Gå til innhold

pc-casemod: The beast of CHE


Anbefalte innlegg

Har holdt på med å bygge kabinetter de siste 5-6 årene, helt fra enkel modding til ferdige kabinetter. Fikk så lyst til å begynne med et nytt prosjekt for å ha noe å holde på med..

 

Var ikke helt sikker på om jeg skulle velge Stål eller Aleminium, har hatt noen negative erfaringer med Aleminium med svake gjenger og at det ikke tåler så mye bøying. Med stål så følger det med høy vekt( nesten 3 ganger tyngere enn aleminium)og høyere pris.

 

Så da ble det Syrefast/Rustfritt stål. Måtte også jobbe en del med å få tak i råvarer, sveiser,og kapping, osv..

 

Reddningen ble da et firma i Lisleby som kunne levere råvarer: http://www.che.no/che_main_nor.html.

De har vært til avgjørende hjelp, derfor har jeg satt det navnet.

 

Fint om Dere kan komme med kommentaret her: Kommentarer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det neste problemet var jo å få fjernet materiale slik at flensene så slik ut som på tegningen. Hadde egentelig en avtale med en yrkesskole, men det viste seg svært vanskelig å få arbeidet gjordt.

 

Fikk så et tips om at vannskjæring ville gjøre at man fikk ett perfekt resultat. det værtste var jo at det ikke fantest noen som kunne gjøre det i hele østfold. Gikk på de Gule sider og søkte ettet bedrifter og la inn pristilbud.

 

reddningen ble da NORSK VANNSKJÆRING http://www.norsk-vannskjaering.no/ like utenfor Drammen. De var utrolig hjelpsomme med rask respons og et utrolig nøyaktig arbeide- det er noe skikkelig Dritt og prøve å sage det ut selv. (Har prøvd selv) De har tilogmed egen video.

 

Du kan se jobben og ferdig resultat her:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ny oppdatering :thumbup:

 

Så var turen kommet til plassering av hovedkortet,

som vanlig er det mye arbeid.

 

Første bilde er oversikt over plasseringen.

Måtte få tak i emne som ble bøyd slik at jeg får noe å feste bakstykket

på hovedkortbrettet i.

Emnet ble så knekt.

Sveising.

Lenke til kommentar

Neste oppdatering! ;)

 

Så var det tilpassning.

 

tror jeg har slitt ut 3 vinkelslipere på prosjektet..

Den siste vinkelsliperen varte under 2 måneder!!

 

Merket opp på den delen som skulle sveises fast på kabinettet først slik at den fikk riktig bue i forhold til kabinettet.

 

Det gjorde det lettere å finne ut hvor stor åpningen måtte være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...