Gå til innhold

BK: Kreativitet med lang lukkertid og mobil

Anbefalte innlegg

Har enda ikke fått kjøpt meg dsrl... Har tatt lang tid, men i mai skal det skje.

I mellomtiden benytter jeg enhver mulighet til å prøve kameraer, og et kvarters tid i påskeferien fikk jeg låne en d80 med standard 18-70mm. Ikke stativ, kun lys fra mobilen og iherdig hjelp av et laken og lillebror fikk jeg knipset noen bilder jeg synes ble kule.

Hadde vært kult med litt kritikk, eneste redigering er sign. og litt sletting av detaljer som oppsto i bakgrunnen på 20sek lukker...

KsG

EDIT: Nedskalering av bilder

post-139484-1206386064_thumb.jpg

post-139484-1206386074_thumb.jpg

Endret av olopolo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Nedskalering av bilder før de legges ut settes mer pris på av andre. Rundt 1000px i bredden er en grei størrelse.

Om bilde nr 1 har jeg ingenting å si, men nr 2 synes jeg hadde en stilig grafisk effekt. Men litt overflødig, kanskje med litt mindre streker men forsatt ha det så det ser ut som en "ball". Men dette er bare min mening.

Lenke til kommentar

Utrolig stilig. Kreativt og bra utført!

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg sakt dette var utarbeidet av en grafisk designer med flere års utdanning og erfaring.

Det finns helt klart forbedringspotensial (andre lyskilder, farger, effekter), men dette i seg selv er det ingenting og si på. Fortsett slik. :)

Lenke til kommentar

Takk for utrolig positiv tilbakemelding ;)

Kommer nok til å prøve meg med lange lukkertider når jeg får eget kamera også, men tatt i betraktning at eneste lyset jeg hadde var en mobil, vinduet ble provisorisk dekket med et laken, og jeg hadde ikke stativ synes jeg det ble et par kule bilder ^^

Håper flere tar seg tid til å komme med en kommentar.

KsG

Lenke til kommentar

Hei,

Dette var virkelig stilig. Mulig å fortelle i detalj hvordan du laga det? Du skal kjøpe speilrefleks. Skjebnen har talt :p

Angående bilde 1, effekten er dritfet, men snittet er elendig. Plasser mer ut i sidene. Gylne snitt, trenger jeg si mer?

Bildet nummer 2 er imidlertid kjempetøft. Dette er en meget stilig effekt som vanligvis pleier å være en timesjobb i photoshop - minst. At du har greid det uten slikt hjelpemiddel (i alle fall i utgangspunktet, om jeg forstod rett) så er det sinnsykt kult. Blir mer naturlig. Kjempebra ;)

Lenke til kommentar

Hvordan jeg lagde bildene:

1. Lånte D80'n til tanta til pappa

2. Fant et ledig rom

3. To gardiner og laken foran vinduet så rommet ble tilnærmet mørkt

4. Fant eneste mobile lyskilde i nærheten, mobilen til fettern min

5. Stille lukkertid til 15/20 sek.

6. Prøvde å sitte mest mulig stille pga. mangel på stativ, mens bruttern sveiva rundt med telefonen.

Bildene har naturlig utsnitt og er ikke croppet i det hele tatt, både enig og uenig med bilde nr.1 likte på en måte midtstillinga... Skal se om jeg for gjort noe med det i morgen når jeg har tilgang til den andre pcen. Ellers er eneste redigeringa litt bruk av mørkneverktøy i bakgrunnen som ble litt lys etter 20 sekunders eksponering.

Tusen takk for god tilbakemelding ;) Konfirmeres den 4. mai så det blir nok kamera i hus om ikke alt for lenge ^^

KsG

Lenke til kommentar

Dette var kult! Det siste bildet liker jeg godt. Med disse bildene kan du leke deg i PS med effekter, farger osv. Kan bli stilig. Ellers er det enkelt, rent og pent. Det første var helt OK, du burde har tatt med deg telefonen "bakover" i bildet i stedetfor å slukke den så hadde du sluppet de harde overgangene mellom lys og mørket. Ellers bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...