att3ntion Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ok - for det første må jeg formelt si at jeg hater den settningen der "Driver_irql_not_less_or_equal". Jeg har hørt rykter om at dette kan være et problem med minnet - men jeg har også lest at det mest sannsynligvis er feilaktige drivere. Her er systemet mitt: Mainboard: MSI K9N SLI CPU: AMDx264 Dualcore 4600+ GPU: Gainward geforce 8800gts 320mb. Minne: 1gig Kingston eller Corsair tror jeg det var 667 mhz går det på hvertfall. PSU: 400watt silver power. Sound: Onboard realtek drit. Det som plager meg først er at jeg ikke har no 0x00000000bla bla meldinger å vise fordi bluescreenen bare blinker. Bsod'en kommer bare når jeg gamer World of warcraft - kanskje ikke rart siden jeg sitter der endel:P Men hvertfall har også spilt endel CS:s har aldri fått noen bluescreen der såvidt jeg kan huske. Den har også begynt å komme mer og mer regelmessig - kjørte memtest86 - 5 timer alt var "pass" men vet ikke om jeg fikk kjørt alle testene, leste et sted at alle tok 9 timer. "Hendelses forløp" 1. Installerte windows xp (32bit) alle drivere og begynte å game - så etter noen dager fikk jeg bsod. så skjedde det ikke noe på en stund fikk jo en og annen innimellom men tenkte det fikk være siden det sikkert var "normalt". 2. Nå før helgen fikk jeg da en BSOD mens jeg satt ved PC-en ... den reboota seg selv(som vanlig før jeg rakk å se hva det stod - men nå hadde jeg oppfatta "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" så jeg søkte litt på det, men ble egentlig ikke så mye klokere. Men begynte å irritere meg over bluescreen oftere og oftere. og rett og slett dro en "Format c:"(På en måte da:S) 3. Tenkte skit au - får installere 64bit da siden jeg har prossesor osv til det. Glad og lykkelig over å ikke få bluescreen fikk jeg nå da 1 time før denne posten en bluescreen. da tenkte jeg "%#¤%@£$" sjekket eventviewer etter tips fra en kompis og det jeg fant var: The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x000000d1 (0xfffff8df010296c4, 0x000000000000000d, 0x0000000000000008, 0xfffff8df010296c4). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032508-01.dmp. Jeg vet jo ikke om dette har noe med DRIVER_IRQL_ greia å gjøre noen som kan tyde for meg? Også etter rebooten står det en error melding i eventviewer og det er : The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID {555F3418-D99E-4E51-800A-6E89CFD8B1D7} to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool. OG The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID {555F3418-D99E-4E51-800A-6E89CFD8B1D7} to the user NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19). This security permission can be modified using the Component Services administrative tool. Vet ikke om dette sier dere noe men det står under "event 10016 - Local Service" tenkte kanskje dette kunne ha noe med BSOD'n å gjøre. Hvertfall om noen faktisk tok seg tid til å lese alt jeg skriv og har tid til å hjelpe sier jeg tusen takk:D Også lurer jeg på om det er noen mulighet for å finne ut hva som står i bluescreenen(rekker aldri trykke pause/break - og om det finnes noen programmer som kan stresse en pc til å kræsje på samme måten så jeg slipper å sitte alt fra 10 min til 2-3 timer å vente på bluescreenen. PS. var jævlig trøtt og en smule irritert når jeg skrev dette så er nok endel feil og "uforståeligheter her" Lenke til kommentar
arkael Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 The DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bug check has a value of 0x000000D1. This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high. det er mest sannsynelig snakk om en feil på en driver du har installert. hva gjorde du eksagt da du fikk bsod siste gang, dette kan være til hjelp for å finne ut hvilken driver det er snakk om. Lenke til kommentar
att3ntion Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) The DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bug check has a value of 0x000000D1. This indicates that a kernel-mode driver attempted to access pageable memory at a process IRQL that was too high. det er mest sannsynelig snakk om en feil på en driver du har installert. hva gjorde du eksagt da du fikk bsod siste gang, dette kan være til hjelp for å finne ut hvilken driver det er snakk om. Jeg spilte world of warcraft - så da vil det vel bety enten grafikk eller lyd driverene da - men siden jeg har installert to set med begge drivere - både 32bit versionen og 64bit versionen.... synes det er litt rart. All hjelp ses på med stor takk Endret 25. mars 2008 av att3ntion Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini032508-01.dmp. Man skal naturligvis feilsøke denne kræsjdumpen med programmet Windbg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå