Gå til innhold

Noen som vet når SP1 kommer til win vista?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om et par uker offisielt, men du har kunnet laste den ned med en enkel fiks i over en måned nå.

jeg har prøvd å søke på windows update men den har ikke kommet, men hvor kan jeg hente den fra? Gjør ikke noe om det er engelsk version frem til den norske kommer.

Du kan ikke laste den ned separat. Du må kjøre en liten reg-fil som gir deg tilgang til å laste ned SP1 via Windows Update i Vista. Lett å finne.

Hvor er denne reg-filen?

Lenke til kommentar
Gjør ikke noe om det er engelsk version frem til den norske kommer.

Jo, det gjør noe. Du kan ikke installere engelsk SP1 oppå norsk Vista.

Er vel bare å endre språket (tilbake) til engelsk...

Da må du reformatere, og reinstallere windows

Lenke til kommentar
Gjør ikke noe om det er engelsk version frem til den norske kommer.

Jo, det gjør noe. Du kan ikke installere engelsk SP1 oppå norsk Vista.

Er vel bare å endre språket (tilbake) til engelsk...

Da må du reformatere, og reinstallere windows

Jeg endret fra engelsk til norsk uten å formatere, men kanskje dette har noe med hvilken Vista utgave man har (jeg har Ultimate).

Lenke til kommentar

----

-For the initial five first wave languages (English, Spanish, German, French, and Japanese):

-We will release SP1 to Windows Update and the download center on microsoft.com in mid-March. Customers running Windows Vista with any of these first languages installed can choose to install SP1 by visiting Windows Update. If your PC has a language installed other than one of the 5 listed above, SP1 will not be offered. Additionally, any system that Windows Update determines has a driver Microsoft knows to not update successfully will not be offered SP1.

-In mid-April, we will begin delivering Windows Vista SP1 to Windows Vista customers using Automatic Update. In other words, we will begin automatic downloads of SP1 for customers who have chosen to have updates downloaded automatically. Note that, as Mike stated, Windows Update will automatically download SP1 to any system it determines has a driver known to not update successfully. (As updates for the problematic drivers become available, they will be installed automatically by Windows Update so that the result is that more and more systems will automatically get SP1, but only when we are confident they will have a good experience.)

-MSDN/TechNet Plus subscribers and volume licensing customers have already been provided access to SP1 in first wave languages, as Mike stated in his follow-on post.

The remaining languages will be released to manufacturing (RTM) in April and availability to customers will follow.

----

Så wave for Eng/Spansk/Tysk/Fransk/Japansk blir lagt ut på Windows Update og DownloadCentre

i MIDTEN av Mars. Noen eksakt dato fins ikke. For Norsk vil det være MIDTEN av April.

Ref: Nick White Blog

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...-vista-sp1.aspx

Lenke til kommentar
----

-For the initial five first wave languages (English, Spanish, German, French, and Japanese):

-We will release SP1 to Windows Update and the download center on microsoft.com in mid-March. Customers running Windows Vista with any of these first languages installed can choose to install SP1 by visiting Windows Update. If your PC has a language installed other than one of the 5 listed above, SP1 will not be offered. Additionally, any system that Windows Update determines has a driver Microsoft knows to not update successfully will not be offered SP1.

-In mid-April, we will begin delivering Windows Vista SP1 to Windows Vista customers using Automatic Update. In other words, we will begin automatic downloads of SP1 for customers who have chosen to have updates downloaded automatically. Note that, as Mike stated, Windows Update will automatically download SP1 to any system it determines has a driver known to not update successfully. (As updates for the problematic drivers become available, they will be installed automatically by Windows Update so that the result is that more and more systems will automatically get SP1, but only when we are confident they will have a good experience.)

-MSDN/TechNet Plus subscribers and volume licensing customers have already been provided access to SP1 in first wave languages, as Mike stated in his follow-on post.

The remaining languages will be released to manufacturing (RTM) in April and availability to customers will follow.

----

Så wave for Eng/Spansk/Tysk/Fransk/Japansk blir lagt ut på Windows Update og DownloadCentre

i MIDTEN av Mars. Noen eksakt dato fins ikke. For Norsk vil det være MIDTEN av April.

Ref: Nick White Blog

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsv...-vista-sp1.aspx

Takker, endelig en ordentlig kilde :)

Lenke til kommentar
Det vil ikke hjelpe å forandre språk i en norsk utgave av ultimate til engelsk, en engelsk SP1 vil fortsatt ikke fungere da kjernen i oset fortsatt er norsk.

Men om jeg Instalerer en Engelsk versjon av Vista Ultimate og endrer til norsk språk, kan jeg da install sp1?

Og vil jeg merke noe forskjell? lissom at den ikke er helt norsk eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...