Gå til innhold

Tips til små høytalere til rundt 2000,- med mulighet for utbygging til 5.1

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter tråden min her sprang jeg få minutter etter åpningstid ned på Hifiklubben Grensen og kjøpte en NAD T744. Samtidig ble jeg også fristet til å kjøpe noen nye B-speakers med litt mer fokus på lydkvalitet enn det jeg har fra før og som også gjør at jeg kan bytte mellom 5.1, 2.0 med store høytalere og 2.0 med små høytalere uten å måtte flytte bananplugger på baksiden.

Pris : Omtrent 2000,-. Noe mer tror jeg det ikke er vits å investere atm.

Stereo eller surround : Først som stereo og helst med mulighet for utbygging til surround i samme serie med disse som satelitter.

Bruk : Film som hovedområde.

Lydbilde : Kvalitet, trykk nok til å kunne brukes solo til film i stereo.

I butikken ble jeg anbefalt Dali Concept 1 til 1800,- som jeg syntes ser veldig passende ut for mitt bruksområde. Disse kan utbygges med Concept 6 eller Concept 8 og Concept CT samt tilhørende sub til det som blir denne pakken.

Mitt spørsmål er da om det finnes andre små høytalere i denne prisklassen med fokus på kvalitet over lydmengde som bør vurderes, helst som også har søsken til komplett surround?

EDIT: Det kan nevnes at fordi forsterkeren veier nesten 20 kg og jeg må frakte den på banen sa jeg "I'll be back" og avtalte å komme tilbake i morgen å kjøpe Concept 1, så raskt svar settes pris på.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lagt i litt ekstra og kjøpt Concept 2. Da får du 1,5" større element, som vil gjøre mye for trykket og bassen.

Om du vil ha noe enda litt flottere, så har B&W noen stativhøyttalere i 600-serien, men de koster også en del mer. 686 ville jeg likevel ikke kjøpt, da jeg synes denne blir litt liten. 685 derimot er en flott høyttaler som spiller veldig fint, noe som forsvarer prisen på 4300,- ...

Lenke til kommentar

I utgangspunktet var jeg negativ til Concept 2 fordi den virket så stor, men når jeg nå ser på spesifikasjonene er det ganske klart at den vil ta jobben som solohøytalere mye bedre enn Concept 1. Når det gjelder B&W-høytalerne er nok det overkill for min del.

Hvor kan jeg få kjøpt PSB Alpha B1? Og hvilke andre høytalere tilhører samme serie?

Fordelen med Dali-høytalerne er at jeg kan gå 100 meter fra jobben og plukke dem opp og så gå 50 meter til T-banen hjem etter jobb, så det frister å bare gjøre det enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...