Gå til innhold

Hvilke programmer har du på din iPod Touch?


Anbefalte innlegg

Med fare for mange sure kommentarer og henvisninger til Touch-tråden;

 

Hvilke programmer har du på din iPod Touch?

 

Ja, jeg vet at det ligger tusenvis av sider på nettet om dette, men jeg er ikke overinteressert i å lese 1000 sider (eller 164 for den saks skyld - Touch-tråden). Hvilke programmer bruker du, og hva brukes de til?

 

Jeg har hittill fått meg (fikk Touch i går):

 

Backgammon

Brettspillet backgammon i touch-versjon

 

Capture

Tar screenshots av Touchen din

 

Converter

Konverter mellom utallige måleskalaer; alt fra valuta til temperatur, volum og masse.

 

iFlickr

Last bilder opp til din Flickr-konto

 

iSolitaire

Kabal i touch-versjon

 

Garf

Memory-spill

 

Mines

Minesveiper i touch-versjon

 

MxTube

Gjør at du kan laste ned videoer fra YouTube

 

Photoboard

Still på lysstyrken på bildene dine, og grupper dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan kanskje være litt irrelevant, men når du laster ned filmer med MxTube, kan du da se dem på iPod Touch-en, eller blir de i et annet format som spilleren ikke kan lese?

 

Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å installere Capture, Apollo, og den mail-klienten som fungerer med hotmail om du endrer en fil. Helt sikkert mer, men får antakeligvis min iPod Touch i morgen, så vi får se. ;)

 

EDIT: :dribble: den kom i sted! Åpner pakken nå. :-)

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har:

 

- Mail

- Notes

- Weather

- Aksjer

- Kart

 

- Mobile Chat (Msn, aol, .mac, xmpp og icq klient. Også i bredformat)

- Services (Lar deg skru på / av Bluetooth, Edge, WiFi og SSH)

- Guitarist (Vituell gitar)

- Pianist (Virtuelt piano)

- Drummer (Virtuel trommegreie)

- Sketches (Tegneprogram ala Paint)

- VNsea (Lar deg styre mus og tastaturet på pcen + du får opp skjermbilde av pc skjermen)

- Converter (Convertere diverse måleenheter. Lengde / Volum / Data / osv osv osv)

- PDFviewer (Lar deg lese PDF filer som ligger på iPoden)

- Summerboard (Lar deg endre bakgrunnsbilde og ikoner)

Endret av chberge
Lenke til kommentar

Jeg har en del programmer jeg ikke bruker, burde kanskje slette litt etterhvert...

 

Pool - Sier seg selv, et artig biljardspill

iZoo - Nesten som Bejeweled, også et artig spill. Tidsfordriv

snes4iphone - SNES-emulator

NES - NES-emulator

genesis4iphone - Sega Megadrive/Genesis-emulator

gpSPhone - GBA-emulator

ScummVM - Lar deg spille en rekke gamle og gode point and click-spill

Yeti3D - Simpelt FPS-spill

iSolitaire - Kabal

FiveDice - Yatzy

 

colloQ - Veldig pen IRC-klient!

MobileChat - Klient for en rekke kommunikasjonsprotokoller, som f.eks. MSN

 

SummerBoard - Lar deg endre bakgrunn, ikoner, dock og statusbar i SpringBoard

MIM (Make It Mine) - Lar deg bytte teksten øverst til venstre med din egen tekst - her har jeg "Olav", som da åpenbart nok er navnet mitt

 

Kb - Lar deg deaktivere automatisk skriveretting mens du bruker tastaturet

Insomnia - Lar WLAN-et stå på selv om iPod-en ligger i hvilemodus...

SysInfo - Viser informasjon om systemet (spesifikasjoner), + kjørende bakgrunnsprosesser

Capture - Lar deg ta et skjermdump av hva enn du vil på iPod-en

 

bzip2 - Komprimeringsverktøy for bzip-formatet

Irssi - Pen CLI-basert IRC-klient - men vet ikke helt hvordan jeg skal starte denne, for terminalen nekter å la meg logge inn med "alpine" som passord

Wget - Programvare for å fange filer fra protokoller

Pure-FTPd - FTP-server -- for å overføre filer til iPod-en via FTP

OpenSSH - SSH-server

 

MxTube - Lar deg laste ned filmklipp fra YouTube, og se dem i programmet

MobileRSS - Simpel RSS-leser

MyERadio - Nettradio med mye fet musikk (og mye søppel, vel å merke) -- bruker denne fordi iRadio ikke fungerer for meg (funker med fix i "Tweaks 1.1.3", men får ikke til å starte en stream)

MobileCast - Lar deg høre på podcasts uten å avhenge av iTunes

 

MobileFinder (+ MobilePreview) - Filutforsker. Med MobilePreview kan du se bilder i utforskeren også

Converter - Lar deg konvertere diverse målenheter

MobileTextEdit - Simpelt filredigeringsprogram

Endret av THROBiX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, har merket at den er blitt litt tregere i det siste, men er ikke klar over hvilket program det var. Så det var Summerboard altså? Kanskje på tide å fjerne det da? :p

 

Men er det noen andre programmer som lar deg bytte bakgrunnsbilde (det svarte) ? Jeg trenger ikke å kunne endre ikoner, det er lett med programmer fra Installer alikevel...

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei, bumper denne litt, siden det jo tross alt har en del med programmer til iPod å gjøre, kan heller legge inn en liste etter jeg har fått litt hjelp :)

 

Hjelper min søster med å få inn litt diverse programmer å spill å sånn på den nye iPod Touchen ho sin, å så en del som virka nokså brukbare her. Har dog et par spørsmål.

 

Touchen er en helt ny en, 2nd generation eller hva det nå er, med 2.0 firmware tror jeg, hva er mulighetene for denne? skjønner at en kan få tak i 3dje parts programvare, funker dette på alle versjoner? Har også sett litt rundt, og funnet no Jailbreak og AppTapp Installer, er det mulig å få det på denne? Eller er det typisk blitt sperret, sånn som masse HB til PSP ol.?

 

Gi gjerne linker til sider og lignende takk :)

Lenke til kommentar

Dette var en fin tråd..

Kanskje noen kunne ha lagt inn noen linker om hvor en kan finne disse programmene?er de gratis,og hvordan installeres de?for min del er det snakk om programmer som ikke må jailbreakes,siden jeg har 2 generasjons touch...

Vil det ikke komme en oppdatering som gjør at du ikke trenger å jailbreake ipoden?

Lenke til kommentar

Ser det er en del applikasjoner på apple store en kan laste ned der du kan bruke ulike typer messenger-klienter..

Noen som har noen tips om hvilken som er best? Ser det er en som heter Nimbuzz som ser bra ut, pluss en del andre....Fins vel ikke en applikasjon der både messenger pluss e-mail(hotmail)-mottaker er?

 

Mbox, er det det beste alternativet til å lese hotmail?

Og et lite tilleggsspørsmål: Noen som har installert noen flysimulatorer på touchen? Noen tips om noen gode?

Lenke til kommentar
Som messenger-klient brukte jeg vel Pollo, Apollo eller hva det nå het. Kunne sjekket, men en kamerat låner den :dontgetit:

 

Ja, eg har hørt om det, men mener det sluttet å virke eller noe sånt....

Selv så jeg på noen jeg fant på app store, blant annet Beejive IM, Palringo og Nimbuzz...

 

På Palringo var det noen som påpekte at det ikke var sikkert i forhold til informasjon om passordet ditt og lignende..

Beejive IM koster jo penger, så da virker det jo som om Nimbuzz er det beste alternativet. Men tenkte kanskje det var noen som hadde noen erfaringer om dette er noe bra, eller om de foreslår en annen applikasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...