Programvare Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Den stasjonære pc-en starter opp og kommer helt til den baren som loader og henger seg helt der. Kommer inn på valg ved f8, men uansett hvilke valg jeg tar er det ingenting som virker. Den bare henger seg på samme tidspunkt. Vi har prøvd recovery-disk, men den klarer ikke å starte den heller. Pc-en er 5-6 år gammel. Hva nå? Endret 6. april 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Start den med /sos bryteren. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Samma kan det være. Jeg åpna den nå, dunka litt borti komponentene, riste litt, fjerna litt støv. Boota igjen og alt virker som det skal. Problem solved, tråden kan stenges. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Nei faen heller, nå virker den ikke igjen. Får simpelten ikke boota. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 er det veldig varmt kanskje? kan være for høy temp.... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kom på noe, skrur den seg av ved Windows baren? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Kom på noe, skrur den seg av ved Windows baren? Nei. Prøvd å restarte CMOS? Nei, eksakt hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ta ut CMOS batteriet og sett inn igjen, funker ikke det da prøv ett annet likt batteri. Hva skjer når den stopper ved Windows baren da? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Ta ut CMOS batteriet og sett inn igjen, funker ikke det da prøv ett annet likt batteri.Hva skjer når den stopper ved Windows baren da? Windows-baren bare forsetter å gå helt til jeg skrur den av. Hvor i maskina er dette CMOS-batteriet da? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det sitter på hk-et. Virker som at du ikke har kompetanse for å gjøre det så la vær, send den heller inn du. Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis du trykker F8 når den starter (slik at du får opp valg som safe mode, safe mode with networking) osv.. Hva om du velger Enable Boot Logging eller debug mode...not sure hva det skal være, men da vil den kanskje komme med en del tekst (når den loader filer osv). Hvis du ser at den stopper konsekvent på samme fil kan det jo være harddisk kanskje? Men om det er tilfeldig kan det være f. eks. temperaturproblem, ramfeil osv? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg hadde problem med ene pc-en min at den restartet når den kom til Windows baren, det var HDD som gjorde dette, prøv å bytt HDD. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 På hovedkortet ditt er der et lite batteri, ta ut dette noen sekunder for så å sette det på plass, og prøv å starte på nytt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Kommer ikke noen liste med filer når jeg prøver å starte i safe mode. Bare svart skjerm med en blinkende strek helt oppe i høyre hjørne. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 boot på xp cd, trykk E for å reparere, kjør fixboot fixmbr og chkdsk /r Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg tok ut CMOS-batteriet og satt den inn igjen. Boota akkurat som vanlig nå, og når jeg først er i gang tar jeg en recovery av hele systemet, det var så full av alt mulig rart uansett. edit: Tusen hjertelig takk til alle dere som hjalp til! Endret 1. juni 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå