Gå til innhold

Mottar sms flere timer etter at de er sendt (nytt SIM-kort OneCall)


Anbefalte innlegg

Etter å ha mottatt det nye SIM-kortet fra OneCall opplever jeg stadig at meldinger ikke blir levert før flere timer etter at de ble sendt. Ofte kommer meldingene i forbindelse med et inngående anrop, og ta tikker det gjerne inn flere på én gang.

 

Sendt e-post til OneCall den 13. mars, men har ennå ikke fått noe svar.

 

Har nå begynt å restarte telefonen hver kveld i håp om at dette vil gjøre at ikke-mottatte meldinger blir levert når telefonen på nytt logger på nettet.

 

Noen som har opplevd noe tilsvarende etter bytte av SIM-kort hos OneCall. Fortsetter dette ser jeg ingen annen løsning enn å revudere operatør. Til opplysning, det fungerte knirkefritt helt til jeg fikk det nye sim-kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du går på meldings innstilinger står det sikkert:

 

1 time

Maksimum i nett

 

OSV.

 

Hva i all verden har dette å gjøre med trådstarters spørsmål!?!? Han sliter med innkommende meldinger og det du refererer til justerer gyldigheten av utgående meldinger.

 

Trådstarter, har du sjekket denne siden?

 

Jeg har dekning via Network Norway og kan ikke motta SMS

Skru telefonen av og på igjen.

 

Test ditt simkort i en annen telefon og vice versa.

 

Følger problemet din telefon, bør du levere denne på service.

 

Følger problemet ditt SIM-kort, må vi feilmelde til nettleverandør. One Call kundeservice trenger da følgende informasjon av deg:

- Bekreftelse på at de ovennevnte punktene er gjennomført.

- Ordlyden i eventuell feilmelding.

- Din telefontype/modell

- Eksempel på nummer som har forsøkt å sende deg SMS og tidspunktene for dette (dato + klokkeslett).

 

Eksemplene må ikke være eldre enn 3 dager.

 

Fortell oss om problemet gjelder alle eller kun enkelte nummer. Sjekk samtidig om du kan ringe ut.

Endret av snubbel
Lenke til kommentar

Jeg fikk et svar fra OneCall til slutt. Svaret de gav gikk mer på problemer i forhold til sending av sms (og veiledning til Sony Ericsson-telefoner). Dette ble egentlig ikke så relevant da jeg sliter med mottak av sms på en HTC S710.

 

I løpet av helgen har jeg ikke opplevd at meldinger har kommet for sent, så kan være problemet er løst nå.

 

Lar saken ligge litt og tar heller ny kontakt med OneCall dersom problemet dukker opp igjen.

 

Takk for tipset om den "Hjelp til selvhjelp-siden" fra snubbel!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min datter har en SE W610 og jeg har en HTC P3300. Når vi sender meldinger til hverandre, går det stort sett bra, men av og til kan det gå flere timer fra hun sender en melding til jeg mottar den. Andre veien feiler det aldri. Vi har begge Telenor.

Lenke til kommentar

Har forhørt meg litt rundt blant folk som har fått nytt SIM-kort fra Onecall. Kan tyde på at det er noe feil i koblingen mellom dette sim-kortet og HTC, uten at jeg kan si det sikkert.

 

Folkene jeg har snakket med benytter merkene Sony Ericsson og Nokia.

 

Dersom det viser seg at dette sim-kortet har problemer med enkelte telfontyper eller hva det måtte være, ville jeg anta at Onecall er raskt på banen og utbedrer dette med nye sim-kort.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg opplevde samme problem med min. Sendte to MMS'er til meg selv, med 10 minutters mellomrom, fra en annen onecall abonnement, men disse kom ikke frem (jeg trodde det var feil instillinger på iphonen). Men så ca en time etterpå var det noen som ringte meg, og da plutselig tikket det to MMS-er rett etter hverandre (MMS er egentlig bare spesielle SMS-meldinger).

 

Har riktignok ikke lagt merke til problemet etterpå.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå er jo ikke SMS en prioritert tjeneste noe som kan medføre at en sms bruker opptill en uke (maks tid) på å nå sin mottaker.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke SMS en prioritert tjeneste noe som kan medføre at en sms bruker opptill en uke (maks tid) på å nå sin mottaker.

Hvor har du det fra? SMS skal naturligvis leveres så snart det overhode er mulig. Den tiden du snakker om er kun et valg der du kan bestemme hvor lenge den skal være gyldig dersom den av en eller grunn ikke kan leveres, som f.eks om mottaker ikke har mobilen på.

Lenke til kommentar

Snakket med kundeservice hos Onecall i går, og der ble det fortalt at de hadde sim-kortproblemer med både Samsung og HTC. De hadde ikke noe formening om når problemet ville bli løst.

 

Da ble det portering til annen operatør... (dessverre)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...