Underpants Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hei. Det heile byrja med at eg tok med den eksterne harddisken min bort til noen, og deretter tilbake. Då eg kom heim skulle eg setje meg ned foran PC-en og kose meg. Då eg skulle opne Pidgin kom det først opp: pidgin.exe - Unable To Locate Component This application has failed to start because libatk-1.0-0.dll was not found. Re-innstalling the application may fix this problem. Eg trykka på «OK» og da kom denne meldinga opp: Error Error loading pidgin.dll. Error: (126) The specified module could not be found. This probably means that GTK+ can't be found. Så eg trykkjer «OK» og må nøye meg med Windows Live Messenger. Eg har prøvd å re-installere og omstarte, men same meldinga kjem heile tida. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Prøvd å (re)installere GTK+ da? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Eg hadde sikkert gjort det viss eg visste kva det var. Kva er det? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Jeg fikk det samme problemet i går etter at jeg ved et uhell slettet GTK+-mappen, og etter i hvert fall en time med slettinger og reinstalleringer ville den dumme feilmeldingen ennå ikke forsvinne. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Ta en titt her: http://www.gtk.org/download-windows.html Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 GTK+ er et såvidt jeg husker et skrivebordsmiljø fra Linux som er portet til Windows/Mac. Dette er som regel nødvendig når du bruker programmer som er portet fra Linux (f.eks Gimp). Uansett, her er en link til installasjonsfilen til GTK+, husk å avinnstaller den gamle versjonen først!: Clicky Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Tusen takk! Håper det funker. Red.: Eg klikka, extracta, men kva no? Endret 17. mars 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hmm, merkelig, ser ikke ut til at det var rett pakke. Last ned og installer dette: Trykk på meg Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Takk, den funker, men sjølv om eg har fjerna GTK+ frå «Add/Remove Programs», står det at eg har ein nyare versjon installert. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Nei, dette kjem opp når eg trykkjer på exe-fila eg fekk av deg: Newer version of GTK+ 2 runtimes is already installed. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hmm, da bør du kanskje henvende deg til Pidgin-forumet eventuelt en IRC-kanal. Lykke til Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 18. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2008 Takk, då prøver eg det. (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå