Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en autorun.inf fil, og den fungerer. Du må vel eventuelt få den til å kalle programmet du vil ha kjørt:

 

autorun.inf

[autorun]

open=fil.filtype

icon=favicon.ico

Name=Mats sin eksterne

Jeg har ikke open selv, da det eneste min gjør er å vise et ikon jeg har lagret i samme mappe som autorun.inf-filen uansett hvilken maskin jeg plugger den inn i. Du kan peke icon til samme som open, og ikonet vil da bli det samme som bat/programmet har.

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har en extern harddisk WD Passport. Jeg har kopiert en: Informasjon om innstallasjonsprogrammet - fil (opnes i notisblokk, heter "AUTORUN", som hadde denne koden:

 

[autorun]

open=burp.exe -auto

 

(burp.exe er programmet)

 

Men når jeg setter i harddisken kommer den vanlige autokjørmenyen opp, som jeg må klikke en gang på for at programmet skal autokjøre. Finner ikke ut av hvordan programmet kjører seg selv uten at du trenger å trykke på noe...

Det gjelder nok bare å få den riktige koden/oppsettet, men hvem som vet det er en annen sak... :grin:

Endret av Heine M
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nja vet ikke det, hvorfor skal det være så mye verre? Har du antivirus så stopper jo det tingen og hvis du har satt i en cd så er jo mulighetene store for at du skal kjøre det som ligger på den og ikke minst tenk på alle support folkene som har spart mye mye tid på å slippe å hjelpe folk :D

Lenke til kommentar
Autorun er noe tull da; skjønner ikke hvorfor det en gang finnes i Windows.

 

Det er greit hvis du liker å ha det møkkaprogrammet på usb stikka, noe jeg prøver å få bort, men som ikke går uten linux. Men, men... :innocent:

 

Uansett, nå begynner det nesten å skifte tema her? :roll:

 

Når du plugger i noe, så autokjører maskina den, og det kommer opp en liten firkant med"spill av musikk", "opne mappen", osv... der har jeg fått til å få programmet til å komme opp med en av de kodene som ble foreslått tidligere her, men den autokjører uansett ikke av seg selv, du må trykke på musa hele 2 ganger!!! :ohmy:

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...