Gå til innhold

GUIDE for de som skal kjøpe ny laptop for Age of Conan

Anbefalte innlegg

Hjelp med å kjøpe Bærbar pc

- jeg og mange andre, skal kjøpe ny laptop. da er det en selvfølge at denne laptopen skal kune kjøre Age of Conan fint. jeg har googlet og surfet litt rundt på nettet for å se hvilken prisklasse man må opp i for å få en grei ytelse her.

- Veldig mange bærbare pcer i dag kommer med integrert grafikk kort, det vil da si at det istedenfor å ha dedikert minne, så drar den minne av pcen, altså rammen av pcen. dette er en veldig dårlig løsning siden den ikke vil klare å kjøre noen av de nyeste spillene, i alle fall ikke Age of Conan. Så hca du enn gjør IKKE kjøp en pc ,med slikt skjermkort :thumbdown:

- Når du skal se etter en pc som skal kjøre Age of Conan, burde du helst se etter en av disse sjermkortene, da er du i alle fall sikret å kunne kjøre spillet, mer eller mindre

-Jeg har rangert sjermkortene etter ytelse:

HIGH END

8800GTX- 81%

8800GTS- 67%

7950GTX- 60%

8700GT- 50%

HD2600XT- 46%

7900GS- 42%

Mellomgode kort

9500GS- 41%

8600GT- 37%

2700HD- 37%

7600GT- 34%

8600GS- 27%

8400M GS (low end)- 18%

- Dette er kanskje noen av de mest populære kortene som finnes på markedet nå, så et av disse er et godt valg. et av de mest populære i prisklassen fra 7-10k, er nok 8600GT kortet, dette kortet klarer til og med å dra crysis greit på medium-low, så dette er uten tvil et kort som er meget aktuelt til Age of Conan.nå har jeg ikke sjekket prisene på så mange andre kort da, men tror at dette er et av de beste i klassen 7-10K.

CPU

Cpuen har utrolig nok veldig mye å si på ytelsen i Age of Conan,det er ikke mulig å få god fps uten en god cpu, det kan være forskjellen på 10 og 25 fps her og mer , så ikke vær sløv her :tease: Jeg har rangert etter ytelse(kilde fra Toms Hardware. Se vedlegg.

Minne

her er det nesten minimum med 2Gb med ram, det anbefales 3 da, siden dette vil gi en mye mindre hakkfri opplevelse. Så gå for 3GB Her helst.

- Håper dette hjelper dere litt på veien. Videre kan jeg linke til Youtube, der han spiller gjennom beta, og bruker laptop noe lignende denne bare litt dårligere: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=85137

-Ser meget bra ut vet ikke hva han kjører på,men tror det er noe mellom low og medium eller et eller annet der :-))

Link til Youtube:

- Kan legge til at dell har gode tilbud nå på laptoper syntes da jeg, her er en som jeg syntes er meget aktuell og vil kunne kjøre AOC på medium vil jeg tro: http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=dhs, se på de 2 mellom 8 og 10000K

Test av Dell XPS 1530: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4135

Håper dette kan hjelpe for noen, jeg håper også å kunne komme med oppdateringer med tiden som går nå det nærmer seg relase :-)

:w00t:

-!!Ville også vise hvordan man kjører AOC på High med 8600GT og X2 4600AMD CPU

Link, merk dette er på high! : http://www.vimeo.com/916741

post-142558-1210092939_thumb.png

Endret av Martin030190
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er nok 8600GT kortet, dette kortet klarer til og med å dra crysis greit på medium-low

Har 8600gt, og kjører crysis problemfritt på medium settings, på high blir det litt hakking, men det blir det vel på alle kort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror dere min laptop vil kunne kjøre det på laveste settings?

Acer Aspire 5720ZG

Intel dual-core T2310

8400M GS

2gb DDR2

Har en high- end stasjonær PC som jeg kommer til å spille mest på, men hadde vært greit med en lappis til on-the-move spilling :- )Ikke at jeg trooor det går men..

Lenke til kommentar

Jeg har:

Vista

2 gig ram

Nvidia 8600 GT

Dual Core 1.80

Jeg kjører IKKE på medium (da går fps'en til helvette). Jeg tror det er processoren min som ødelegger, sammen med vista+2 gig ram (dårlig combo, vista = faenskap, tenker på å bytte til xp).

Lenke til kommentar
Tror dere min laptop vil kunne kjøre det på laveste settings?

Acer Aspire 5720ZG

Intel dual-core T2310

8400M GS

2gb DDR2

Har en high- end stasjonær PC som jeg kommer til å spille mest på, men hadde vært greit med en lappis til on-the-move spilling :- )Ikke at jeg trooor det går men..

tviler sterkt... ar 8600M GT 2,5GHz c2d, 4 gig ram og har ca 20-30 fps på low... og 8400gs ligger ganske langt under....

Lenke til kommentar

hvorfor har du ikke regna inn macbook pro?

mac har sterke pcer samt de kan man installere windows på nå for tiden også, hvis man ikke liker OSX/Leopard

BTW:

8800GTX

2gig ram

4400+ x2 amd cpu

lagger på max.. hvis det er mye på skjermen, ligger på rundt 25-35 fps i tortage på det beste

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Takk for svar.. Prøvde på laptopen, gikk greit med absolutt alt på laveste, men var rimelig stygt og ikke mer enn 10-25 fps i lonewolf områder :)

Så trooor nok jeg går tilbake til stasjonære! : ) Der går ting heldigvis smertefritt på full guffe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...