Inzaja Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Som mange allerede vet, så har alle tele2 kunder hatt 40-60 ping siden starten av februar. Sendte mail til tele2 ettersom kundeservice ikke engang vet hva ping er, de spør om hastigheten din er riktig som har null å gjøre med pingen din... Så sier de; "ser ingen ting feil med linjen din da, så det er ikke noe vi kan gjøre". Ser ikke ut som tele2 har lyst til å gjøre noe med dette... Hei Roger. På Tele2 sitt eget nett har vi valgt en løsning som kan medføre noe høyere pingtider men sørger for en mer stabil linje. I samband med andre lignende saker som det du her melder om har vi startet å se på muligheten til å tilby en alternativ løsning til de som er avhengig av lavere ping tider, men vi kan ikke gi noen garanti på om eventuelt når dette blir innført. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre produktene våre så brede som mulig slik at dem tilfredstiller alle våre kundegrupper. Høyere ping problematikken har vi fokus på, vi jobber nå med å se på muligheten på å tilby fasthpath. Foreløpig så har jeg dessverre ikke et bedre svar til deg, håper du vil ha tålmodighet med oss en stund til. Ha en fin dag. Neste svar: hei igjen!Det stemmer det du skriver under, vi har ikke per dags dato en løsning for dem som driver med spilling på internett. Å tilby fastpath er dessverre ikke et prioritert produkt per dags dato. Jeg beklager dette, Amatører! Endret 25. februar 2008 av Inzaja Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Syns tele2 har virket veldig imøtekommende i svarene de har sendt deg. 40-60 i ping hørres ikke mye ut om du spør meg, kan ikke forstå at det skal kunne skape noen problemer Lenke til kommentar
software Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hyggelig svar fra Tele2 ja, ikke noe å utsette på det. Men helt enig i at for mange kan 60 i ping være begrensende. Jeg bruker selv en del vpn og ip telefoni og byttet fra Nextgentel nettopp pga at pingen var 60. Nå har jeg mellom 20 og 30 og merker stor forskjell. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Jeg fikk akkurat samme mail som deg, Inzaja. Den er nesten identisk. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre produktene våre så brede som mulig slikat dem tilfredstiller alle våre kundegrupper. Høyere ping problematikken har vi fokus på, vi jobber nå med å se på muligheten på å tilby fasthpath. Foreløpig så har jeg dessverre ikke et bedre svar til deg, håper du vil ha tålmodighet med oss en stund til. Jeg vil takke for tilbakemeldingen, det er dere kunder som bestemmer markedet. Dette er FULLT mulig å endre på en enkelt kunde hos Tele2, det vet jeg. Det er bare å endre i profilen til kunden. Det KAN Tele2 også, men det er noe de ikke vil. Se forøvring denne tråden jeg laget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 Endret 25. februar 2008 av Glenn Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 hm, ser nå at det kan være et problem. Men som utenforstående virker i alle fall svarene fra Tele2 oppløftende. Dersom det er flere av dere som har disse problemene er det jo bedre jo flere som tar kontakt, jo raskere vil sikkert en forandring skje. Lenke til kommentar
Arodin Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hyggelig svar fra Tele2 ja, ikke noe å utsette på det. Men helt enig i at for mange kan 60 i ping være begrensende. Jeg bruker selv en del vpn og ip telefoni og byttet fra Nextgentel nettopp pga at pingen var 60. Nå har jeg mellom 20 og 30 og merker stor forskjell. Hva byttet du til, har nettopp fått ngt og opplever mer lag i spill enn tidligere. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Godt jeg kom over denne tråden,siden jeg nå skal bestille bredbånd og er usikker på hvilken ISP jeg skal gå for. Kommer nå til å luke bort Tele2 etter dette jeg har lest,siden jeg hovedsaklig kommer til å bruke linja til online-gaming.. Noen anbefalinger av ISP? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg er kjempefornøyd med Telenor sine linjer, lav ping Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg har Ventelo og de gir meg en veldig lav ping på online gaming må jeg si. Lenke til kommentar
software Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Hyggelig svar fra Tele2 ja, ikke noe å utsette på det. Men helt enig i at for mange kan 60 i ping være begrensende. Jeg bruker selv en del vpn og ip telefoni og byttet fra Nextgentel nettopp pga at pingen var 60. Nå har jeg mellom 20 og 30 og merker stor forskjell. Hva byttet du til, har nettopp fått ngt og opplever mer lag i spill enn tidligere. Byttet til Ventelo, men måtte ringe de og be om å få bedre ping. De gjorde et eller annet med konfigureringen. Men dette varierer fra sted til sted, så jeg anbefaler deg å sjekke på sentralen du tilhører om de forskjellige ping tidene. Har hørt om bra ping fra flere som har ngt andre steder. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Har selv NGT og ligger mellom 20-22ms i ping, vel å merke på en av Adsl mega linjene. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Ikkje alttid at stor og slapp er det beste... Liten og kjapp er også eit godt alternativ... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Dette kan umulig gjelde alle tele2-kunder? Jeg har 14ms til Tele2's gateway og 20ms til sunet.se. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det gjelder ikke alle kundene nei, men alle kundene som er koblet opp mot Tele2 sitt eget nett. Du er nok koblet opp via. videresolgt nett, dvs. Telenor. Endret 25. mai 2008 av Glenn Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 .. hadde tenkt å bestille fra Tele2. Nå velger jeg en annen ISP. Jeg er avhengig av lav ping for online spill. Fatter ikke at ISP'er ikke følger med. Spill markedet er jo større enn film markedet. Er grenseløst å ikke inkludere spill entusiaster. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har en gladnyhet å komme med. Nå for kort tid siden, fikk jeg en hyggelig SMS fra Tele2. De har byttet fra interleaved til fastpath til meg, så nå har jeg veldig lav latency, ligger på 12-13 ms mot UiO. Jeg er kjempefornøyd for at dette endelig har blitt gjort, det viser at det faktisk nytter å klage. Jeg antar at Tele2 enda benytter interleave som standard, men de som vil ha det, kan få fastpath nå, siden jeg har fått det. Så nå vet dere det Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har en gladnyhet å komme med. Nå for kort tid siden, fikk jeg en hyggelig SMS fra Tele2. De har byttet fra interleaved til fastpath til meg, så nå har jeg veldig lav latency, ligger på 12-13 ms mot UiO. Jeg er kjempefornøyd for at dette endelig har blitt gjort, det viser at det faktisk nytter å klage. Jeg antar at Tele2 enda benytter interleave som standard, men de som vil ha det, kan få fastpath nå, siden jeg har fått det. Så nå vet dere det Oi! Bra initativ av Tele2. Er det andre som kan konfirmere dette? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Hvis Interleave er det samme som jeg har vært borti er dere utsatt for et QOS system brukt av Tele2. Store pakker som ikke er høyt prioritert blir fragmentert fra maks(MTU) 1500 Bytes til feks 3 pakker på 500 Bytes. Med Interleave blir pakker som er forsinkelse sensitive flettet mellom pakkene på 500 Bytes. Pga dette blir tids sensitive pakkene overført mellom pakker på 500 Bytes ,noe som gir kortere forsinkelse enn når tids sensitive pakker må vente på en pakke på 1500 Bytes som blir overført fordi det tar lengre tid å plassere en pakke på 1500 Bytes enn en på 500 Bytes på mediumet. Uten Interleave blir pakkene sendt i full størrelse, feks 1500 Bytes som er maks MTU i samme rekkefølge som de kommer uten fletting inne mellom fragmenterte pakker. Interleave er effektivt for å unngå dårlig lyd med VoIP som er veldig følsom for forsinkelser.Dette går igjen ut over pakker som blir brukt til gameing som blir fragmentert,blir lavere prioritert og får større forsinkelse\Latency(PING). Endret 16. juni 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Lordie Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Noe nytt på denne fronten? Har hatt dette problemet i snart 2 år nå og begynner å gå litt lei med 55ms på sol.no, 50-60ms på Catch-Gamer's CSS servere (CSS Admin: Lordie: Fiks lagg/ping! <- veldig lett det når "feilen" ligger hos Tele2 *grrr*), "normalt" 150-200ms i WoW osv. Ellers går alt som en drøm (har da Tele2's 6mbit linje). Første gang jeg tok kontakt med support etter jeg oppdaget høy ping, fikk jeg da svar at dette var det ikke noe de kunne gjøre noe med. Så hvis noen vet noe mere om de har endret planene der hadde det vært fint å få tilbakemelding på det. Takk! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 60 i ping på CS er i mitt syn upåklagelig. Selv er det den pingen jeg har på servere i storbritania. Slike admins burde jo forstå deg dersom du sier det er tele2's routing som er synderen og ikke at du bruker linjen din til mye annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå