BIM-Tech Skrevet 19. mars 2008 Del Skrevet 19. mars 2008 Har holdt på med å bygge kabinetter de siste 5-6 årene, helt fra enkel modding til ferdige kabinetter. Fikk så lyst til å begynne med et nytt prosjekt for å ha noe å holde på med.. Var ikke helt sikker på om jeg skulle velge Stål eller Aleminium, har hatt noen negative erfaringer med Aleminium med svake gjenger og at det ikke tåler så mye bøying. Med stål så følger det med høy vekt( nesten 3 ganger tyngere enn aleminium)og høyere pris. Så da ble det Syrefast/Rustfritt stål. Måtte også jobbe en del med å få tak i råvarer, sveiser,og kapping, osv.. Reddningen ble da et firma i Lisleby som kunne levere råvarer: http://www.che.no/che_main_nor.html. De har vært til avgjørende hjelp, derfor har jeg satt det navnet. Fint om Dere kan komme med kommentaret her: Kommentarer Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 19. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2008 (endret) etter en del tegning på AutoCad med tilpassninger så fikk kabinettet målene r165x860mm innvendig mål. 2mm stål til veggene og 4mm til flensene Endret 19. mars 2008 av Alu-Tech Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Det neste problemet var jo å få fjernet materiale slik at flensene så slik ut som på tegningen. Hadde egentelig en avtale med en yrkesskole, men det viste seg svært vanskelig å få arbeidet gjordt. Fikk så et tips om at vannskjæring ville gjøre at man fikk ett perfekt resultat. det værtste var jo at det ikke fantest noen som kunne gjøre det i hele østfold. Gikk på de Gule sider og søkte ettet bedrifter og la inn pristilbud. reddningen ble da NORSK VANNSKJÆRING http://www.norsk-vannskjaering.no/ like utenfor Drammen. De var utrolig hjelpsomme med rask respons og et utrolig nøyaktig arbeide- det er noe skikkelig Dritt og prøve å sage det ut selv. (Har prøvd selv) De har tilogmed egen video. Du kan se jobben og ferdig resultat her: Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Ny oppdatering. Det neste som sto på programmet var å få valset platene slik at de passet til flensene, noe som ikke var vanskelig i forhold til alt det andre. det var det en blikkenslager som gjorde. etterpå var det å kappe endene og finslipe slik at det passet. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Vel.. Det er vist på tide å oppdatere arbeidsloggen igjen.¨¨ Nå har jeg fått sveiset fast flensene til kabinettet dessverre tar det laaaang tid å få skåret ut delene her har jeg litt flere bilder: Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Ny oppdatering Så var turen kommet til plassering av hovedkortet, som vanlig er det mye arbeid. Første bilde er oversikt over plasseringen. Måtte få tak i emne som ble bøyd slik at jeg får noe å feste bakstykket på hovedkortbrettet i. Emnet ble så knekt. Sveising. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Neste oppdatering! Så var det tilpassning. tror jeg har slitt ut 3 vinkelslipere på prosjektet.. Den siste vinkelsliperen varte under 2 måneder!! Merket opp på den delen som skulle sveises fast på kabinettet først slik at den fikk riktig bue i forhold til kabinettet. Det gjorde det lettere å finne ut hvor stor åpningen måtte være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå