Tord93 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvem av disse Phenom prosessorene vil være kraftige nok til tri-SLI med 3stk 9800GTX? Har bestemt meg for hva jeg skal ha av CF og SLI, og jeg går for SLI siden nesten alle spilla mine er sånne nVidia spill. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvem av disse Phenom prosessorene vil være kraftige nok til tri-SLI med 3stk 9800GTX? Har bestemt meg for hva jeg skal ha av CF og SLI, og jeg går for SLI siden nesten alle spilla mine er sånne nVidia spill. Ingen av AMD prosessorene er kraftige nok.. egentlig Det nærmeste du kommer må være en sterkt overklokket Phenom 9850BE. Man trenger betydelig prosessorkraft for å få utnyttet all gpukraften Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Hvem av disse Phenom prosessorene vil være kraftige nok til tri-SLI med 3stk 9800GTX? Har bestemt meg for hva jeg skal ha av CF og SLI, og jeg går for SLI siden nesten alle spilla mine er sånne nVidia spill. Ingen av AMD prosessorene er kraftige nok.. egentlig Det nærmeste du kommer må være en sterkt overklokket Phenom 9850BE. Man trenger betydelig prosessorkraft for å få utnyttet all gpukraften Takk for svar Hmm.. Da får jeg vente og se åssen det går med dissa AM3 prosessorene når de kommer ut. Vet ikke om jeg har spurt om dette før, men når kommer AM3? I løpet av sommerferien? EDIT: Hvilken av disse HK burde jeg satse på? MSI: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1895780 eller ASUS: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1836832;c:36123 Endret 25. april 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Man trenger betydelig prosessorkraft for å få utnyttet all gpukraften For noe tull! Hvor kraftig CPU man trenger kommer an på spillet. Hvor kraftig GPU man trenger kommer an på spillet. Noen spill er CPU-begrenset, andre er GPU-begrenset. Hva som begrenser avhenger sterkt av oppløsning, kvalitetsinnstillinger og spill. Det er ikke sånn at kraftigere GPU betyr at man trenger kraftigere CPU. For å kunne gi gode råd er Tord nødt til å fortelle hvilke spill han vil spille mye på den PCen og hvilken oppløsning han har på skjermen. Tord: Hvem brukes om personer Hvilke, hvilken og hvilket brukes om ting Folkeaksjonen mot hvem Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er en kjennsgjerning at et highend skjermkort er ikke bedre en den cpu´en du har. Feks et hd3870x2/9800GTX yter mer/bedre med en quadcpu på 4GHz enn med en Dualcpu på 3GHz. Det er MIN personlige erfaring... Jeg har/har hatt 4stk hd3870 og blitt veldig begrenset av en Phenom Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Man trenger betydelig prosessorkraft for å få utnyttet all gpukraften For noe tull! Hvor kraftig CPU man trenger kommer an på spillet. Hvor kraftig GPU man trenger kommer an på spillet. Noen spill er CPU-begrenset, andre er GPU-begrenset. Hva som begrenser avhenger sterkt av oppløsning, kvalitetsinnstillinger og spill. Det er ikke sånn at kraftigere GPU betyr at man trenger kraftigere CPU. For å kunne gi gode råd er Tord nødt til å fortelle hvilke spill han vil spille mye på den PCen og hvilken oppløsning han har på skjermen. Tord: Hvem brukes om personer Hvilke, hvilken og hvilket brukes om ting Folkeaksjonen mot hvem Tenkte ikke over at jeg skrev Hvem.. Jeg spiller spill som Crysis, men har ikke fått gjort det på 4 mnd siden jeg har 8600GT (SKAL ha 9800GTX), det lagger alt for mye på 800x600 med mesteparten på High, og jeg kan ikke ha medium eller low for da ser jeg ikke noe på skjermen i det hele tatt. EDIT: Har tenkt til og kjøpe en 22", vet ikke helt oppløsningen på den, men det er hvertfall en Samsung 226BW.. Endret 25. april 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er en kjennsgjerning at et highend skjermkort er ikke bedre en den cpu´en du har. Feks et hd3870x2/9800GTX yter mer/bedre med en quadcpu på 4GHz enn med en Dualcpu på 3GHz. Det er MIN personlige erfaring... Jeg har/har hatt 4stk hd3870 og blitt veldig begrenset av en Phenom Hehe.. Din personlige erfaring er vel noe farget av problemene du har hatt med CFX oppsettet ditt Kent @Tord13: En Phenom X4 på 2,7Ghz (X4 9850BE med mild overklokk) skal nok klare å dra et spill på 1680*1050 oppløsning med tre 9800GTX ganske så greit, antar at du skal spille med masse aa/af/msaa/hvadetnåheter. Da blir spillet med ett MYE mer gpu avhengig enn om man kjører 3DMark06 med TRISLI/Quadsli på 1280*1024 oppløsning. For øvrig bare tull å kjøre TRISLI (med mindre du driter penger seff, og da hadde du vel likesågodt kjøpt SKULLTRAIL) Den siste gpuen skalerer nok ganske dårlig i forhold til pris, men det er MIN personlige mening. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) @Tord13: En Phenom X4 på 2,7Ghz (X4 9850BE med mild overklokk) skal nok klare å dra et spill på 1680*1050 oppløsning med tre 9800GTX ganske så greit, antar at du skal spille med masse aa/af/msaa/hvadetnåheter. Da blir spillet med ett MYE mer gpu avhengig enn om man kjører 3DMark06 med TRISLI/Quadsli på 1280*1024 oppløsning. For øvrig bare tull å kjøre TRISLI (med mindre du driter penger seff, og da hadde du vel likesågodt kjøpt SKULLTRAIL) Den siste gpuen skalerer nok ganske dårlig i forhold til pris, men det er MIN personlige mening. Ok, takk for svar Jeg har nok tenkt til og bare ha 1680*1050 med alt på Very High eller High på Crysis, kanskje noe aa/af og de tinga.. På CSS og HL2 skal jeg hvertfall ha aa/af... Hva er SKULLTRAIL?? EDIT: Men hvilken av de to HK'ene som jeg linket til litt lenger opp her burde jeg ta? MSI eller ASUS sitt? Endret 25. april 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Ok, takk for svar Jeg har nok tenkt til og bare ha 1680*1050 med alt på Very High eller High på Crysis, kanskje noe aa/af og de tinga.. På CSS og HL2 skal jeg hvertfall ha aa/af... Hva er SKULLTRAIL?? EDIT: Men hvilken av de to HK'ene som jeg linket til litt lenger opp her burde jeg ta? MSI eller ASUS sitt? Skulltrail MSI suger generelt (igjen, min mening). Av AM2+ hk i dag er vel GIGABYTE DQ6 best, med gode komponenter, god bios og generelt lite klager fra forumbrukere. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Ok, takk for svar Jeg har nok tenkt til og bare ha 1680*1050 med alt på Very High eller High på Crysis, kanskje noe aa/af og de tinga.. På CSS og HL2 skal jeg hvertfall ha aa/af... Hva er SKULLTRAIL?? EDIT: Men hvilken av de to HK'ene som jeg linket til litt lenger opp her burde jeg ta? MSI eller ASUS sitt? Skulltrail MSI suger generelt (igjen, min mening). Av AM2+ hk i dag er vel GIGABYTE DQ6 best, med gode komponenter, god bios og generelt lite klager fra forumbrukere. Jeg velger nok det ASUS hovedkortet.. Men grunnen til at jeg lurte litt på det MSI hovedkortet er jo fordi det har XFi lydkort på seg, istedet for det realtek greiene (det er ET realtek lydkort jeg ikke liker, og det er det som sitter på MSI K9N Neo V3, siden det har gjort så PC-en min har kræsja et par ganger når jeg spiller). EDIT: Jeg ser at det ASUS HK'et er retail, hva menes med det, og er det noe farlig om jeg kjøper det eller det andre 780a kortet fra ASUS? Hva er forskjellen? Endret 25. april 2008 av Tord13 Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Kunne du ta dette i en "hjelp, jeg skal ha ny pc" tråd Tord13? For blir like skuffet hver gang jeg ser det har komt nye ot poster i denne tråden. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Det er en kjennsgjerning at et highend skjermkort er ikke bedre en den cpu´en du har. Feks et hd3870x2/9800GTX yter mer/bedre med en quadcpu på 4GHz enn med en Dualcpu på 3GHz. Det er MIN personlige erfaring... Jeg har/har hatt 4stk hd3870 og blitt veldig begrenset av en Phenom Hehe.. Din personlige erfaring er vel noe farget av problemene du har hatt med CFX oppsettet ditt Kent Ja det er sant at min personlige mening er litt farget... men jeg merket også da jeg hadde quad6600 og 2stk 2900pro/xt at det var stor forskjell når quaden var stock eller 3GHz og når den var feks 3.8GHz. Og det var IKKE bare cpuscoren som økte. Skjermkortenes ytelse økte betraktelig når cpu´en var høyt klokket Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Kunne du ta dette i en "hjelp, jeg skal ha ny pc" tråd Tord13? For blir like skuffet hver gang jeg ser det har komt nye ot poster i denne tråden. Unnskyld, glemte meg.. Har prøvd og lage en tråd men ikke en eneste en gidder og svare meg lenger på sånt. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Kunne du ta dette i en "hjelp, jeg skal ha ny pc" tråd Tord13? For blir like skuffet hver gang jeg ser det har komt nye ot poster i denne tråden. Unnskyld, glemte meg.. Har prøvd og lage en tråd men ikke en eneste en gidder og svare meg lenger på sånt. Kanskje fordi folk her mener du kan finne svarene på det du spør om om du gidder å lese litt i andre tråder...... Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Kunne du ta dette i en "hjelp, jeg skal ha ny pc" tråd Tord13? For blir like skuffet hver gang jeg ser det har komt nye ot poster i denne tråden. Unnskyld, glemte meg.. Har prøvd og lage en tråd men ikke en eneste en gidder og svare meg lenger på sånt. Kanskje fordi folk her mener du kan finne svarene på det du spør om om du gidder å lese litt i andre tråder...... Så vis meg hvor jeg finner det da! Har søkt hundre ganger så nå gidder jeg ikke mer. Jeg gidder ikke skrive mer, blir bare klaging på meg uansett hvor jeg er. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg gidder ikke skrive mer, blir bare klaging på meg uansett hvor jeg er. Du får ta det som ett hint Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det er en kjennsgjerning at et highend skjermkort er ikke bedre en den cpu´en du har. Feks et hd3870x2/9800GTX yter mer/bedre med en quadcpu på 4GHz enn med en Dualcpu på 3GHz. Det er MIN personlige erfaring... Jeg har/har hatt 4stk hd3870 og blitt veldig begrenset av en Phenom Hehe.. Din personlige erfaring er vel noe farget av problemene du har hatt med CFX oppsettet ditt Kent Ja det er sant at min personlige mening er litt farget... men jeg merket også da jeg hadde quad6600 og 2stk 2900pro/xt at det var stor forskjell når quaden var stock eller 3GHz og når den var feks 3.8GHz. Og det var IKKE bare cpuscoren som økte. Skjermkortenes ytelse økte betraktelig når cpu´en var høyt klokket Har akkurat samme opplevelsen som du med 8800gt SLI. Tjente mange flere fps på å klokke cpuen enn skjermkortene mine i brorparten av spilla. SLI og CF må jo dele på å tegne bilder, og denne trafikken medfører vel naturlignok endel io som cpu må prosessere. Er ikke maksimum eller gjennomsnittelig fps som er viktig men minimum fps. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg flyttet denne avsporingen av Phenom-tråden til en egen tråd. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Lykke til med å kjøre alt på very high i crysis med 1680x1050... Jeg kjørete selv very high på alt i 1680x1050 med 2x3870X2 i CF-X med en E8500 på 4,3ghz, jeg vil bare si at jeg merka lagg DA... Så å kjøre very igh lagg fritt får du ha lykketil med Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Lykke til med å kjøre alt på very high i crysis med 1680x1050... Jeg kjørete selv very high på alt i 1680x1050 med 2x3870X2 i CF-X med en E8500 på 4,3ghz, jeg vil bare si at jeg merka lagg DA... Så å kjøre very igh lagg fritt får du ha lykketil med En brukbar FPS mellom 30 - 40 da? Kan ikke ha Very High, har ikke Vista . OT: Vil en av de nye NEXTGEN. korta som kommer om noen måneder, klare og ta Crysis? Blir dem ikke lagd for det da? Håper en av de billigste av de vil koste 3000 kr eller under. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå