Gå til innhold

LowePro MiniTrekker - plass til liten laptop?b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svaret er enkelt og greit: Nei.

Feil svar, jeg tenkte på Micro-trekker.

Er det EEE laptopen du tenker på, eller noe annet ?

Det du må se på, er de indre målene på fotobagen og de ytre målene på laptopen, så kan du prøve å visualisere på hvordan du vil ha det.

Tom

edit: leif

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Hva er forskjellene på Classic og AW?

AW har integrert regntrekk og generelt litt tettere konstruksjon i glidelåser etc.

Hvordvidt du får plass til en liten laptop eller ikke kommer helt an på hvor mye annet du skal ha med deg. Det er ingen egen laptop-lomme, så den vil ta av den plassen som fotoutstyret ditt skal ha.

Lenke til kommentar
Det var et eksotisk valg av fotolaptop. Det er vanlig med minnekort med mer plass enn den har harddiskplass. Har du tenkt på noe jeg ikke har tenkt på, Yackup?

Hehehe, helt enig. Burde helst hatt noe til minst dobbel pris og ditto specs. Skal absolutt IKKE brukes til Photoshop eller annet, men for å vise bilder på (om den klarer å ta raw-filene da..) samt ikke minst for backup/lagring når jeg er på tur. Ellers mer som surfe/dokument-PC, fotostuffet får den stasjonære lov å ta seg av..

Hva er forskjellene på Classic og AW?

AW har integrert regntrekk og generelt litt tettere konstruksjon i glidelåser etc.

Hvordvidt du får plass til en liten laptop eller ikke kommer helt an på hvor mye annet du skal ha med deg. Det er ingen egen laptop-lomme, så den vil ta av den plassen som fotoutstyret ditt skal ha.

Tenker (i fremtiden) å ha med følgende i baggen:

Canon 30D

Tamron 17-50 (påmontert, mest sannsynlig)

Canon 10-22

Canon 100 macro

Canon 70-200 f4 IS

580 EX / 430 EX

++ diverse filtre og stuff..

Blir det plass til dette + EEE + noe mer? (Type ting som ipod, telefon etc..)

Lenke til kommentar
Det var et eksotisk valg av fotolaptop. Det er vanlig med minnekort med mer plass enn den har harddiskplass. Har du tenkt på noe jeg ikke har tenkt på, Yackup?

Om yackup ikke har tenkt på det, så har jeg tenkt nøye på saken. Jeg kommer til å anskaffe meg en 9" EEE så fort den kommer til landet, og jeg har fått lønning.

Som ekstern disk for bildene mine bruker jeg min Jobo Spectator. Tanken er å ta backup av bildene med Jobo-en. Så ved passende anledninger koble den til EEE-en for å få tatt en rask kikk på bildene, eventuellt konvertere noen til passende JPEG som jeg kan sende på mail. Kommer sannsynligvis til å supplementere med en stor minnepinne når de blir hyggelige i pris.

Tom

Lenke til kommentar
Som ekstern disk for bildene mine bruker jeg min Jobo Spectator. Tanken er å ta backup av bildene med Jobo-en. Så ved passende anledninger koble den til EEE-en for å få tatt en rask kikk på bildene, eventuellt konvertere noen til passende JPEG som jeg kan sende på mail.

Og vips, noen har tenkt bedre enn meg. Det var jo en genial løsning, Tom! Du får backup, og du får mulighet til å slenge bilder ut på nettet fra en nettcafé. Eller lage en fiks ferdig reiselogg mens du faktisk reiser.

Lenke til kommentar

Om yackup ikke har tenkt på det, så har jeg tenkt nøye på saken. Jeg kommer til å anskaffe meg en 9" EEE så fort den kommer til landet, og jeg har fått lønning.

Som ekstern disk for bildene mine bruker jeg min Jobo Spectator. Tanken er å ta backup av bildene med Jobo-en. Så ved passende anledninger koble den til EEE-en for å få tatt en rask kikk på bildene, eventuellt konvertere noen til passende JPEG som jeg kan sende på mail. Kommer sannsynligvis til å supplementere med en stor minnepinne når de blir hyggelige i pris.

Tom

Nettopp, du har kommet til det samme som meg.

EDIT: Uten at jeg klarer å vente på at 900 kommer til Norge.. Først må jo 701 komme (i juni).. eBay blir nok løsningen for meg..

Den JOBO-saken så rimelig genial ut, har du med eller uten skjerm? Trenger noe lignende selv.. Trenger ikke voldsomt lagringsplass (10GB holder lenge), som jeg bare stapper CF'en inni.. Vil IKKE betale ekstra for skjerm.. Har du noen kjappe tips, uten å spore for mye av? Ikke nødvendigvis av merket Jobo..

Endret av yackup
Lenke til kommentar
Den JOBO-saken så rimelig genial ut, har du med eller uten skjerm? Trenger noe lignende selv.. Trenger ikke voldsomt lagringsplass (10GB holder lenge), som jeg bare stapper CF'en inni.. Vil IKKE betale ekstra for skjerm.. Har du noen kjappe tips, uten å spore for mye av? Ikke nødvendigvis av merket Jobo..

Trenger du ikke skjerm, så lønner det seg å kjøpe Jobo Giga One Ultra. Den er billigere og raskere til å ta backup. Fordelen med en slik boks er at den fungerer på egenhånd, det er ingen kabler, og når du kobler den opp mot PC-en så kan den være enten extern HD eller kortleser.

Ikke det; hvis du kun trenger 10GB, så er vel en 16GB minnepinne tingen?

Tom

Lenke til kommentar
Og vips, noen har tenkt bedre enn meg. Det var jo en genial løsning, Tom! Du får backup, og du får mulighet til å slenge bilder ut på nettet fra en nettcafé. Eller lage en fiks ferdig reiselogg mens du faktisk reiser.

Jøss, ikke bare tenkt nøye. Men tenkt bedre også :) Det med reiselogg er også et poeng. EEE er ypperlig til slikt.

Tom

Lenke til kommentar

http://secure.serverlab.net/shop/merchant....y_Code=FlashPac

+

http://www.vosonic.com/index.php?PA=index

+

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.781

den siste der sitter jeg med her å bare mangler 2,5 HD.

følger forøvrig med oppladbart bateri å power adapter som ikke følger norsk standard på

HAN innstiket til kontakten men 220v så her er det bare å skaffe adapter på clas olson + hd opp til 120 giga.

Endret av kvase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...