Gå til innhold

Lost 4x6 - "The Other Woman" (USA)


Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "The Other Woman", annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Trailer: Spoilertråden

Hovedperson/Flashforward: Juliet Burke

Forhåndsinfo:Juliet får et uvelkomment besøk fra noen i hennes fortid, og får ordren om å spore ned Charlotte, og Daniel Faraday for å sette en stopper for deres oppdrag på øya. Koste hva det koste vil. Benjamin Linus gir John Locke et tilbud han ikke kan avslå.

 

normal_otherwomanpre19.jpg

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herlig slutt, Ben er tidnes mest geniale badguy. "See you at dinner".

 

Bra at vi endelig begynner å få oppklart hvem som har sendt båten og hvorfor. Har en følelse på at personen på båten er Michael nå veldig godt fordi Ben ba Locke sette seg ned.

 

Er nok mest sannsynlig Michael som er spionen på båten. Det som var mest irriterende var at de kutta scenen akkurat der Ben skulle si til Locke hvem det var da. Ellers var episoden helt prima den.

Lenke til kommentar

Synes ikke denne episoden var i nærheten av "The Constant". Men vi fikk ihvertfall vite mer om "båt-folket", hvem som står bak de og hva de vil.

 

Synes Lost misbrukte en "teaser/cliffhanger her" med å la Ben si... "I tell you, but you should sit down". Lost pleier å komme med mange slike, men når det stadig blir flere og færre og færre svar kan seerne lett bli irriterte og gi opp serien. Synes ikke dette var godt skrevet. Er vel opplagt at Spionen (tror som de fleste andre at det er Michael) kommer til å bli avslørt visuelt og ikke verbalt. Så de kunne godt spart seg for alt dette med at Locke nå vet hvem spionen er, men ingen av de andre i The Barracks. Samt at vi som seere blir kept out of the loop. Jeg liker serier der vi som seere får vite ting før rollefigurene. The West Wing og Studio 60 er gode på dette (altså Aron Sorkin). Eks kan være å bruke et flashbacket til å stadfeste at Ben liker Juliette og vil gå langt for å ha henne for seg selv. Som seer fikk vi vite hva Juiette ville si før hun sa det til Jack. Med andre ord, vi og Juliette sammen vet noe Jack ikke vet. Denne teknikken verdsetter oss seere, mens bruken av at Ben holdt på å si hvem spionen er bare ødlegger forholdet mellom seer/skribenter. Jeg sier ikke at vi som seere ikke skal ha noen mysteriumer, men når det har blitt fokusert på denne spionen i flere episoder også sier Ben dette da er det bare en billig måte å lage en cliffhanger på.

 

En ting denne episoden brukte bra var når de fortalte Urias post historien. Der viste skribentene at de kan fortelle en historie. Jeg synes den historien er en av bibelens beste fortellinger og elsker når den blir gjengitt av filmer, serier og bøker.

 

Flere som likte Urias Post fortellingen ?

 

Dessuten var åpningen på Flashforwarden ganske bra da vi en stund kan ledes til å tro at Juliette har flashforward og er en av Oceanic 6.

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar
BEN: "You're mine!.....Take as much time as you need." :lol:

 

En ting jeg lurer på, er Charles Whidmore altså ikke det samme som Dharma? Er litt forvirret..

 

Vi vet ikke hva slags tilknytning han har til Dharma ennå... eller om han har noen tilknytning i det hele tatt.

 

Utenom avsløringen om Charles så var denne episoden egentlig litt kjedelig. Vi visste jo om Juliette og Goodwin, og at Ben hadde en syk tilknytning til henne fra før, det eneste vi fikk nå er detaljer. Jeg hadde forventet mer etter forrige ukes episode.

Endret av msbojangles
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på, er Charles Whidmore altså ikke det samme som Dharma? Er litt forvirret..

 

Whitmore var storsponsor for Dharma, og hadde dermed en fot innenfor Dharma-døra, men vi vet ikke hvor langt han var innenfor. Jeg har lenge hatt en mistanke om at det er denne mannen som sto bak båten, nå ble det endelig bekreftet.

 

Jeg synes det var en interessant episode absolutt. Vi får kjenne mer på den "komog forsvinn"-saken fra the others og det er helt klart noe mystisk over dette. Hvordan kunne Ben som var innelåst få Harper til å dra til Juliet med sikker info om hva båtfolka skulle? Der og da lurte jeg på om det var Harper i form av Smokey, og at Ben på et eller annet vis kan kommnisere med dette monsteret. Det er en mulighet, om det ikke er en mulighet må vi tilegne hver enkelt av the others spesielle krefter.

 

Båtfolka hadde klare instrukser om hvor de skulle, samtidig som de visste detaljer omkring gassen. Hva var det egentlig de skulle? Var det en installert sikkerhetssak som gjorde at det holdt på å gå galt da de skulle fjerne muligheten til å utløse gassen (om det viskelig var det de gjorde). Ja, ben har brukt gassen før, men jeg tviler på om båtfolka bare har rent mel i posen. Irriterer meg over at Jack tror blindt på alle, han er fryktelig naiv.

 

Ben (Michael Emerson) synes jeg viser stor og mangesidig skuespillerkunst i denne epsioden. For en karakter Ben er! Metodene hans ovenfor damer kan man derimot si andre ting om...

Lenke til kommentar

Mitt spørsmål er: Er Charles Widmore på "The Freighter" altså skipet? Hadde jo vært konge om han var det. Han slår meg som typen som vil være oppdatert konstant, så dersom han skulle ha vært på land ville han vel gjort alt i sin makt til å finne igjen skipet? Er det da en mulighet for at han er Kapteinen på båten eller i det minste ombord?

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke skjønner. I den første episoden kommer han abbadon- eller hva han heter- han negern, og spør Hurley om det var noen andre overlevende. Men, betyr det at de 6 som kommer seg unna, gjør det uten de freighter folka. Nei, jeg får det ikke til å henge på greip.

 

Noen som vil prøve å forklare for meg....

Lenke til kommentar

Helt grei episode dette, kanskje en liten anelse fyllepisode, men etter forrige ukes rakett av en episode, så var det forventet at det ville komme en "litt ned på jorda igjen"-episode denne uka. Regner med det tar seg fort opp igjen nå de to siste episodene før det blir en pause.

Likte best delen når Ben endelig begynte å involvere Locke i infoen han har. At Mr. Widmore hadde noe med det store puslespillet å gjøre var som forventet, og det blir veldig spennende å finne ut mer om akkurat dette. Samtidig også spent på hvordan Bens tilværelse blir framover. Tipper Sawyer kommer til å like svært dårlig at han vandrer fritt omkring, noe vi forsåvidt fikk gode hint opp allerede i denne episoden.

 

Litt irriterende at scenen ble kutta når Ben skulle fortelle Locke hvem han har på båten, men regner nå ganske sikkert med at dette er

 

Michael

 

og at dette sannsynligvis vil bli brukt som cliffhanger i episode 7 eller 8 siden

 

episode 8 er Michael-centric. Har et håp om at denne episoden forteller oss hva som skjedde fra det øyeblikk han og Walt dro fra øya, og fram til der vi er i historien nå.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...