fox Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hei! Jeg har en a1 plakat her som jeg ønsker å dele opp og printe ut i a4, så setter dem sammen selv. Er det mulig å be photoshop dele opp plakaten automatisk? Takk Mvh Fox Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 BUMP, må vite svaret til imorra. Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 hvis du lager to guides som deler a1 bildet i fire så kan du bruke slice tool, lage fire slices(det som skal være a4 sidene) så saver du for web(her kan du bruke de høyeste innstillingene for best mulig kvalitet. selv om formatene du kan velge mellom er noe begrenset) da vil photoshop(cs2 i hvertfall) lage en mappe med 4 bilder Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Takk, har allerede fått svar fra annet forum. Det er et program som heter posterazor, anbefales å bruke hvis du vil dele opp. http://posterazor.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) A1 tilsvarer 4 x 4 A4-sider, men med slices er det ganske enkelt å få til dette fann eg ut no: Velg fyrst View --> View --> Slices. I hjørnet oppe til venstre vil du då få fram talet 1 og eit par symbol. Med slicesverktøyet aktivt (ligg rett under beskjæringsverktøyet, hurtigtast K), høgreklikk på desse og velg Divide slices eller noko slikt (usikker på akkurat kva det heiter). I boksen som kjem opp haker du av for å dele opp både vassrett og loddrett, og skriv inn 4 i begge ruter. So går du til File --> Save for web, og vel PNG24 som format. So er det berre å lagre. Du kan velge å lagre kun bilete, HTML og bilete, eller berre HTML (dei to siste er uinteressante her). Redigert: Var litt seint ute ja ... Endret 3. mars 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå