Gå til innhold

Vannkjøling i Lian Li midi-tower


Anbefalte innlegg

Her er min worklog fra montering av vannkjøling i Lian Li PC6070 v2 miditower. Er ikke så mangen som har plass til trippel radiator og resten av vannkjølingen i et midi-tower, så da fikk jeg lyst å prøve, og tok kniven fatt og begynte modifiseringen :dremel:

 

Hardware

HK: Asus P5K Premium

CPU: Intel Q6600 @ 3,8GHz

GPU: Nvidia 8800GT @ 850/2000/2000MHz

RAM: 4GB BallistiX @ 1200MHz

HDD: Samsung 500GB

PSU: Corsair HX620W

 

Vannkjøling

HK: Swiftech MCW30

CPU: D-Tek Fuzion

GPU: D-Tek Fuzion

RAD: Swiftech 320

PMP: Swiftech MCP655

VIF: Scythe S-Flex

 

 

pakkeankommetwt4.jpg

 

utpakketlg5.jpg

 

 

Kommentarer: Vannkjøling i Lian Li midi-tower

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Første fant jeg frem en 2,54cm bred hullborr, og borret et hull i toppen på kabinettet. Her skulle fillporten inn, som dere ser på bildet under.

 

fillported2.jpg

 

 

2. Deretter måtte jeg lage plass til radiatoren. Det ble borret 3 hull i bunnen á 8 cm i diameter, ett hull til hver vifte. Så borret jeg 4 skruehull til å feste radiatoren med. Fra radiatoren og bak til hovedkortet ble det en klaring på 3cm. God plass med andre ord :thumbup:

 

radiator3hullzz5.jpg

 

radiatorikabinettkn4.jpg

 

 

3. Ble ganske rotete etter hvert, som dere kan se på bildet under, så en liten opprydning måtte til.

 

rotetelp5.jpg

 

 

4. Så monterte jeg CPU-blokken mens hovedkortet lå på gulvet. Enkel å montere, og pen å se på. Resultatet ser dere under.

 

hkpgolvejf1.jpg

hkpgolvejf1.c404b9383a.jpg

 

cpurh7.jpg

 

 

5. Så var det hovedkort-blokken sin tur. Også denne var "easy as pie" å montere.

 

nbxl7.jpg

nbxl7.e2af754287.jpg

 

 

6. Og siste blokk ut var GPU-blokken:

 

grafikkbrikkelj8.jpg

grafikkbrikkelj8.84cf857400.jpg

 

gpuxs7.jpg

gpuxs7.112aa65358.jpg

 

 

7. Så festet jeg hovedkortet i kabinettet, satt på skjermkortet og koblet til alle kablene. Deretter ble det festing av radiator m/vifter i bunn.

 

radiatorph6.jpg

 

 

8. Da jeg har nokså kraftige S-Flex-vifter, måtte viftestyring også på plass. Denne fikk seg en elegant plass bak i hjørnet, under pumpen.

viftestyringutenk2.jpg

viftestyringinnein4.jpg

 

 

9. Monteringen nærmer seg slutten. Her ser dere hvor pumpen ble festet:

pumpawl5.jpg

 

 

10. Til slutt var det all "slangingen" igjen. Heller ikke dette var store problemet, da slangene var bøyelige og fine. Litt brått ble det med pumpeutgangen, så løste dette med en 90-graders vinkel. Så får vi se om jeg kjøper inn litt "sleeves".

 

 

11. Og om dere skulle lure på hvor harddiskene er blitt av, så er de "gjemt" oppe i 5,25"-brakkettene i et harddiskrack.

hddrackho0.jpg

hddrackho0.a05b061f29.jpg

 

 

12. Litt mer kabelrydding nå, så begynner det å se bra ut!

systemetmg1.jpg

 

 

Kommentarer: Vannkjøling i Lian Li midi-tower

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Temperaturer:

Som forventet ble temperaturene lave og fine. Størst temperaturfall var det på skjermkortet, som falt 30 grader! Prosessoren ble også en del kaldere, og overklokkingen kan endelig nå nye høyder! *Voltmodding* :devil:

 

Vannet som er brukt:

Skaffet meg 1L destillert vann samt rød og god frostvæske :thumbup:

Jeg brukte en "dæsj" av begge deler, ca. 95%/5%.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei igjen. Begynte så smått å kjede meg her en tid tilbake, så da tok jeg fatt og perfeksjonerte loopen litt.

 

Nå har jeg fjernet den 90-graderen, noe som sparte pumpen for mye arbeid. Jeg fjernet bl.a. 10 cm med slange. På bildet under kan dere se hvordan jeg har koblet det i hop med pumpen.

 

For å få til dette måtte pumpen flyttes på en "akrobatisk" måte. Fornøydet ble flott :)

 

Kommentarer: Vannkjøling i Lian Li midi-tower

post-35504-1215852026_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...