Awesome X Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Overskriften forteller det meste. I hvilken film har vi tidenes beste biljakt? Under finner dere en liste satt sammen av forskjellige filmer som, av andre, er kåret til å tidenes beste biljakter. (For å se disse kåringen, se spoilertagen nederst) Hvis det er en film du synes mangel, rop ut (før noen forhåpentligvis lager en poll til tråden ). Mine favoritter her må jeg si er Bullit og C'était un rendez-vousm, selv om sistnevnte ikke er en biljakt per definisjon (bare en bil). A Special Magnum for Tony Saitta (1976) Bullit (1968) Bad Boys II (2003) Children of Men (2006) Death Proof (2007) Death Race (2008) Death Race 2000 (1975) Freejack (1992) Gone in 60 Seconds (1974) Gone in Sixty Seconds (2000) It's a Mad, Mad, Mad, Mad World (1963) Le Casse (1971) Le Professionnel (1981) Lethal Weapon 4 (1998) Looker (1981) Mad Max 2: The Road Warrior (1981) Ronin (1998) Smokey and the Bandit (1977) Terminator 2: Judgement Day (1991) The Blues Brothers (1980) The Bourne Idenity (2002) The Bourne Supremacy (2004) The Cannonball Run (1981) The Fast and the Furious (2001) The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006) The French Connection (1971) The Italian Job (1969) The Italian Job (2003) The Matix Reloaded (2003) The Rock (1996) The Seven-Ups (1973) To Live & Die in L.A. (1985) Total Recall (1990) Vanishing Point (1971) Kilder: Top 10: Greatest-ever movie car chases Greatest Car Chases In Science Fiction (Part 1) Top 10 Greatest Movie Car Chases Top 10 Movie Car Chases of all time Great Movie Car Chases Our Top 10 Movie Car Chases Endret 13. august 2008 av Otth Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Taxi 1, bare 1 bil her også men fartsfølelsen er helt syk ... Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Selv synes jeg The Italian Job (2003) var god. Har ikke sett så mange biljekter, men TIJ biljakten gjorde inntrykk. Poll kan bli spennende. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 The Italian Job var den beste Gidder bilene som blir brukt i den filmen! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har ikke tenkt over hva som er den beste, men jeg syntes biljaktene i Olsenbanden filmene er harde. Det er noe eget med norske biljakter i Oslo på syttitallet med Volvoer. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Taxi 1, bare 1 bil her også men fartsfølelsen er helt syk ... Uff... Hvordan kunne jeg glemme denne? Synes første scenen i 2'er, den hvor han klager over lusekjørere, egentlig er den best i denne filmserien. Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 For min del blir det "Ronin". Liker kjøringen i motgående kjøreretning med trafikk. Og at BMW E34 modellen er så sexy Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Må nok slenge meg på Death Proof. Satt med hjerte i halsen under hele biljakten. Lenke til kommentar
El-Morty Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Bullitt må jeg si er den klassiske. Biljakten i We Own The Night er bare så utrolig godt laget. Man får følelsen av å sitte i bilen selv. James Bond-filmene har jo også en del gode biljakter, min favoritt er biljakten i Las Vegas fra Diamonds Are Forever. Den originale Scarface (1932) har faktisk en imponerende bra biljakt, med tanke på at filmen nestener 80 år gammel. Endret 5. april 2008 av El-Morty Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Cannonball Run og The Italian Job (1963) gir jo skikkelig godfølelse. Death Proof sin var skummel. Michael Bay har et par bra både i Bad Boys II og Transformers (litt juks å bli til robot og denge bilene unna, men men...). Children of Men sin fikk pulsen opp på en utrolig original måte. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Flåklypa? Vil også legge inn Ronin (1998) som en god kandidat foruten dem som allerede er nevnt. Edit: Du'h... den sto allerede på lista! *finne fram briller* Endret 7. april 2008 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
bermar Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Er generelt ingen stor fan av bilscener i film, men det er faktisk en film jeg aldri kommer til å glemme - Death Proof. Biljakten er så ekstremt godt gjennomført, intenst hele tiden, og det faktum at ingenting ble gjort med green screen er helt utrolig. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Kan vel egentlig legg ut klipp av noen av de. Starter med C'était un rendez-vousm. Dette er hele filmen (varer i ca. 9 min), og et must for alle som ikke har sett den. Se filmen hos Youtube Så den berømte biljaktscene i Bullit her. The scene had Bullitt in a dark "Highland Green" 1968 Ford Mustang G.T.390 Fastback, chasing two hit-men in a "Tuxedo Black" 1968 Dodge Charger R/T 440 Magnum. Se filmen hos Youtube Så har vi Ronin Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hva med i The Matrix 2.. Når Trinity kjører med han nøkkelfyrn bakpå motorsyklen, ganske heftig scene det ja. Ellers er Bullit den råeste biljakten jeg har sett.. Selve kjøringa er ikke så imponerende, mer lyden av ekte amerikanske muskelbiler Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Biljaktene i The Island og The Matrix Reloaded er nok de som har gjort aller størst inntrykk på meg, helt utrolig bra gjennomført. Adrenalin hele veien gjennom. Endret 7. april 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Har akkurat sett ferdig Gone in 60 Seconds (1973). Jeg må si at de fortjener litt kudos for å lage en film utelukkende basert på råkjøring, men det blir litt kjedelig å se en film uten handling. Fant denne under trivia på IMDb: There was no official script for the movie, apart from several pages outlining main dialog sequences. Much of the action/dialog was improvised and made up by the cast and crew as they went along. This caused many problems for the editor, Warner E. Leighton, who never knew what footage was being dumped on him or where in the movie it belonged. Det tar ikke lange tiden å oppdage at dette er sannheten når man ser filmen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 13. august 2008 Forfatter Del Skrevet 13. august 2008 Le Professionnel og Death Race (2008) er lagt til listen. At noen laget en poll ville heller ikke vært å forakte. Slenger denne opp her også jeg: Topp 5: Biljakter 1. Ronin 2. The Italian Job (1969) Se filmen hos Youtube 3. Le Professionnel (1981) Se filmen hos Youtube 4. Bulitt Se filmen hos Youtube 5. Gone in 60 Seconds (1974) Del 1 av 3 Se filmen hos Youtube Del 2 av 3 Se filmen hos Youtube Del 3 av 3 Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå