A-Jay Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Hva er egentlig den lille dotten man kan se innimellom? Den befinner seg liksom på øyet og er spesielt tydelig hvis man ser mot en hvit vegg. Men hvis man prøver å følge synet med den, så forsvinner den. Kommer også i form av en slags "mark" på øyet, litt gjennomsiktig og veldig uklar. Den forklaringen jeg har hørt, er at dette er hvite blodceller i de tynne blodårene inne i øyet. Som av en eller annen grunn blir synlige. Det har iallfall ikke noe med den blinde flekken å gjøre. Jeg er for øvrig også blant dem som trodde jeg hadde evnen til å se molekyler da jeg var liten. Umulig, det var jo jeg som kunne se molekyler, og ikke minst atomer. Fuck you, eg kunne se leptonar! Jeg kunne se nøytrinoer You got me. :< Endret 23. mars 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 jeg har hørt at de er små arr på øyet Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Wohoo! Eg er celebrity! Person 4 speaking. Lenke til kommentar
2rst1 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hahaha, det tenkte eg og når eg var mindre. Eg låg å såg ut vinduet mitt på rommet og trudde eg såg bittesmå "UFO-er" på himmelen, men så la eg merke til at eg kunne sjå dei andre stadar og. Så då trudde eg at eg kunne atom som var heilt inntil auget Lenke til kommentar
Rellativ Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Når jeg var liten visste jeg ikke hva atom var for noe. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ikke jeg heller, men jeg hadde en anelse hva en atombombe var da Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Nei, den gong heit det «antombombe». Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg kan fremdeles se de greiene på øyet. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 (endret) Da jeg var liten het det fantombombe. Endret 2. april 2008 av someOen Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Nei, den gong heit det «antombombe». Haha, det er helt riktig Det het faktisk antombombe til etter jeg hadde lært meg ordet atomer, det er litt bekymringsfullt... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Nei, den gong heit det «antombombe». Haha, det er helt riktig Det het faktisk antombombe til etter jeg hadde lært meg ordet atomer, det er litt bekymringsfullt... Hæ, heter det faktisk ikke antombombe? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Når jeg var liten het det fantombombe. Når du var liten? Er du liten til stadighet du altså. Da jeg var liten var jeg en annen persons avføring. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En kompis trodde glidelås het gnidlås. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hva er egentlig de greiene? :S Jeg har lurt litt på det xD Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tipper det er støv og bittesmå "hår" som har lagt seg på øyet. Øyet er dekket av en "væske", en slags film, og oppå denne ligger støvet. Når du da beveger øyet setter du fart i denne filmen, men litt forsinket, derfor kan man se at støvet følger bevegelsene til øyet, bare litt forsinket. Og det kan også gli rundt på hinnen av seg selv. Jeg vet ikke dette, men det er det mest logiske jeg har funnet på. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Nei. Det heter mouches volantes og er cellerester i øyet. Vanligvis. Endret 2. april 2008 av tendilenz Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 altså støv Hva består det meste støvet under sofaen din av? jo, cellerester Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 På «Sunshine» seier dei at 80 % av alt støv er menneskeceller, eller noko sånt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Døde hudceller faktisk Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 På «Sunshine» seier dei at 80 % av alt støv er menneskeceller, eller noko sånt. Så du henter all din faktakunnskap fra filmer? Jeg klarer ikke finne noen seriøse kilder på dette, og inntrykket jeg får av å lese diskusjonen rundt denne påstanden på Wikipedia er at det er en lite understøttet påstand, muligens en vandrehistorie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå