nyheter og slikt om Dancehall, på norsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå