Gå til innhold

handle for første gang på ebay, trenger tips

Anbefalte innlegg

har tenkt å handle meg noe fra ebay.de

har en paypal konto fra 2006, har glemt att jeg hadde en da jeg skulle registrere meg :roll:

men uansett, jeg registrerte det visa kortet jeg har nå, og det står att jeg skal motta en kode om 2-3 dager på kontoen min.

men kan jeg handle på ebay nå forde med paypal? er noe jeg MÅ få handla idag, auksjonen går ut om noen timer

har aldri handla fra ebay før, hvordan fungerer det egentlig? bare byr jeg, så blir jeg trekt direkte fra konto?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du taster ikke inn noe som helst. Du velger Paypal som betalingsmåte, og ebay går da selv inn på bankkontoen som du har registrert i paypal, og trekker pengene rett fra bankkontoen din. Har du BankID i nettbanken, vil du få opp den vanlige boksen med å skrive passord + kode fra kodekalkulatoren din.

Trenger ikke overføre penger til paypal og sånt lengre. Men du må ha verifisert paypal-kontoen ved å la dem trekke noen få kroner fra konto og legge dem tilbake igjen. Det er for å sikre at folk ikke skriver bogus kontonumre, bare.

Det er det som er endel av sikkerheten til paypal, at du aldri trenger å skrive kontonummeret ditt i fritekst når du handler, for all tekst du skriver inn i teksbokser sendes helt ukryptert over nettet og kan snappes opp av trojanere på PC-en din, og sendes videre. Handling med paypal er bare å gjøre noen få museklikk stort sett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det du BØR gjøre, er å sjekke paypal at du har inne riktig kredittkort. Man bytter jo gjerne kort innimellom hvis det blir ødelagt eller mistet. Penger blir ikke trukket før du har vunnet en auksjon. Når du byr setter du bare en maxgrense for hvor mye systemet skal autoby for deg. Nås den grensen stopper det. Vinner du betaler du ditt siste bud. Og ingen selgere liker å få bud fra folk som ikke kan betale for seg med en gang. "Oh noes, my creditcard number is wrong!" blir upopulært, du får negativ feedback og andre selgere ignorerer budene dine.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

ok, får vel ikke få noe minus på meg da, regner med att det skal gå greit. jeg byr jo ikke på noe jeg ikke kan betale.

som sagt har jeg hatt paypal konto siden 2006, men la inn mitt nåværende visa kort idag, og det skal gå 2-3 dager før jeg får kode.

har dog et bud der selger ikke har satt opp paypal, men det behøver jo ikke være negativt, selv om paypal er å foretrekke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...