avRack Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hei! Har sånn fiberopplegg frå Lyse Energi AS. Har Kreatel dekoder eller sånn, sikkert ein del år gammal. Også har eg ein Sony gammal 28 tommar, sikkert 10 år gammal. Problemet er at på bla. Discoery Channel så kjem ikkje heile bildet innanfor TV-skjermen. Den nederste linja av undertekstane er utanfor bildet, så. I tillegg på hovudbildet når du slår på dekoderen, portalmenyen eller kva den heite, så manglar nederste del av bildet der også. Har prøvd med både Scart, S-video og Videokabel utan hell. Har også prøvd å endra instillingane til dekoderen, men vert ikkje betre. Programvareversjonen til dekoderen er: 153_A_3_A_6_071031 Nokon med lignande problem og som har forslag til kva eg kan gjera ? Ja, har også prøvd med den nyaste dekoderen til Lyse med HD-funksjon og slikt, den funkar ikkje i det heile tatt. Får opp portalmenyen, men det er kun NRK1 som er i kanallista og den er det kun svart bilde på uansett så. Når eg hadde TV-tilgang på heimesentral nr. 2 også (sjå vedlegg), så brukte eg HD-dekoderen og då passa bildet heilt perfekt til TVn ( savn ) Dette er kopla saman slik: Endret 24. februar 2008 av avRack Lenke til kommentar
avRack Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 ooops... bump Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei! Har sånn fiberopplegg frå Lyse Energi AS. Har Kreatel dekoder eller sånn, sikkert ein del år gammal. Også har eg ein Sony gammal 28 tommar, sikkert 10 år gammal. Problemet er at på bla. Discoery Channel så kjem ikkje heile bildet innanfor TV-skjermen. Den nederste linja av undertekstane er utanfor bildet, så. I tillegg på hovudbildet når du slår på dekoderen, portalmenyen eller kva den heite, så manglar nederste del av bildet der også. Har prøvd med både Scart, S-video og Videokabel utan hell. Har også prøvd å endra instillingane til dekoderen, men vert ikkje betre. Programvareversjonen til dekoderen er: 153_A_3_A_6_071031 Nokon med lignande problem og som har forslag til kva eg kan gjera ? Ja, har også prøvd med den nyaste dekoderen til Lyse med HD-funksjon og slikt, den funkar ikkje i det heile tatt. Får opp portalmenyen, men det er kun NRK1 som er i kanallista og den er det kun svart bilde på uansett så. Når eg hadde TV-tilgang på heimesentral nr. 2 også (sjå vedlegg), så brukte eg HD-dekoderen og då passa bildet heilt perfekt til TVn ( savn ) Dette er kopla saman slik: Har samme problem med en Grundig da teksten forsvinner i nedre del av bildet Lenke til kommentar
avRack Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Er det kun på Discovery Channel eller andre også? Gammal tv ? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja TV er gammel 16:9 og jeg merker det på TV2 og TV2 Nyhetskanalen for det meste.har ikke testet ut de andre da jeg ser mest på NRK1 og 2 pluss TV2,TVN og TV3.Det er den bullitin teksten som de sender helt nederst som ikke blir med noen ganger Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Får legge til at jeg kjenner noen som har samme problemet, og blir veldig glad hvis vi finner en løsning. I tillegg så hakker bildet hennes. Hvert 4. sekund så fryser bildet et halvt sekund. Dette påvirker ikke lyden. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Har det akkurat slik eg også. Bildet hakker ca kvart 4 sekund her også og henger i nokre tideler, sånn holder det på heile tida. Trur eg skal ta ein telefon til Lyse, men må vel fyrst snakka med husverten. Er ganske dritt når ein ikkje får da ein betalar for ! Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Normalt skjer dette dersom innstillingene på dekoderen står til 16:9 format, og du har en 4:3 TV (eller motsatt). Kjenner ikke denne type dekoder, men gå inn på menyen til denne og se om du finner noe om tv-format el. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Har prøvd å stilla til 16:9 utan at det hjalp. Også prøvd å endra på dei innstillingane under, centerbox, lettercut eller noko sånt.. Utan hell der også.. Ganske irriterandee! Lenke til kommentar
Moella Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 For dere som har hakking hvert 4.sekund uten brudd i lyd så er nok dekoderen deres instillt på NTSC signaler i stedet for PAL. Hold "menu" knappen inne i det dere setter inn strømmen på dekoderen så kommer dere inn i en menu som lar dere skifte over til PAL. Lenke til kommentar
avRack Skrevet 10. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2008 Supert!!! Det funka jo ypperlig. Nå ble jo faktisk bildet plassert rett også!! Slik at heile bildet kommer innenfor tv-skjermen.. Tusen takk Moella Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg siterer AvRack. Dette fungerte utmerket, jeg løste problemet for min venninne ganske enkelt ved å ringe henne og lese opp innlegget til Moella. Tusen takk! Hvordan visste du dette? Er du så unorsk at du leser bruksanvisninger? Lenke til kommentar
Moella Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg siterer AvRack.Dette fungerte utmerket, jeg løste problemet for min venninne ganske enkelt ved å ringe henne og lese opp innlegget til Moella. Tusen takk! Hvordan visste du dette? Er du så unorsk at du leser bruksanvisninger? Noe sånn mvh Moella Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå