Ördög Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Fruen har hatt en HP laptop nå i ca 1,5år, eller no. Laptopen hennes har nå stått på nå i ett par dager. Når hun i ettermiddag måtte restarte maskinen nekter den og starte. Det som skjer er at når hun slår den på, lager den tre skarpe pipe-lyder også skjer det ikke noe mer. Den gir svart skjerm, rett og slett. Når jeg kom hjem fra jobb prøvde jeg og starte den uten noenting tilkoblet makinen (mus, usb-stivk, etc), men får samme resultat. Jeg har også prøvd med cd i, men det hjelper ikke. Jeg kan ikke komme på noen flere muligheter som kan gi annet resultat akkurat nå. Modellnavn, ifølge skrift på skjermen, er HP Pavilion dv6000 Er det noen som har noen råd, kan komme med en løsning som jeg ikke har prøvd? Hun har kjøpt den på expert og vi tok med 3års "idiot forsikring", så det skal ikke være noe problem og få den fikset. Men hun har ikke tatt backup av noe på harddisken, slik at det hadde vært fint og kunne fått den igang så vi kunne tømt harddisken hvertfall. Reparasjon skal den på uansett med tanke på at det ikke er så altfor lenge igjen av garantien (er vell 3år husker jeg ikke feil). Er det noe info jeg har utelatt så er det bare og si ifra. Hjelp blir tatt imot med takknemlighet. EDIT: Har også prøvd og ta ut og sette inn batteriet... En annen ting vi også har prøvd er og ta ut batteriet for deretter og sette den inn og starte den opp, med og uten lader. Endret 19. februar 2008 av Ördög Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Prøvd å ta ut og inn batteriet? Sette i lader? Rart at pc-en bare skal si takk for seg uten noe forvarsel :S Du kan jo prøve å ringe til Hp support å høre opp de har opplevd det samme med flere pc-er. Endret 19. februar 2008 av Gryterett Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Prøvd å ta ut og inn batteriet? Sette i lader? Rart at pc-en bare skal si takk for seg uten noe forvarsel :S Du kan jo prøve å ringe til Hp support å høre opp de har opplevd det samme med flere pc-er. Det glemte jeg og legge ved. Ja hun prøvde og ta ut og inn batteriet før jeg kom hjem. Har også tatt ut og satt inn batteri, deretter prøvd og starte opp maskin med og uten lader, uten at dette har hjulpet... Ja det er litt snodig at den bare har stoppet opp. Hun har ikke hatt noe problemer med maskinen, foruten den tradisjonelle formatering-og-reinstall-av-windows prosessen... Jeg har sjekket support siden dems, for norge, men og finne kontaktnr er jo umulig. Så om problemet ikke kan løses hjemmefra får vi bare håpe at filene på harddisken kan reddes. Men takk for hjelpen uansett Endret 19. februar 2008 av Ördög Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 3 pip tror jeg betyr harddisk feil. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg fikk samme problem med min DV9005 i fjor høst - tre pip, svart skjerm og that's it. Jeg fikk beskjed av HP at tre pip indikerte feil på skjermkortet. Maskinen ble sendt til Infocare, de byttet hovedkortet, og jeg fikk den tilbake etter 6-7 dager. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Da håper jeg at det er skjermkortet på denne også. Uansett håper jeg hun har lært hvor viktig det er og ha backup av harddisken. Men om du fikk den tilbake etter en uke så er det ett bra tegn hvertfall. Er den tilbake etter en uke skal jeg si meg fornøyd for og være ærlig. Takk for kjappe svar begge to Endret 19. februar 2008 av Ördög Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 det er hovedkortet eller skjermkortet. du bør forvente at den blir borte i opp mot tre uker, det er mangel på deler til hp pc-er, samt at infocare har pc-er til opp over øra på rep... Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Laptopen ble levert inn på expert i kveld. De sa at det trolig var hovedkort eller RAM'en som var problemet. Fikk heller ingen behandlingstid, men de skulle ta kontakt når den var reparert. Håper ikke det tar så lang tid, så håper virkelig du tar feil veggiss. Blir spennende og se hvem som har rett da. Kanskje unødvendig og si at jeg håper du tar feil kaeksen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Tror ikke du skal være for optimistisk når det gjelder infocare nei. Når skjermen min sa takk for seg så tok det 2 mnd før jeg fikk den tilbake. Det var også fordi det den måtte sendes til Hp i Usa for godkjenning så regner med at det tok ca 1 mnd på infocare. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Faen i helvette, i dag tok min HP farvell med verden, har svart skjerm og tre pip. Så da er det bare for meg å begynne med den lange prosessen om å måtte sende den inn til reprasjon. Sukk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå