Tor_K Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg har et kompaktkamera -Olympus SP310- som jeg er godt fornøyd med, men av forskjellige grunner ønsker jeg også et speilreflekskamera. Finnes det et slikt kamera som er forholdsvis lite og lett? Jeg er mer opptatt av en god lyssterk vidvinkel (24-28 mm) enn en stor tele. Hilsen Tor Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du er på feil sted med spørsmålet. Det er nemlig ikke et kompaktkamera du er på jakt etter, og dette er underforumet for kompaktkamera. Ellers: Minst og ganske godt: Olympus E410 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Som PMNormal har nevnt, så er Olympus E-410 en meget kompakt speilrefleks; og Olympus har mye god optikk. så det kan absolutt anbefales. Av andre kompakte modeller som kan anbefales er Canon EOS 400D og Nikon D40 (eller variantene d40X OG d60). Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 La oss også nevne Olympus E-510. Dette er pittelitt bedre enn E-410, spesielt siden E-510 har bildestabilisator. Og det er gull verdt. Med siste firmwareupdate får E-510 en IS som er omentrentlig like god som på E-3, og E-3 har jeg fått skarpe håndholdte bilder på 1/2s med. Olympus er ikke det eneste valget, men det er så absolutt et godt valg. Men alle speilrefleks på markedet er gode nå for tiden. 400D og D40/D40x og D60 som allerede er nevnt er så absolutt også gode kamera. Lenke til kommentar
dags Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Støtter meg fullt og helt til innleggene over. Liker du bildekvaliteten ditt lille SP-310 gir deg og føler tiden moden for nye utfordringer kan jeg så avgjort anbefale Olympus E-510. Jeg har dette selv nemlig. Du kan bruke samme programvare på begge kamera. Bruker SP-310 minnekort av XD typen, kan du også bruke disse på både E-410 og E-510. Det at E-510 både har bildestabilisator innebygd og valgfrie justeringsmuligheter for støydemping gjør det til et utmerket action- og skumrings kamera. Er størrelsen viktigst for deg ville jeg nok valgt E-410 eller til og med E-400, men sist nevnte har ikke "LiveView", men kanskje litt bedre sensor for dagslys fotografering. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå