Alte-to Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hei. Jeg kunne sikkert ha lest meg fram til problemene men er litt lei etter 3kvelder på rad med OS-Instalasjon! Saken er: Nytt HK, og ny inst av OS på tidligere brukt utstyr. kurrant førstegangsmøte med nForce brikkesett må jeg si! (evig intel-fan) (HK: nForce 780i fra Asus, nyeste Bios) (OS: WinVista 64bit Norsk) Det er når jeg installerer Chipset/nettverkskort at alt streiker, tror jeg. skjermkort, lyd og liknende virker OK og plutselig så henger alle programmer etter som jeg starter dem :S Noen som kan hjelpe meg? så kanskje jeg slipper og bytte tilbake til 965-kortet!? Mvh Tommy PS: Problemrapportert 46ganger: Problemsignatur Problemhendelsesnavn: BEX64 Programnavn: wermgr.exe Programversjon: 6.0.6000.16386 Tidsstempel for program: 4549b814 Navn på feilmodul: nvappfilter64.dll_unloaded Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 nvappfilter64.dll Du må aldri installere Nvidia Firewall. Heter også Network Access Manager. Denne gir stort sett problemer og har lite for seg. Bios er viktig og lære seg på nforce kort. Selv om du ikke OC. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 takk, da dropper jeg DEN værtfall Hva tenker du på ang. "bios og lære seg" ? TA Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Heh, ja jeg må si meg enig med den. Network access manager er en god idè i teorien, men det er dessverre horriblet dårlig laget. Jeg dropper det alltid. Jeg er også mye mer glad i Intel chipset, spesiellt når det kommer til overklokking, men alt i alt fungerer Nforce chipsettene forsovidt greit, og det er verdt å gå over til det om du skal bruke SLI. Heller Nforce+SLI enn Intel+crossfire IMO. -Stigma Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Heller Nforce+SLI enn Intel+crossfire IMO. , enig! Men, Nå har jeg tatt en ...rollback(?) og er tilbake til fresh-install. Så kjøres Live Update for windows... og den booter og herjer, helt av seg selv og Vips! der funker nokk en gang ikke nettverket! (jeg har ikke installert noe som helst... ikke engang skjermkortdrivere) TA Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Nå har jeg tatt en ...rollback Systemgjenoppretting er navet du er ute etter. Ja tok du det til før du installere chipset drivere for hovedkort. Vil selvfølgelig nettverk ikke virke. og den booter og herjer, helt av seg selv Dette er grunnen til at jeg sier at du må sette deg inn i bios. Nforce kort må settes opp riktig. Historien er lang for 680i,her var det mange som knota mye. Har du satt korret spenning og timings til minne? Så må du teste med memtest86+ 2.01 Endret 7. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 var vell ikke såååå mange opsjoner i.h.t. nettverk?!? har ikke rørt noe på rammen enda, som forøvrig er Corsair Dominator ( "sli-rdy" ) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) var vell ikke såååå mange opsjoner i.h.t. nettverk?!? Hmmmmm har ikke rørt noe på rammen enda, som forøvrig er Corsair Dominator ( "sli-rdy") Corsair Dominator disse var det mange som slet med på 680i. Har du 4gb må du øke NB Core Voltage: 1.45v Sli ready maken til surr. Denne skal du ikke stole på,skal disable den. Har ikke noe med ytelse og gjøre og greier som oftes ikke og sette riktig. Minne må du sette maunelt. Er minnekonroller like følsom som på 680i må du finne rett spenning. Hverken for høy er for lav. 680i gå 0.2v-0.3v for mye spenning til minnet. Noe som ga ustabilt system og ødelagde masse minne til de som ikke var klar over det. Memtest86+ 2.01 brukes til og finne korrekt spenning til minne. Altså ikke bare til feilsøk. Problemet er at memtest86+ gir ikke feil viss du setter for høy spenning,men win vil bli ustabil. Så start alltid lavt,gjerne så du får feil i test 5. Endret 7. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 aahh, tusen takk skal teste i morgen GN Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Dette kan du prøve og dette. ---------------------------- AI Tuning: Manual Sli ready: Disabled FSB - Memory Clock Mode: Unlinked x FSB - Memory Raio: 9 MEM (DDR), Mhz: 1066 Actual MEM (DDR), Mhz: 533mz(cpu-z) Memory Voltage: 2,0v NB Core Voltage: 1.45v tCL 5(CAS Latency 5) tRCD 5 tRP 5 tRAS 15 Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T) Advance Memory Settings tRRD: AUTO tRC: AUTO tWR: AUTO tWTR: AUTO tREF: AUTO Async Latency: AUTO Disable litt. CPU Spread Spectrum: Disabled PCIE Spread Spectrum: Disabled MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled SATA Spread Spectrum: Disabled LDT Spread Spectrum: Disabled CPU Internal Thermal Control: Disabled Limit CPUID MaxVal: Disabled Enhanced C1 (C1E): Disabled Execute Disable Bit: Disabled Virtualization Technology: Disabled Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled LDT Frequency: 5x PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100 PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100 SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200 ------------------------------------ Boot memtest86+ 2.01 Mange feil stopp øk spenning. Forsatt mange feil test 1 og 1 Bios uppdate til nyeste. Bare feil test5 er spenning som oftes for lav spenning. Endret 8. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 PS. Jeg har skjermkortet i PCI 3-porten... den uten pcie 2.0 eller no sånt... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Ta nå og test minne. Skjermkort og ytelse kan vi teste senere. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 hehe, ja. lurte bare på om det var galt og sette det der Men, MemTest ja... Slik så det ut etter noen timer... Men, legg merke til Nettverksaken i bios!? noen timer mellom bildene bare, ikke byttet kabler etc. én står i port 1 og er ikke koblet til noen switc etc. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nå må du bruke memtest86+ 2.01 Nevner jo dette opp til flere ganger. http://www.memtest.org/ Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 12. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2008 mye overtid for tiden, har enda ikke testa rammen med 2.01. men, hva er det med nettverkskortet i bios da tro?? (screens fra forrige post) TA Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hvis nettverketet ikke funker, så er løsningen å resete BIOS igjen. Har opplevd det 2 ganger på mitt kort og på forumet til Asus har mange andre samme problemet. Aner ikke hvorfor det er sånn, helt rart problem. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 13. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2008 hm... takk, skal prøve det, neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå