Nitrius Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har tenkt til å bytte kjøler, og lurer på hva en kan fjerne AS5 med? Har noe liggende her som inneholder 65% Trichlorotrifluoroethane og 35% Isopropyl, kan dette brukes sammen med en form for klut, som ikke loer så klart. Lenke til kommentar
enl Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Vet ikke noe om de stoffene du har tilgjengelig, men selv bruker jeg isopropanol, aka. kondensfjerner. Dette fungerer svært bra. En tommelfingerregel er å bruke et rengjøringsmiddel som ikke legger igjen avsettinger på overflaten. Endret 19. april 2008 av enl Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Isopropyl er vel engelsk for isopropanol vil jeg tro, det er derimot det andre stoffet jeg er usikker på. Edit: Fant noe annet her kalt Micro Care: Innehåll och tekniska data(svensk ): Isopropanol, CAS nr 67-63-0, och denaturerad etanol, nr 64-17-5;<2% metanol, nor 67-56-1, ej eldfängt. Fullständigt ozonvänligt. TLV 568 ppm. Dette er greskt for meg Endret 19. april 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Bruker et kaffefilter fungerer flott. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg bruker bare å tørke av med papir og det jeg har tilgjengelig av spritlignende stoff, samma hva det er. Kan ikke si at jeg merker noen forskjell på de gangene jeg har brukt "skikkelige" greier for å rense overflaten. Om det er vits med 1 grad til eller fra kan man jo vurdere selv. Forskjellen mellom å rense skikkelig og bare enkelt er nok ikke mer enn 1 grad uansett. Sensorene som måler temperaturen er ikke så nøyaktig at man kan måle det uansett. Lenke til kommentar
enl Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det andre stoffet du nevnte blir bruke bla.a. som kjølemiddel. Hører til klorfluorkarbon gruppen. Ikke bra for ozonlaget. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Aceton fungerer også meget bra. Kanskje flere som har det liggende? Fordamper med en gang, og løser opp kjølepastaen raskt som fy. Ivhertfall med bruk av AS5. Endret 19. april 2008 av andrull Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Kondensfjerner fra satiol og q-tips funket for meg Lenke til kommentar
uggabugga Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hvorfor gjøre det vanskelig?!?! Dopapir og Q-Tips funker da greit nok. Om det ligger igjen mikroskopiske rester av kjølepastaen i porene i overflata på cpu'en spiller det da vel liten rolle! Som regel så skal man kline på ny AS5 ved montering av neste kjøler. Nei, spar heller spriten til en festlig anledning... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Kjøp deg ein flaske med Blå sprit oss fargehandelen (isopropanol) fjerne fint kjølepasta Koste veldig lite! 15-20kr for halvliter Så kan du alltid bruke den til andre ting som er vanskeleg å fjerne også. Til dømes maling osv Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Den MicroCare flaska funka utmerket. Takk for masse forslag uansett, kommer nok til nytte igjen senere. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg bruker rødsprit, fungerer flott! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Dog ikke like bra som isopranol og aceton. Den fordamper ikke så lett og det legger seg som en hinne på CPUen. Du kan egentlig fjerne kjølepasta på mange forskjellige måter, men kun noen få er virkelig effektive. Selv har jeg lenge bare brukt litt vann(fuktighet) og papir. (før jeg fant ut at jeg hadde aceton i skuffen) Endret 19. april 2008 av andrull Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg bruker hvertfall neglelakkfjerner og Q-tips. Fungerer fint det. Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Har alltid brukt Thinner og Q-tips. Thinner er jo en blanding av Aceton, sprit & terpentin. Funker særdeles bra, tørker fort bort Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Vatn og dasspapir har alltid gjort jobben for meg. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg bruker krokodilletårer og tørker av med et finhåret måneskinn ... Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg har i flere år nå brukt noe jeg kjøper på apoteket som heter Heptan NAF (blanding av isomere). Funker som en drøm og fordamper helt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå