Gå til innhold

Jeg hater min nye XBOX nå.


Anbefalte innlegg

29.april gikk jeg fra butikk til butikk, i flere timer for å skaffe en XBOX med FALCON hovedkort, til slutt havnet jeg hos Expert som hadde en ARCADE som garantert hadde FALCON (175W strømforsyning, LOT nummer 743 og produsert i oktober 2007).

 

Jippi, men det hadde sin pris, fordi jeg skulle også ha en harddisk og trådløs internet antenne til XBOX`en, det hadde ingen på lager, ikke en dritt av det, ikke Elkjøp, og ikke to Expert butikker. Jau jau shit au, butikkene stengte og jeg måtte kjøre hjem.

 

Neste dag dro jeg tilbake, og spurte Spaceworld, det hadde heller ikke den forbanna hardisken på lager. Men til min store glede hadde det wireless network adapter på lager, den kostet flesk 799 kr, men idiot som jeg var punget jeg ut....uvitende om at MICROSOFT har ett forbanna kvalitets problem....

 

Så jeg kjørte hjem igjen og plugget den forbanna orginale trådløse antennen til XBOX`en, så var det bare å koble BOX`en til nettet, men den helt nye XBOX`en fant ikke den forpulte antennen og jeg skjønnte ikke ett dritt.

 

Det stod "NETWORK ADAPTER DISCONNECTED", men det var den ikke. Den hadde jeg trøkket godt inn i XBOX`en, til og med det røde lyset på antennen lyste, som bekreftet at den var på plass. Men neida, boxen sa det samme hele tiden "trådløse antennen er ikke koblet til maskinen".....

 

....forbanna dritt tenkte jeg etter flere timer med på og av antennen og xbox`en og alt mulig, prøvde alle 3 USB portene, men det var bare elendighet jeg fikk tilbake.

 

Jeg ringte det grusomme svenskene på XBOX support, han var grusomt hyggelig og han sa at det var steike rart at dritten ikke fungerte, jeg sa at både antennen og maskinen var fletta nye. Han sa at jeg måtte sjekke om XBOX live fungerte visst jeg puttet inn en kabel i maskinen istedet for trådløse adapteren. Det gjorde jeg og det fungerte, da gikk han og snakket med sin tekniske sjef som han taut om, joda, det var nok den wireless network adapteren som var rævva, så han sa jeg måtte få ny i butikken.....

 

....javel så hyggelig å bra...så sa han at visst den nye antennen ikke funker så må du sikkert få helt ny XBOX, da xboxen muligens ikke klarer å skifte modus fra kabel modus til trådøst adapter modus når du måker inn en trådløs adapter...selv om det skal gå automatisk....javel sa jeg, og sa hade bra og god troende som jeg var trodde jeg på han, at det var nok noe gale med adapteren....den svensken visste nok mer enn som så....

 

....fordi jeg kjørte hele den forbanna lange veien tilbake til butikken forgjeves, som koster meg 200 kr tur/retur i bil utgifter, siden jeg bor bak en forblåst stein ute i den norske ødemarka...fikk by adapter og trodde at alt var bra.....

 

Så jeg råkjørte hjem igjen, reiv opp pakkningen med kniv, og knuste den trådløse adapteren inn i USB rævva på XBOX`en...jeg hater BILL GATES nå, den forpulte nerden, og den svensken også. Den nye trådløse adapteren var sikkert helt i orden den, slik som den gamle, fordi den rævkjørte BILL GATES maskinen klarte heller ikke nå registrere at jeg hadde kjørt inn en wireless network adapter i den....

 

....og jeg som nettopp hadde brukt opp resten av penga mine på den turen....

 

....JAAAAAA, nå må jeg liiide meg gjennom 1.mai, uten XBOX LIVE, fordi min helt nye XBOX 360 ARCADE ikke fungerer som den skal, elendig kvalitet på dette produktet, bra at dem har klart å fixe the ring of death, men sykt at det dukker opp nye kvalitets problemer hele veien...så jeg må skifte hele maskinen, hva er galt med produksjonen av XBOX 360 egentlig? Siden den har så sykt høyt med feil....

 

....og 2.mai må jeg uti ødemarka å tigge tusser og troll for penger, slik at jeg har råd til å kjøre tilbake til Expert for å rooope høyt at jeg skal ha ny XBOX 360 ARCADE NÅÅÅÅÅ, jeg forlater ikke butikken får jeg har fått en ny maskin, fordi den jeg fikk for noen dager siden er en ren sabotasje maskin fra Bill Gates, tipper at han sitter hjemme og leer brillene av seg over alle idiotene som river seg i håret pga. 360 sitt syke kvalitets problem....

 

...om 5 år tipper jeg at alle 360` maskinen på hele kloden får the ring of blood....og kun fantasien kan tenke seg til hva som skjer da.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var en kjip historie, men hvis du absolutt på død og liv skal ha live 1. mai, kan du jo bruke kabel...

 

Enig, historien var grusom kjip. Problemet med kabelen, er at jeg sitter i nabo huset til der hvor den trådløse ruteren er, så dermed blir jo problemstillingen at jeg må han en 30 meter lang kabel, noe jeg da ikke har.

 

Har bærbar laptop her, med full power trådløs dekning, så visst jeg leter godt nok kan det jo hende det dukker opp en liten CAT5 kabel som jeg kan dra mellom laptoppen og xboxen, for å slik få XBOX LIVE gjennom å dele nettverket/opprette bru mellom laptop og XBOX..

 

...men så lenge jeg ikke finner noe CAT5 kabel så er det jo bare bortkastede tanker med mine allerede sprenge hjerneceller.

Endret av IDF
Lenke til kommentar
hva med å prøve uten trådløs?

 

Kommer ikke på xbox live selv... merkelig avfere..

 

jo har prøvd uten trådløst da går det bra, men kan ikke sitte i en kald trang lite kått med en lomme TV, siden bredbåndet er installert der. Og jeg vil så gjerne at XBOX skal registrere at jeg tar på adapteren i USB....

 

.....hahahha, svenske mann på xbox support sa at den klarer nok ikke å skifte mellom kabel og trådløs modus, du må nok få ny xbox visst ikke det hjelper å skifte adapteren...nei gitt, det hjalp lite!!

 

...blir vel til at jeg må skifte selve maskinen, ser ut til at det er ett hardware problem med den slik som svensken visste men ikke helt ville innrømme direkte...men 2.mai skal han få innrømme når jeg ringer han.

Lenke til kommentar

Han sa jo at du kanskje trengte å bytte Xbox.. Det kunne jo like gjerne ha vært noe feil med trådløs-adapteret. Stikk der du kjøpte boksen og forlang en splitter ny en, istedet for å begynne å ringe kundesupport. Du har rett til å bytte varer som ikke funker i 30 dager tror jeg.

Lenke til kommentar

Så glad jeg ikke er online med konsoller. Tydeligvis bare tull og problemer. I alle fall med wireless greier.

 

Jeg bruker ikke wireless kontrollere heller, bare tull og styr med dem også.

 

Bruk ledning sier jeg bare. ALLTID bedre.

Endret av crosby32
Lenke til kommentar

Huff, ikke gøy nå slikt skjer. Men morsomt å lese. :!:

 

Så glad jeg ikke er online med konsoller. Tydeligvis bare tull og problemer. I alle fall med wireless greier.

 

Jeg bruker ikke wireless kontrollere heller, bare tull og styr med dem også.

 

Bruk ledning sier jeg bare. ALLTID bedre.

 

Aldri hatt problemer jeg, selv om jeg bruker trådløst.

MEN jeg har ps3. :innocent:

Lenke til kommentar
Han sa jo at du kanskje trengte å bytte Xbox.. Det kunne jo like gjerne ha vært noe feil med trådløs-adapteret. Stikk der du kjøpte boksen og forlang en splitter ny en, istedet for å begynne å ringe kundesupport. Du har rett til å bytte varer som ikke funker i 30 dager tror jeg.

 

Enig. Skal forlange en splitter ny, jeg tror en stor kjede som Expert skal kunne ordne det kjappt og bra der og da.

Lenke til kommentar
Så glad jeg ikke er online med konsoller.

 

Jeg spiller en del online med både Xbox360 og PS3, og det funker i all hovedsak OK, men det er ett eller annet 'merkunderlig' med konsoller og nett, det er jeg enig i. Nøyaktig hva og hvorfor, aner jeg ikke, men det synes å være noe mer problematisk enn hva tlfellet er for PC-er.

 

Tydeligvis bare tull og problemer.

 

Nei, det er ikke riktig, men som sagt, ikke like problemfritt som for PC-er slik jeg opplever det.

 

I alle fall med wireless greier.

 

Heller ikke riktig. For det første er absolutt alt trådløst innenfor husets fire vegger. For det andre får jeg signalene trådløst fra min ISP, og stabiliteten er upåklagelig. Jeg har spilt WoW i litt over to år uten noe som helst problem - dvs.: 100% oppetid er det ingen ISP som kan skryte av, heller ikke min, men det er en helt annen historie. Ping i WoW ligger mellom 50-80ms, hvilket jeg anser å være meget bra.

 

Det må være fare for både liv og helse om jeg skal begynne å trekke kabler på kryss og tvers. Kabelrot er det mer enn nok av i huset fra før. Jeg hater kabler.

 

Jeg bruker ikke wireless kontrollere heller, bare tull og styr med dem også.

 

Que? Trådløse kontrollere er vel noe av det smarteste som er oppfunnet etter krigen.

 

Bruk ledning sier jeg bare. ALLTID bedre.

 

Nei. I noen tilfeller, ja, kanskje, men definitivt ikke alltid.

Lenke til kommentar

Synd å høre historien din. Kan bare informere om at jeg har wireless, og har aldri hatt noen problemer med det. Googla rundt historien din, og kan heller ikke finne noen andre med samme problem som deg. Selvfølgelig utrolig surt, men håper alt ordner seg for deg. Happy gaming! :thumbup:

Lenke til kommentar
Så glad jeg ikke er online med konsoller.

 

Jeg spiller en del online med både Xbox360 og PS3, og det funker i all hovedsak OK, men det er ett eller annet 'merkunderlig' med konsoller og nett, det er jeg enig i. Nøyaktig hva og hvorfor, aner jeg ikke, men det synes å være noe mer problematisk enn hva tlfellet er for PC-er.

 

Tydeligvis bare tull og problemer.

 

Nei, det er ikke riktig, men som sagt, ikke like problemfritt som for PC-er slik jeg opplever det.

 

I alle fall med wireless greier.

 

Heller ikke riktig. For det første er absolutt alt trådløst innenfor husets fire vegger. For det andre får jeg signalene trådløst fra min ISP, og stabiliteten er upåklagelig. Jeg har spilt WoW i litt over to år uten noe som helst problem - dvs.: 100% oppetid er det ingen ISP som kan skryte av, heller ikke min, men det er en helt annen historie. Ping i WoW ligger mellom 50-80ms, hvilket jeg anser å være meget bra.

 

Det må være fare for både liv og helse om jeg skal begynne å trekke kabler på kryss og tvers. Kabelrot er det mer enn nok av i huset fra før. Jeg hater kabler.

 

Jeg bruker ikke wireless kontrollere heller, bare tull og styr med dem også.

 

Que? Trådløse kontrollere er vel noe av det smarteste som er oppfunnet etter krigen.

 

Bruk ledning sier jeg bare. ALLTID bedre.

 

Nei. I noen tilfeller, ja, kanskje, men definitivt ikke alltid.

 

360 kontrollerne med ledning er mye billigere, lettere, gir bedre grep fordi den ikke har en stor batteriklump under, man slipper kjøpe det play and charge tullet, kjøpe batterier og trenger aldri lades. Rumble effekten er også litt kraftigere og man mister jo heller aldri signalet.

 

Har også enda til gode å se folk ha problemer med de, men rett som det er ser jeg mange har problemer med sine trådløse kontrollere. Vil ikke synkronisere med maskinen, signalet detter ut enda batteriet ikke er tomt osv.

Lenke til kommentar
Så glad jeg ikke er online med konsoller. Tydeligvis bare tull og problemer. I alle fall med wireless greier.

 

Jeg bruker ikke wireless kontrollere heller, bare tull og styr med dem også.

 

Bruk ledning sier jeg bare. ALLTID bedre.

 

Puh!

Trådløst på alt jeg nå, og går aldri tilbake!

Lenke til kommentar

For å prøve og komme med noe konstruktivt: Har du prøvd å logge på xbox live og laste ned nyeste oppdateringer? Dersom du får gjort det uten den trådløse mottaker-greia da :p . Det er bare et skudd i løse luften, men det kan kanskje være verdt et forsøk...

 

Jeg antar også at du IKKE har nettverkskabel koblet i samtidig som du prøver å koble til antenna?

Lenke til kommentar

Så sint, så sint.. Du har min fulle sympati og medfølelse, og hadde du bodd i nærheten så skulle du fått låne reserveboxen min til du fikk byttet din egen.

 

Min egen historie fikk meg nok til å bli omtrent like sint som deg. Da min opprinnelige Xbox fikk ROD for andre gang så var det akkurat kommet ut et spill (husker ikke hvilket) jeg MÅTTE spille, så jeg ringte svensken (utrolig hyggelig, men dum som en flaske leverpostei) og bestilte henting av boxen, og dro sporenstreks ut og kjøpte en ny Xbox, for dette gikk jo ikke an. Tro om jeg ble glad da den nye boxen fikk ROD etter under en times spilling.

 

Håper butikken bytter boxen din, det skal de gjøre.

Lenke til kommentar
For å prøve og komme med noe konstruktivt: Har du prøvd å logge på xbox live og laste ned nyeste oppdateringer? Dersom du får gjort det uten den trådløse mottaker-greia da :p . Det er bare et skudd i løse luften, men det kan kanskje være verdt et forsøk...

 

Jeg antar også at du IKKE har nettverkskabel koblet i samtidig som du prøver å koble til antenna?

 

JePp! Jeg lastet ned den nyeste oppdateringen (med kabel selvsagt hehe)!

Du antar korrekt angående kabel og antenne samtidig.

 

Skal kjøre inn til Expert imorgen med den, å få utlevert en ny (forhåpentligvis), da det kan virke som at maskinen ikke klarer å skifte til "trådløs modus" når jeg putter inn antennen. Jeg har sjekket at det ikke er noe gale med USB portene eller antennen.

 

Så da er vel muligens maskinen blitt "fast låst" i konstant kabel modus, ved en produksjons feil etc, det nemte såvidt Microsoft support også, så det kan virke som at jeg sansynlegvis ikke er den eneste som har krasjlandet inn i dette problemet og ringt support....

 

....så liten er vel ikke verden...men å vente på at Microsoft skal reparere maskinen det gjør jeg ikke, det tar jo som kjent flere x antall dimensjoner av evigheter....da kan jeg like gjerne vente på GTA 6 eller XBOX 720, så må få ny imorgen, dermed basta hehe.

Lenke til kommentar
Så sint, så sint.. Du har min fulle sympati og medfølelse, og hadde du bodd i nærheten så skulle du fått låne reserveboxen min til du fikk byttet din egen.

 

Min egen historie fikk meg nok til å bli omtrent like sint som deg. Da min opprinnelige Xbox fikk ROD for andre gang så var det akkurat kommet ut et spill (husker ikke hvilket) jeg MÅTTE spille, så jeg ringte svensken (utrolig hyggelig, men dum som en flaske leverpostei) og bestilte henting av boxen, og dro sporenstreks ut og kjøpte en ny Xbox, for dette gikk jo ikke an. Tro om jeg ble glad da den nye boxen fikk ROD etter under en times spilling.

 

Håper butikken bytter boxen din, det skal de gjøre.

 

Ja veldig sint!

 

...er nok aldri noe produkt (uansett produkt) i hele historien, hvor så mange i utgangspunktet snille folk har kjent adrenalinet i kroppen har rast rundt i lynets hastighet, med det utfallet at en har slengt grusomme gloser uten kontroll rett i trynet på sin egen kjære huskatt, av ren frustrasjon over xbox 360 sin utrolig provoserende kvalitet.

Endret av IDF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...