Gå til innhold

Aprilfest 2008 - eirik_a - lys og 50mm

Anbefalte innlegg

Bruker: Eirik_a

Utfordring: "Fange lyset", uansett vær, kun med 50mm.

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Nikon D200, Nikkor 50mm f1.8, stativ

post-24566-1207083098_thumb.jpg

50mm

Blenderprioritet

f1.8

1/4000

Iso 200 (bommert)

Konvertert til s/h, endret kontraster.

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet er vel et grelt eksempel på hvor grusom Nikkor 50mm f/1.8 er vidåpen? Det ser ut som om du har ekstremt mye KA gående.

Bilde #2 tror jeg hadde blitt bedre om du hadde blendet ned noe mer, og fått bedre skarphet over hele siluetten.

Lenke til kommentar
Det første bildet er vel et grelt eksempel på hvor grusom Nikkor 50mm f/1.8 er vidåpen? Det ser ut som om du har ekstremt mye KA gående.

Bilde #2 tror jeg hadde blitt bedre om du hadde blendet ned noe mer, og fått bedre skarphet over hele siluetten.

Bilde 1: her er jeg ikke enig med deg Anew. Jeg har sett mange slike bilder hvor dette var hensikten.

Dette kan fint henge på en vegg i et kunsgalleri.

Bilde 2: Enig med Anew her. Mangler liksom noe...

tok meg den frihet å fikse litt.

post-10097-1207592214_thumb.jpg

Ble litt kornet... men men

Endret av Petteram
Lenke til kommentar

Effekten på bilde #1 var med hensikt, og redigert til resultatet jeg la ut. Men jeg ser hva du mener Anew, selv om jeg ble fornøyd med resultatet.

Bilde #2 ble finere slik som Potteram redigerte det til. Pussig nok redigerte du det omtrent slik det var rett fra kamera :)

Lenke til kommentar
Effekten på bilde #1 var med hensikt, og redigert til resultatet jeg la ut. Men jeg ser hva du mener Anew, selv om jeg ble fornøyd med resultatet.

Bilde #2 ble finere slik som Petteram redigerte det til. Pussig nok redigerte du det omtrent slik det var rett fra kamera :)

He he, der har du den igjen.....

Lenke til kommentar

I dag ble det lagt litt lite energi i foto, som bildet muligens bærer preg av. Tatt i Vika i Oslo sentrum. Leiligheten bak vinduene ble visstnok benyttet av tyske offiserer under andre verdenskrig.

post-24566-1208448350_thumb.jpg

Blenderprioritet

f1.8

1/4000

Iso 100

Endret av eirik_a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...