StudioARE Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg lurer på om jeg burde gå for viftekjøling eller vannkjøling til PC-en jeg skal lage: Arbeidsloggen Kommer kanskje(vil nok det ^^) til å endre litt på hardwaren, men jeg lurer i alle fall på hva som vil "lønne seg.." Hva vil prisen være på vannkjøling? Har aldri sett en vannkjølt PC i virkeligheten heller.. (Er grønn innenfor det området ) Takk for hjelp Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det enkleste er selvfølgelig vifter. Vann krever mye arbeid med å montere og vedlikehold. I tillegg er vann mye dyrere og fler deler. du trenger blant annet CPU kjøler, (GPU kjøler,) radiator, pumpe, kjøle vann og slanger, eller du kan kjøpe komplette sett. Det positive med vann er at det er stille og det kjøler bra. Om du trenger vann kjøling kommer litt an på om pc lager mye varme eller om du har lyst på stillere pc. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Gå får vifter, de er lettere å montere, og mye billigere, og vannkjøling gjør det rottete i pcen. Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 (endret) Hehe.. Takk, da går jeg for fullt på vifter! ^^ (Eller ikke??) Skal lage viftehull, men burde jeg ha en 120mm eller 140mm vifter i front og topp? Endret 12. april 2008 av StudioARE Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hehe.. Takk, da går jeg for fullt på vifter! ^^ Skal lage viftehull, men burde jeg ha en 120mm eller 140mm vifter i front og topp? Jeg har nesten bare 120 mm, men tror du også burde ha 120 mm Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Gå får vifter, de er lettere å montere, og mye billigere, og vannkjøling gjør det rottete i pcen. Tja..er du litt kreativ kan du få et vannsystem til å se bedre og ryddigere enn en haug med vifter. Bruker du en brukbar radiator og ikke er interressert i ekstrem overklokking trenger du faktisk ikke bruke vifter i det hele tatt. Et vannkjølingsett har en relativ stor engangsinvestering (rundt 2-3k for chipsett, cpu og gpu blokk, pumpe, tank og radiator), men er du litt handy kan du bruke så godt som alle komponenter også på fremtidige systemer. Så i det lange løp er det ikke spesiellt dyrt. Har brukt vannkjøling i 7 år og kan ikke tenke meg å gå tilbake på luft. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Gå får vifter, de er lettere å montere, og mye billigere, og vannkjøling gjør det rottete i pcen. Tja..er du litt kreativ kan du få et vannsystem til å se bedre og ryddigere enn en haug med vifter. Bruker du en brukbar radiator og ikke er interressert i ekstrem overklokking trenger du faktisk ikke bruke vifter i det hele tatt. Et vannkjølingsett har en relativ stor engangsinvestering (rundt 2-3k for chipsett, cpu og gpu blokk, pumpe, tank og radiator), men er du litt handy kan du bruke så godt som alle komponenter også på fremtidige systemer. Så i det lange løp er det ikke spesiellt dyrt. Har brukt vannkjøling i 7 år og kan ikke tenke meg å gå tilbake på luft. Nå er jo luft mye billigere, men er du en extreme overklokker så går du får flytans nitrogenen eller vannkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå