Kiwi-Kun Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hjelp meg! Jeg har ligget og vridd meg i sengen siden klokken 00.00 og jeg har enda ikke fått en blund på øynene! Jeg har vært mye trøtt i det siste og planen var å få rettet opp i døgnrytmen også skjer dette! Hva kan jeg gjøre?!? D: Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Da er vi to.. Jeg har dette problemet ofte, og det stinker - Pleier noen ganger å sette på litt musikk, sånn "rolig"-musikk (den type musikk er ikke helt meg, men hjelper noen ganger når jeg skal sove.) - Gjøre noe annet (f.eks sitte litt på diskusjon.no) for så å prøve å sove igjen. Vanskelige å komme med noen gode tips egentlig, virker som kroppen blir imun mot knepene etterhvert. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ta noen raskere push og sit ups, les litt i en bok, så sovnet du nok. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg tror push ups etc. vil hjelpe han, girer vel han mere opp. Ta deg en kjapp en. Sovner du ikke da, så for du bare begynne å stå opp! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hadde samme problemet før når jeg ville snu ordne døgnrytmen, nytta aldri å legge meg når jeg ikke var trøtt så eneste mulighet var å døgne for å ordne døgnrytmen. (Heldigvis har jeg ikke trengt å gjøre det på kjempelenge) Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Ta deg et runk, fungerer sikkert Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jobber natta så dette kan jeg =) enten døgner du fram til neste natt, og sørger for aldri mer å sove mellom kl 0900 og 2300, ellers så sover du et par timer nå, og tar deg en GOD jogge/trasketur i morgen kveld før du legger deg, virker bra det også. men du sover sikkert allerede, så det er koslig Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det er ett KJEMPEPROBLEM! Det jeg pleier å gjøre er at hvis jeg legger meg, og så merker etter 15 minutter at jeg ikke har SJANGS, så er det rett og slett bare å stå opp igjen, og sette deg på dataen. Så prøver du igjen om 1 times tid eller noe. Å trene hjelper i alle fall ikke, man blir sliten fysisk men man blir mer våken av det, i alle fall jeg. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Jobber natta så dette kan jeg =) enten døgner du fram til neste natt, og sørger for aldri mer å sove mellom kl 0900 og 2300, ellers så sover du et par timer nå, og tar deg en GOD jogge/trasketur i morgen kveld før du legger deg, virker bra det også. men du sover sikkert allerede, så det er koslig Støttes. (Jobber også natt) Edit: Sto forresten opp kl 17 igår, og har ingen planer om å legge meg før kl 21 ikveld. Det redder helgen for min del. (håper jeg) Endret 7. mars 2008 av cozmos Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jobber natta så dette kan jeg =) enten døgner du fram til neste natt, ..... Sorry, men hva betyr "døgner" ? Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jobber natta så dette kan jeg =) enten døgner du fram til neste natt, ..... Sorry, men hva betyr "døgner" ? At du er våken en hel natt uten å sove. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg fikk melatonin idag, blir arting å se om det funker mot mine søvnproblemer. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg fikk melatonin idag, blir arting å se om det funker mot mine søvnproblemer. Anbefaler personlig lysbehandling fremfor melatonin, med mindre det er noe i veien med selve evnen til å produsere melatonin. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Takker for alle svar. Jeg prøvde å ta en kjapp en opp til flere ganger, men det funket ikke. Jeg klarte omsider å sovne klokken 07.15, men 07.30 ble jeg vekket igjen siden jeg skulle på skolen. Jeg kan vel si at jeg døgnet helt til jeg kom på skolen. Da sovnet jeg seff som en stein XD Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Det er ett KJEMPEPROBLEM! Det jeg pleier å gjøre er at hvis jeg legger meg, og så merker etter 15 minutter at jeg ikke har SJANGS, så er det rett og slett bare å stå opp igjen, og sette deg på dataen. Så prøver du igjen om 1 times tid eller noe. Å trene hjelper i alle fall ikke, man blir sliten fysisk men man blir mer våken av det, i alle fall jeg. Antonsen i Flåttmannen lol =) Lenke til kommentar
Mini-me Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 En god gammeldags ronk er nok den beste medesinen der.. men en annen ting som jeg har prøvd og som har funka, er at du hører på en eller annen slags musikk, trenger ikke å være rolig, mens du tenker helt sjuke ting, ikke tenk for mye på det, gå rett over på no annet igjen.. begynn med drager, så for eksempel at det plutselig sørfer og blir tatt av en hai osv.. hjærnen klarer ikke følgemed pga musikk + uklare tanker og blir sliten! funker alltid på meg men dette funker jo sikkert ikke på alle Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg støtter forslaget til brukeren rett over meg. Denne metoden fungerer veldig bra for meg, selv om det noen ganger kan være vanskelig å komme seg inn i tankerekken. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Nå er jeg våken , etter 6-7 timer søvn. Melatonin funker knallbra mot døgnrytme problemene mine. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 hvis du ikke får sove så står du opp og gjør noe nyttig - det er ikke vits i å vri seg i senga uten å sove. hvis jeg ikke får sove innen de første 10 minuttene jeg treffer puta så står jeg opp og gjør noe annet lurt. hvis du vil bli kvitt søvnproblemer & stæsj så er 1 ting som funker jævlig bra: stå opp til samme tid hver jævla dag, helgene inkludert - du lærer kroppen din når den skal stå opp, og siden kroppen din da vet når du må opp så vet den også hvor mye søvn du trenger. ELLER du kan prøve det samme som meg! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=923674 hvis du sliter med å sove kan du prøve noe som heter Brain Sync - Sound Sleep http://www.brainsync.com/product.asp?specific=156 bruker dette selv noen ganger hvis jeg sliter med å sove, og jeg blir som regel ganske trøtt og døsig etter et par minutter. Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 har lenge tenkt på USS, men jeg kan jo kanskje prøve den du har prøvd. Virket bra =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå