b-real Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Har sittet de siste dagene og sett på TED.com sine sider og jeg leter etter anbefalinger så jeg lurte på om det var noen av dere som hadde noen å anbefale. Personlig har jeg disse så langt: Craig Venter: On the verge of creating synthetic life Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity? Ray Kurzweil: How technology's accelerating power will transform us Aubrey de Grey: Why we age and how we can avoid it Richard Dawkins: The universe is queerer than we can suppose Juan Enriquez: Why can't we grow new energy? Richard Dawkins - An atheist's call to arms Johnny Lee: Creating tech marvels out of a $40 Wii Remote Vil gjerne ha flere anbefalinger Endret 25. mai 2008 av b-real 2 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Fin side, husker jeg kom over den for noen måneder siden gjennom StumbleUpon. Unnlot å legge den til i bokmerkene mine den fordi siden virket noe uoversiktlig (flash-basert), men en del av foredragene der var svært interessante. Endret 9. mars 2008 av Garanti Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Juan Enriquez: Why can't we grow new energy? Slutten var bare fantastisk Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Likte denne: Richard Dawkins - An atheist's call to arms Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Vil gjerne ha flere anbefalinger Wow. Lista di var blåkopi av min, bortsett fra Kurzweil. Den skal jeg se i løpet av dagen. Ellers anbefaler jeg Daniel Dennett (filosof, snakker om bevissthet og religion) og Steven Pinker (lingvist/hjerneforsker), Vilayanur Ramachandran (nevrolog, tror jeg. Fantastisk energi), Jeff Hawkins (übergeek, snakker om kobling mellom hjerneforskning og teknologiutvikling), Sheila Patek (biolog, måler det "raskeste" dyret), Michael Shermer (sosiolog og skeptiker, morsom kar), Dan Gilbert (NBNB! veldig tankevekkende), Barry Schwartz (filosof, om valgets paradoks), Helen Fisher (om kvinner og forhold)... Åh, hvordan skal man kunne velge? TED er en gullgruve. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Utrolig synd at jeg ikke har oppdaget denne siden før akkurat nå! Tusen takk for denne gullgruven av en nettside. Blir nok mye titting på denne siden fremover, så jeg skal komme tilbake med mine egne favoritter etterhvert. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Liker denne: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/69 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2008 Må bare bukke og takke for anbefalingene som har kommet så langt Lenke til kommentar
andir Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Min nyeste favoritt er ikke en forelesning, men fremførelsen til Pamelia Kurstin. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Jeg liker veldig godt Bill Strickland: Rebuidling America one slide-show at a time og Barry Schwartz: The paradox of choice som Kjetil02 allerede har nevnt. Lenke til kommentar
Audere Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Utrolig synd at jeg ikke har oppdaget denne siden før akkurat nå! Du bør vel heller glede deg over at du fant den! 1 Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Deborah Gordon: How do ants know what to do? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 Tagger denne tråden. TED.com har et mildt sagt overveldende utvalg av historier, erfaringer, forskning, kunnskap og kultur m.m. (er så mye jeg ikke har sett ennå!); det er nesten for godt til å være sant. Genialt! Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Jeff Han: Unveiling the genius of multi-touch interface design Blaise Aguera y Arcas: Jaw-dropping Photosynth demo Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Lawrence Lessig: How creativity is being strangled by the law Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Dan Dennett: A secular, scientific rebuttal to Rick Warren som svar på Rick Warren: Living a life of purpose Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Bjorn Lomborg: Our priorities for saving the world Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Carl Honore: Slowing down in a world built for speed Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Ah,TED har mye bra på siden sin. Er stor fan av Richard Dawkins videoer men kommer til å se anbefalingene her. 1 Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Brian Cox: What really goes on at the Large Hadron Collider 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå