Fløffi Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei. Hvordan får man mer luft mellom punktet ("the bullet") og teksten i ei liste? har text-inden: 0; margin: 0; Slik er det nå (har numerert liste): 1.text 2.text 3.text men vil gjerne ha: 1....text 2....text 3....text Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Padding på li er vel din venn her? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Legg til en padding-left på li i css som Steinmann sa. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Nope, det padder hele lista.. fra: 1.jallajalla til: .....1.jallajalla verken padding eller margin er tingen seru Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 padding(-left) på li er riktig ja, se eksempel: http://haxx.no/li.html Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du bruker <ol> regner jeg med? Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 ja.. bruker ol. men både padding og margin padder hele lista. mulig mine andre liste-css'er påvirker :S #content ul { list-style: none; list-style-position: inside; font-size: 10px; font-family: Verdana; font-size:10px; letter-spacing: 0.5px; text-indent: 0px; } #content li { padding: 0px; list-style-position: inside; margin-bottom: 5px; text-indent: -15px; list-style-type: none; } #content ol li.nums { list-style-type: decimal; text-indent: 0; margin: 0; padding: 2px; } hvor jeg setter <ol> <li class="nums">element 1</li> ... </ol> uten klasse settes ikke nr på seff, siden jeg har sagt list-style-type: none; i ul-lista. setter jeg ul li { - noe som skulle kun ha påvirket ul lister, IKKE ol lister kommer ikke nr med i ol-lista. når det står sånn er det sånn som jeg vil ha det bortsett fra at teksten er for nærme nummra. GRRR Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Fjern de 2 øverste linjene der du Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 #content li { padding: 0px; står det Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg vil ikke ha padding på de andre listene mine, kun på ol-listene. tsk tsk.. det var * { margin: 0; padding: 0; } som messa opp ALLE listene mine. Endret 29. februar 2008 av Fløffi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå