Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jo, nå har jeg snart bursdag, og jeg begynner å sikle etter ny gitar. Jeg spiller mye rytmisk gitar, såvel som la guitarra de español. Så har jeg en liten drøm å lære meg noe i litt denne stilen ( ) though, ikke så avansert. Jeg vil bare lære meg teknikken Men, hvilke gitarer innen mine krav er gode? Endret 31. mars 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
ow Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Vel, Gibson har jo en god 12-strenger. Hvis den er for dyr så har jo Ibanez en grei en og. Nå skal det sies at jeg har null peiling på 12-strengere, men jeg har kikka (prøveklimpret) litt på Ibanezen jeg linket til. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 må være halvakustisk. Altså, ha muligheten til å koble på forsterker (det er halvakustisk sant? Jeg roter sann med namnene. Lenke til kommentar
ow Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Halvakustisk: Denne kobler du direkte på en vanlig elgitarforsterker. Akustisk: Denne kobler du på en akustisk gitarforsterker ELLER via en egen akustisk forforsterker (og deretter i en vanlig forsterker eller PA system). På videoen hadde han noe a'la den siste. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Er det forforsterker i akustiske gitarer med EQ-knapper på? Altså. Er det preamp på den siste gitaren i posten til ow? Lenke til kommentar
ow Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Fender/Fishman® Classic 4T™ Pickup System with Active On-Board Pre-Amp which Features: Integrated Electronic Tuner with On/Off Switch, Volume, Bass, Mid, Treble, Body (Mid-Sweep), Low Battery Indicator Light Var visst innebygget preamp på den gitt! (Står under Specs) Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Jeg forelsket meg nå nettop... *sjekke tester* edt: Men blir det el-akustisk da? Forklar meg hva det heter, en gang for alle! Jeg ser ikke at den får se veldig god omtale da.. Er den ganske ny eller? Endret 2. april 2008 av Petersk91 Lenke til kommentar
ow Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Gitartypen er akustisk. Denne har i tillegg mikrofon og preamp, men kalles fremdeles akustisk. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Og vi bumper Lenke til kommentar
Erren Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 http://www.arbiter.co.uk/italia/electric_g...ni_standard.htm Disse er tøffe, og siden de må bestilles fra utlandet slipper du unna norske markedspriser, og får dem nokså billige. Har selv bestilt meg en halvakkustisk bass derifra og får den snart. Søk på modellnavnet på f.eks eBay eller noe eller se på lista over UK Dealers som de har på siden. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Dem va støgg... Tar meg en tur til ålesund og hører med folka mine der! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå