Gå til innhold

Musikk: Beatles - Yesterday [remix] short version.

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste denne raskt lagde sangen. Det er en versjon av Beatles' sang Yesterday.

Sangen er lagd i FL Studio 7

Fant mange lyder på theFreesoundProject, som anbefales for å finne lyder.

Akkurat nå har jeg hverken tid eller ork å fikse på manglene denne sangen har, så nå er det på tide å poste sangen her, og høre hva folket synes mangler eller er bra :)

Begynnelse_av_Yesterday_remix_Noteendring_inkl_ny_midi_3mar08_ferdig_til_eksport2.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som en gospelkonsert på speed + en topping med midilyder fra gamle RPG-spill til konsoll. Låta tar seg opp med noen havdrønnende major sweeps av noen pader, men de tomme blikktrommelydene i versene samt den marimbaaktige blikkbøtta trekker det ned igjen. Pluss for hissig og impulsiv sweep-pad, minus for temmelig tomme og hule lyder ellers. Arrangementet var okei lagt opp.

Lenke til kommentar

Begynnelse_av_Yesterday_remix_Noteendring_inkl_ny_midi_10mar08_andre_stemmer.mp3

Ga sangen et løft:

• Hele sangen har nå et raskere tempo (130 bpm).

• Byttet ut orgelet i begynnelsen med en Sytrus. La til innfading på dette, slik at den begynner lavt, og kommer høyt opp etterhvert. Ga delay/ekko til Sytrusen for å forhindre at det hørtes for flatt ut.

• En tampurin/hihat-lyd i starten for å støtte Sytrusen nevnt over.

• Fikk redigert på skarptromma og basstromma slik at både hørtes bedre og ble bedre.

• La til en kubjelle. Beste lyden jeg fant i kveld, redigerte lenge på lyden, er enda ikke fornøyd med den slik den er nå. Bør sikkert finne en annen kubjellelyd senere. Eller droppe den

• En del små til store forandringer - alt fra variasjon i slagverk til variasjoner i melodi-stemma.

Vil kanskje ordne sangen lengre en annen dag, (siden den slutter etter "det store crescendo") men nå ble denne versjonen som den ble.

Hvordan er den nå, i forhold til den i førsteposten? Andre lyder til de forskjellige stemmene? Annen oppbygging? Er den for kort? :)

Si din mening - don't be shy.

Edit: Noe rart som skjedde i første del av sangen, i overgangen fra Sytrusen til første gang melodistemma kommer på plass...

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Nu er ikke jeg noen veteran innen remixing, men sangen er alt for bråkete. Hva med å tone det ned litt? Legge til en sweep-pad med lavt volum for eksempel, og generelt tone ned instrumentene, kanskje?

Du har vel notene på plass, det er instrumentene som er problemet, vil jeg si.

Endret av Lande
Lenke til kommentar

Det er nok tendenser til støy ja, jeg er forsåvidt enig.

Bassen skal i alle fall tones ned.

Sytrusen på begynnelsen skal byttes ut, og melodien skal endres til noe annet. Kanskje kutte ut en av stemmene.

Notene er på plass ja, samme notene som i førstepost-versjonen. Kan få hver note til å høres bedre ved å bytte ut bass/melodistemma med en stemme uten.

Disse endringene kan jeg med 100% sikkerhet forsikre om skjer en dag mellom i dag, og dagen jeg dør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...