tambur4 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hei, jeg kunne tenke meg å ta noen fine bilder av biler. Både i bevegelse, "still-bilder" og fra utstillinger. Ser at endel bilder i bilblader er tydelig redigert med tanke på lys og farge. Finnes det noen gode guider, bøker, nett-steder som kan hjelpe meg? Takk for (forhåpentligvis) alle svar :-) PS: Har et Nikon D40 m/ 18-200 mm, polarisasjonsfilter, og en Sigma EF500 blitz. Har tilgang til en ekstra Soligor-blitz og stativ. Fjernutløser til kameraet er bestilt. Endret 7. april 2008 av tambur4 Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Riggsett for bil i fart, (fester ett stativtype sak på bilen og kloner bort festen..) kan man lage selv.. Her er et forum for bilfoto: http://forums.dieselstation.com/index.php?showforum=11 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 HDR - parkeringshus og noe neonaktig lys på under siden om bilen har en slik stil... Ganskje klisje, men kult... Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 noen av de råeste bildene eg har sett av biler er tatt med vidvinkel. sjekk ut? Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 I siste nummer (nr. 4) av det svenske bladet DigitalFoto er det en artikkel om det å ta bilder av biler. Tim Wallace som har tatt disse bildene forklarer litt av det man bør tenke på. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Sjekk ut bildene til Easton Chang, og se om du får hentet litt inspirasjon derfra. Han er, etter min mening, en av verdens desidert beste bilfotografer. De fleste, om ikke alle, bildene han tar av biler i fart er tatt med sugekopprigg. Den fester man på bilen, for så å trille bilen og bruke fjernutløser. På den måten kan man bruke lang lukkertid uten å få uskarpe bilder på grunn av motorvibrasjoner o.l. www.eastonchang.com Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Sjekk ut bildene til Easton Chang, og se om du får hentet litt inspirasjon derfra. Han er, etter min mening, en av verdens desidert beste bilfotografer. De fleste, om ikke alle, bildene han tar av biler i fart er tatt med sugekopprigg. Den fester man på bilen, for så å trille bilen og bruke fjernutløser. På den måten kan man bruke lang lukkertid uten å få uskarpe bilder på grunn av motorvibrasjoner o.l. www.eastonchang.com Har sett litt på de riggene med sugekopper, virker bra og bør vær fullt mulig å lage selv. Noen som har prøvd å lage dette, evt. kjøpt? Har ikke funnet noen som selger kraftige sugekopper enda... Lenke til kommentar
fredstian Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Sjekk ut bildene til Easton Chang, og se om du får hentet litt inspirasjon derfra. Han er, etter min mening, en av verdens desidert beste bilfotografer. De fleste, om ikke alle, bildene han tar av biler i fart er tatt med sugekopprigg. Den fester man på bilen, for så å trille bilen og bruke fjernutløser. På den måten kan man bruke lang lukkertid uten å få uskarpe bilder på grunn av motorvibrasjoner o.l. www.eastonchang.com Har sett litt på de riggene med sugekopper, virker bra og bør vær fullt mulig å lage selv. Noen som har prøvd å lage dette, evt. kjøpt? Har ikke funnet noen som selger kraftige sugekopper enda... Kjøp deg et Manfrotto 241V, ca tusenlappen så har du det du trenger. Så kan man heller kjøpe mer ekstrautstyr senere, f.eks. flere sugekopper så man kan feste et stort stativ eller en såkalt magic arm så kommer kamera lenger unna bilen. EDIT: Eller kjøp Manfrotto 241 og en magic arm, mye bedre! Får mye mer fleksibilitet, samt kamera kommer litt lenger unna bilen! Her er resultatet etter første gang jeg prøvde mitt uten selvutløser/fjernutløser så det ble litt halveis, men du får en idè hvertfall! Endret 25. april 2008 av fredstian Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Sjekk ut bildene til Easton Chang, og se om du får hentet litt inspirasjon derfra. Han er, etter min mening, en av verdens desidert beste bilfotografer. De fleste, om ikke alle, bildene han tar av biler i fart er tatt med sugekopprigg. Den fester man på bilen, for så å trille bilen og bruke fjernutløser. På den måten kan man bruke lang lukkertid uten å få uskarpe bilder på grunn av motorvibrasjoner o.l. www.eastonchang.com Har sett litt på de riggene med sugekopper, virker bra og bør vær fullt mulig å lage selv. Noen som har prøvd å lage dette, evt. kjøpt? Har ikke funnet noen som selger kraftige sugekopper enda... Kjøp deg et Manfrotto 241V, ca tusenlappen så har du det du trenger. Så kan man heller kjøpe mer ekstrautstyr senere, f.eks. flere sugekopper så man kan feste et stort stativ eller en såkalt magic arm så kommer kamera lenger unna bilen. EDIT: Eller kjøp Manfrotto 241 og en magic arm, mye bedre! Får mye mer fleksibilitet, samt kamera kommer litt lenger unna bilen! Her er resultatet etter første gang jeg prøvde mitt uten selvutløser/fjernutløser så det ble litt halveis, men du får en idè hvertfall! Ser for meg noe lenger, tenker på å lage selv da, ikke fullt så lang som den på bildet kanskje, men i allefall slik at jeg får med hele bilen med en grei vidvinkel... Er en svenske som har laget dette og tatt en del bra bilder, sliter med å finne sugekopper enda, ingen som vet om noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå