skyhawk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Bygde en ny PC for en kompis i går, alle deler er nye. Satt sammen alt sammen, men nå vil den ikke starte. Den starter når jeg slår den på, men står på i 4-5 sekunder mens viftene blåser for fult og ikke noe bilde kommmer opp. Så skrur den seg av automatisk, også går det 3-4 sekunder så slår den seg på igjen på nytt og på nytt. På hovedkortet er det forresten 6 lys. To av dem lyser grønt, en gul og to røde. Prøve å slå opp i manualen å lete etter noen feilkoder, men det sto ikke noe om det der. Specs: Power: Tagan 2-Force II Series 600W, ATX12VVer.2.2, 1x6pin & 1x6+2Pin PCI-E,ATX/EPS RAM: TwinMOS DDR2 Twister PC6400 2048MB KIT, w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHzSocket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Skjermkort: EVGA GeForce 8800GT 512MB GDDR3, SC, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, with CRYSIS Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3R, P35, Socket-775,ATX, GbLAN, DDR2, ICH9R, PCI-Ex16 Harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM Brenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Tv-kort: Pinnacle PCTV Analog Pro PCI Tuner,TV/PVR,Time Shifting Lydkort: Creative SB X-Fi Xtreme Audio Har prøvd å flytte på ramen/ta ut, det hjalp ikke. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 dobbelsjekket alt av strøm? alle plassene det er mulig å koble til noe må benyttes. koblet til strømmen på skjermkortet? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Slenger meg på denne....har akkurat samme problemet med et nybygd 775 system m/ gammel cpu E6600. Etter å ha testet en good del, så kan det faktisk virke som cpu har takket for seg. Lenke til kommentar
Znorkis Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Har samme problemet selv med ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI,nForce-650i SLI hovedkort. Har sett litt rundt på komplett.no. Der har de en liste for feilsøking av dette problemet: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput Er på jobb nå, men skal teste et par av tipsene når jeg kommer hjem. Endret 7. mars 2008 av Znorkis Lenke til kommentar
skyhawk Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Alle kabler er koblet til. Var 2stk PCI-e kontakter til skjermkortet fra PSUen. Har prøvd begge to, men var ikke noe forskjell. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har samme problemet selv med ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI,nForce-650i SLI hovedkort. Har sett litt rundt på komplett.no. Der har de en liste for feilsøking av dette problemet: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput Er på jobb nå, men skal teste et par av tipsene når jeg kommer hjem. 650 og 680 chipset trives best med 1.9V for ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå