Eplekaka88 Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Sjå på kor masse eg grafikkminne eg har på systemrequirementslab og på dedikert grafikk minne... Nokke som er gale? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Hva nøyaktig er det du spør om? Det er vel vanlig på skjermkortløsninger på laptops at skjermkortet "deler" RAM med datamaskinen, og da kan man få så høye tall som det som står der. Men det er ikke en optimal løsning, og det andre programmet burde ikke vise "passed" på RAM eller skjermkort når halvparten av systemkravet oppfylles med "delt" minne - delt minne gir dårligere ytelse, og om du trekker fra forbruket til skjermkortminne på RAM kommer du på godt under det som er minimumskravet for RAM i Windows Vista. Endret 2. mars 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Men dedikert grafikkminne var før eg instalerte vista på nytt 128... Normalt... No er det 880MB som er mykje meir... Dataen kan ikkje få masse meir grafikkminne berre ved å instalere shiten på nytt!!! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) No er det 880MB som er mykje meir... Dataen kan ikkje få masse meir grafikkminne berre ved å instalere shiten på nytt!!! Jo, hvis du i samme slengen installerte en driver som er kompatibel med delt minne, eller noe slikt. Poenget er at den ikke får mer minne, den bare låner fra systemminnet. Endret 2. mars 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Så, meir ytelse? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 2. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2008 Egentlig ikke så mye som man burde ha trodd, dette må du ta i betraktning om det er skjermkortet som trenger minnet eller hovedsystemet. Hjelper lite å ha et skjermkort som tar beslag på for mye av hovedminnet slik at det blir mindre for maskinen å bruke. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 3. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2008 Så, meir ytelse? Nei, du vil nesten ikke merke noe . Den deler med RAM'n. Så litt treigere RAM får du, men litt bedre kvailitet på skjermkortet. Det som har mye mer å si, er minne-frekvensen og kjerne-frekvensen. Men dem samarbeider også med skjermkort-minnet. Jeg har samme skjermkortet på laptopen min, og det er ikke akuratt et spill-skjermkort for å si det sånn. Men den fungerer yppelig til film, hvis man kopler den til en HD TV, via HDMI inngangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå