Gå til innhold

Jeg kunne se nøytrinoer når jeg var liten...

A-Jay

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig den lille dotten man kan se innimellom? Den befinner seg liksom på øyet og er spesielt tydelig hvis man ser mot en hvit vegg. Men hvis man prøver å følge synet med den, så forsvinner den. Kommer også i form av en slags "mark" på øyet, litt gjennomsiktig og veldig uklar.
Den forklaringen jeg har hørt, er at dette er hvite blodceller i de tynne blodårene inne i øyet. Som av en eller annen grunn blir synlige. Det har iallfall ikke noe med den blinde flekken å gjøre. :)

Jeg er for øvrig også blant dem som trodde jeg hadde evnen til å se molekyler da jeg var liten.

Umulig, det var jo jeg som kunne se molekyler, og ikke minst atomer. :D
Fuck you, eg kunne se leptonar!
Jeg kunne se nøytrinoer :cool:
You got me.

:<

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha, det tenkte eg og når eg var mindre. Eg låg å såg ut vinduet mitt på rommet og trudde eg såg bittesmå "UFO-er" på himmelen, men så la eg merke til at eg kunne sjå dei andre stadar og. Så då trudde eg at eg kunne atom som var heilt inntil auget :)

Lenke til kommentar

Jeg tipper det er støv og bittesmå "hår" som har lagt seg på øyet. Øyet er dekket av en "væske", en slags film, og oppå denne ligger støvet. Når du da beveger øyet setter du fart i denne filmen, men litt forsinket, derfor kan man se at støvet følger bevegelsene til øyet, bare litt forsinket. Og det kan også gli rundt på hinnen av seg selv.

Jeg vet ikke dette, men det er det mest logiske jeg har funnet på.

Lenke til kommentar
På «Sunshine» seier dei at 80 % av alt støv er menneskeceller, eller noko sånt.

Så du henter all din faktakunnskap fra filmer? Jeg klarer ikke finne noen seriøse kilder på dette, og inntrykket jeg får av å lese diskusjonen rundt denne påstanden på Wikipedia er at det er en lite understøttet påstand, muligens en vandrehistorie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...