Gå til innhold

Kort tid for checkin, Norwegian utenlands


Anbefalte innlegg

Skal fly med Norwegian fra Gardermoen klokken 0650. Bussen kommer fram til Gardermoen 0600. Vil dette være tidsnok? (Det står på Norwegian.no at jeg må være sjekket inn 45 minutter før avgang...) Jeg ringte Norwegian, men dama der sa bare at hun ikke kunne garantere noe.

 

Alternativet er å ta et tidligere tog til Gardermoen, men da må jeg vente der i 8 timer. =/

 

Erfaringer/meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har reist flere ganger med fly som går samtidig og tar da en buss som kommer 5:37 til Gardermoen. Å kun ha 5 minutter til eventuelle forsinkelser + å komme seg fra buss til skranke + kø ved skranke høres veldig risikabelt ut.

 

Har hørt om saker hvor reisende har søkt erstatning fra NSB da de ikke rakk fly pga. forsinket tog og da nekter NSB erstatning om det er beregnet under 30 minutt fra ankomst til siste innsjekking.

 

Tror ikke du får overnatte inne på flyplassen så du bør nok se etter andre måter å organisere turen til flyplassen. Hvor reiser du fra?

Lenke til kommentar

Reiser fra Røros. Har overnattet på Gardermoen 2 ganger før, men vil gjerne unngå det.

 

Ei jeg kjenner sjekket inn ca 30 minutter før avreise for noen uker siden, så det kan virke som de ikke er så strenge som det står på nettsiden.

 

Edit: Vil det være raskere å bruke en innsjekkingsautomat?

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar

Har selv møtt opp 35~40 min før avgang, men stod i kø i et kvarter. Da jeg endelig kom frem til skranken ville ikke damen ta imot bagasjen, og jeg måtte henvede meg til service-kontoret til Norwegian. Jeg fikk ny billett (gratis), men det flyet gikk først 4~5 timer senere.. Dette var innenlands flyvning (gardermoen - flesland), hvor det holder med å være ferdig innsjekket 30 min før avgang.

 

Selv aner jeg ikke trafikken på Gardermoen kl 0600, men hvis du unngår å stå i kø (er det sannsynlig?) kan det gå bra - sålenge NSB ikke er 10 minutter forsinka :-/

 

Det går ikke noe tidligere tog? Buss? Tror jeg ville sett etter andre alternativer.

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker inn på automat, og går på bagdrop er det ANTAGELIG ingen kø klokken seks hos Norwegian, spørs dog på ukedag. I tillegg spørs det vel om noen gidder å lage issue ut av det så lenge det er mer enn en halvtime til avgang.

 

Siden du har fått oppgitt 45 minutter, antar jeg vi snakker utland?

 

Men har du ingen baggasje er du jo good to go. Kan være lurt å plukke opp et boarding pass på en maskin før du går gjennom sikkerhetskontrollen, men du kan bare gå inn på gaten og faktisk boarde med billetten. Dette er imidlertid liiiiitt risikabelt om det skulle være overbooket. Jeg ville nok gått og printet et boarding pass på automat om jeg hadde tid, for å få en boarding nummer. Da vet gaten at du er på vei.

 

Men nøkkelen her blir nok å reise uten baggasje for å være sikker.

Lenke til kommentar
Skal fly med Norwegian fra Gardermoen klokken 0650. Bussen kommer fram til Gardermoen 0600. Vil dette være tidsnok? (Det står på Norwegian.no at jeg må være sjekket inn 45 minutter før avgang...) Jeg ringte Norwegian, men dama der sa bare at hun ikke kunne garantere noe.

 

Alternativet er å ta et tidligere tog til Gardermoen, men da må jeg vente der i 8 timer. =/

 

Erfaringer/meninger?

tror det gåt bra.. fasiten er at du skal være på flyplassen en time før bording..

Lenke til kommentar

Om noen skulle lure på hvordan det gikk:

 

Bussen kom fram vel 10 minutter for sent slik at det var mindre enn 40 minutter til avgang da vi ankom Gardermoen. Likevel fikk vi ingen problemer. Kjapp gange inn, fant ut hvor vi skulle sjekke inn, var ingen kø, kom ingen kommentarer fra dama bak skranken, ikkeno stress i det hele tatt.

 

Er ikke sikkert det er å anbefale, men for oss gikk det iallfall helt greit.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...