Skinney Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 AMD har gitt ut dokumentasjon om 3D-motoren til en rekke grafikkprosessorer. Les mer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg blir mer og mer glad i AMD! Neste skjermkort SKAL være et AMD-kort. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Detta er helomvending! Hvem ville trodd dette for 1,5 år siden? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Skikkelig bra! Noen som vet hvordan det er med 3870\3850 linux driverene for tia? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Synd det er så lite gode laptoper med AMD setup. Ville vurdert det. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 "Nå er det 3D som gjelder" Er dette 1998 og ikke 2008...? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 De må jo gjøre noe for å vinne tilbake kjøpernes tillitt etter Nvidia's angrep på borgen. Lenke til kommentar
GeForcy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Håper nVidia/Intel skynder seg og tar igjen AMD/ATI Intel-nVidia FOREVER Endret 24. februar 2008 av GeForcy Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 De må jo gjøre noe for å vinne tilbake kjøpernes tillitt etter Nvidia's angrep på borgen. De har også en god mulighet til å ta de igjen. Nvidia er greit, men så imponerende er det ikke. Mange får ennå problemer med 8800-serien, for eksempel. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Håper nVidia/Intel skynder seg og tar igjen AMD/ATI Intel-nVidia FOREVER Tør jeg spørre hvorfor ...? Dette begynner å bli veldig bra! Fint å se at slik dokumentasjon blir åpnet opp for allmennheten. Spesielt med tanke på oss i Linux-verdenen. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jaggu på tide! ser virkelig frem til å teste ut driverne på pingvinboksa Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er så snodig at det bare er Linux det mases om her? Tror dette er skritt i riktig retning når det gjelder det meste, mange av dagens drivere er ineffektive i forhold til hva maskinvaren egentlig takler. Tror AMD tar denne stien rett å slett fordi dette er fremtiden, om Intel og Nvidia ikke gjør noe her så blir det et større tap for de. Ser ut for meg at AMD prøver å satse i bredden. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 De må jo gjøre noe for å vinne tilbake kjøpernes tillitt etter Nvidia's angrep på borgen. De har også en god mulighet til å ta de igjen. Nvidia er greit, men så imponerende er det ikke. Mange får ennå problemer med 8800-serien, for eksempel. Mange har problemer med Windows også, det kalles brukerfeil. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Håper nVidia/Intel skynder seg og tar igjen AMD/ATI Intel-nVidia FOREVER Tar eg heilt feil eller er da de siste 2-3 årene eksplodert med irrasjonelle-14iss-fanboys innpå forumet her? Da irritere meg så grenseløst... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Håper nVidia/Intel skynder seg og tar igjen AMD/ATI Intel-nVidia FOREVER Intel har forsåvidt åpnet en god del av driverne bak sine innebygde skjermkort. Står jo i artikkelen ;-) Men så har ikke intel like spennende skjermkort som AMD/ATI da Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du tar ikke feil... Nydelig at AMD frigir mer dokumentasjon og spesifikasjoner. Jeg håper de fortsetter og frigir så godt som all dokumentasjon (som er relevant), slik at AMD-drivere til Linux blir virkelig gode. Dette vil isåfall legge press på nVidia som må da svare med et eller annet. (dette tjener oss forbrukere på!) Men hvor blir det av drivere for HD 3000-serien?? (har jeg gått glipp av noe?) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg for min del har foretrukket nvidia kort lenge, men da jeg prøvde det integrerte ati skjermkortet i min nye pc og så driveren der må jeg innrømme jeg ble litt småforelsket. Jeg har ikke opplevd den geek følelsen der på ei stund så det var en velkommen forandring. Definitivt ati skjermkort høyest på listen. Da kan jeg kjøre 4 skjermer fra htpc'n Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Du tar ikke feil... Nydelig at AMD frigir mer dokumentasjon og spesifikasjoner. Jeg håper de fortsetter og frigir så godt som all dokumentasjon (som er relevant), slik at AMD-drivere til Linux blir virkelig gode. Dette vil isåfall legge press på nVidia som må da svare med et eller annet. (dette tjener oss forbrukere på!) Men hvor blir det av drivere for HD 3000-serien?? (har jeg gått glipp av noe?) Kommer ut en ny artikkel imorgen som tar for seg hva som kommer i nær fremtid på skjermkort fronten. Da blir HD 3000, så vel som HD 4000-serien nevnt :-) Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Dette har potensiale til å bli veldig bra. og det vil nesten garrantert føre til at min neste skjermkort kommer fra amd/ati. Når det er sagt tar det dessverre ganske lang tid å utvikle bra skjerkortdirvere så jeg tipper det i hvertfall går ett år før vi ser gode stabile drivere for både 2D og 3D. Det jeg kanskje synes er mest spennende med dette er at det muligens kan ta 3D desktop på linux til et helt nytt nivå. AIGLX/Compiz utvilkere vil kunne fikse driver relaterte bugs rett i driveren i stede for å jobbe seg rund problemet med lite optimale løsninger som tar lang tid. De vil også kunne få mye bedre tilgang til div funksjoner som gir rom for nye og kule effekter. Håper nVidia føger etter AMD på dette området! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Håper nVidia/Intel skynder seg og tar igjen AMD/ATI Intel-nVidia FOREVER Tar eg heilt feil eller er da de siste 2-3 årene eksplodert med irrasjonelle-14iss-fanboys innpå forumet her? Da irritere meg så grenseløst... om du tenker på hvordan det blir ordlagt så mistenker jeg ironi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå