Postkassestativ Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 Har prøvd i lang tid å skaffe sangen til fjellvettreglene! Må ha versonen som er instumental! Send pm hvis noen vet hvor jeg kan finne den! Så vidt jeg vet, har jeg ikke hørt at den finnes på cd! Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 (endret) Har du vurdert å sende e-post direkte til NRK? Jeg er sikker på at de gir deg løsningen med det samme! EDIT: Neimen se derdu! Wikipedia hadde svaret! Fjellvettreglene i mediene Gjennom mange år har fjellvettreglene blitt presentert på NRK. Reglene har blir sendt på radio siden 1969 og på TV siden 1972, ledsaget av et musikkstykke mange ennå assosierer med fjellvettreglene. Musikken er en instrumentalversjon av «Daydream» spilt inn av Kringkastingsorkesteret. «Daydream» er komponert i 1968 av Raymond Vincent, Sylvain Van Holmen og David Mackay. De to førstnevnte var medlemmer av den belgiske rockegruppa Wallace Collection, mens Mackay var deres australske plateprodusent bosatt i London. Enkelte strofer i melodien er hentet fra Svanesjøen av Tsjajkovskij. Originalversjonen av «Daydream» ble spilt inn av nettopp Wallace Collection og sangen var en stor hit i Europa i 1969. Instrumentalversjonen ble opprinnelig spilt inn av Franck Pourcels orkester. Rundt 1989 ble fjellvettreglene presentert i form av den eplekjekke skiløperen Severin Suveren (spilt av Åsleik Engmark), som det gikk galt for hver gang, men som klarte seg av ren flaks. Endret 23. mars 2008 av Selvin Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg har versjonen til "Frank Pourcel and the Grand Orchestra" liggende, dog jeg vet ikke om det er hele, da den varer i 42 sekunder eller noe. Om det er en lengre utgave der ute, kan jeg gjerne tenke meg å finne den. Lett i årevis. Lenke til kommentar
Zakkozekk Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg har versjonen til "Frank Pourcel and the Grand Orchestra" liggende, dog jeg vet ikke om det er hele, da den varer i 42 sekunder eller noe. Om det er en lengre utgave der ute, kan jeg gjerne tenke meg å finne den. Lett i årevis. Sangen ligger på Spotify: http://open.spotify.com/track/0fu0cjfvu244Wt8TMM4d5o Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Sangen ligger her: http://trc.sjurvaage.com/files/Franck%20Pourcel%20-%20Daydream.mp3 Har hatt hele sangen siden en uke etter at jeg skrev det innlegget der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå