Underpants Skrevet 18. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hei, og velkomen til nynorsk-tråden. Dette er tråden der du kan spørje om alt det du nokon gong har lurt på innan nynorsk. Mellom 10% og 15% av innbyggjarane i Noreg nyttar ein eller annan variant av det nynorske skriftspråket, og eg håper de der ute kan svare oss bokmål-brukarar på ting vi lurer på innan nynorsk. Me held oss unna diskusjonar for/imot nynorsk i skulen o.l. Eg vil heller ikkje ha nokre reaksjonar som «Nynorsk suger! Måtte denne tråden dø!» Eg skriv sjølv bokmål og bor i Oslo, men eg har respekt for skriftspråket for det. Eg startar gjerne. Når skal man bruke «til dømes» og kva er «kven» eit spørjeord for? Om eg har skrive nokre feil i dette innlegget så får de rette meg, då eg ikkje kjennar meg heilt trygg når eg skriv nynorsk. Endret 19. mars 2009 av Underpants Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 Nynorsk er skøy. "Til dømes" har samme meining som "for eksempel", medan "kven" er det samme som "hvem". Er det forresten lov å skriva "medan"? Eg tykjer berre det låt nynorsk. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Ofte, når eg skriv nynorsk, bikkar eg over på svensk. Og forresten: "medan" tyder "mens", "samstundes" og så vidare. Endret 19. februar 2008 av kjetil02 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 Det var det eg trudde, kjetil02. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 Endeleg. Forumet treng ein slik tråd. Heter det brå, eller bra? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Heter det brå, eller bra? Det er to forskjellige ord. Bra. Brå. Endret 19. februar 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Eg har sett at ganske mange brukar ordet "dykk" når ein eigentleg skal bruke "de" "De" er subjektforma, og "Dykk" er objektforma. Altso, dei som utfører verbet skal alltid vere "de" Dømer: De må kome dykk heim att. De må lære å skrive betre nynorsk. Eg skal hjelpe dykk. Såg forresten at du gjorde den tabben i siste setninga di Underpants Lenke til kommentar
frevild Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Kvifor heve landsmålet gradvis vorte so forfalle? Det er mest so ein lyt spørja seg um nynorsken kan heve nokon framtid. Vil han halda fram med å næra seg bokmålet, slik tendensen er? Ein lyt heve von og hug åt nynorsken. Men soli skin ikkje på honom, og framtidi er ikkje nett ljos. Endret 21. februar 2008 av frevild Lenke til kommentar
thadon Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Hvor er nynorsken mest utbredt? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Liker navnet på tråden! Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Hvor er nynorsken mest utbredt? Nynorsken er mest no mest utbreidd på Vestlandet (utanom dei større byane). Men språket vert og nytta i dei indre delane av Austlandet, som ligg nært Vestlandet. Er vel òg litt i bruk utanfor Steinkjer i Nord-Trøndelag. Denne tabellen viser i alle fall grunnskuleelevar etter målform i alle fylka: http://www.ssb.no/aarbok/2006/tab/tab-163.html Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Men språket vert og nytta i dei indre delane av Austlandet, som ligg nært Vestlandet. Hvor eksakt mener du med dette? Telemark? som forøvrig ikke er indre østland.. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Liker navnet på tråden! Hehe. Kalvegodt: Fiksa dykk/de i førstepost no. Endret 19. mars 2009 av Underpants Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Eg melder meg inn i denne tråden. Like mykje for å hjelpe som å få hjelp. Eg har faktisk alltid stussa på de/dykk. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Men språket vert og nytta i dei indre delane av Austlandet, som ligg nært Vestlandet. Hvor eksakt mener du med dette? Telemark? som forøvrig ikke er indre østland.. Eg meiner dei områda som ligg meir i midten av Sør-Noreg, langs fjellskiljet mellom Austlandet og Vestlandet. Ikkje Hedmark til dømes. Dette biletet vise kommunane etter målform. Merk at sjølv om ein del er nøytrale, er det nynorsk som er det mest naturlege å bruke der. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Oi, eg visste ikkje dei brukte bokmål så langt oppe i nord. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 I Finnmark brukar dei faktisk mykje meir bokmål i dialektane sine, enn dei gjer i Troms og Nordland. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 I tillegg var det noko med noko sjukdom og styr oppe i Troms og Bardu, og desse "dalane" vart atskilt og bokmålen/tjukk L hang igjen osv. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Liker navnet på tråden! Heter det ikkje "namnet"? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Liker navnet på tråden! Heter det ikkje "namnet"? Heter det ikkje "heiter"? Endret 21. februar 2008 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå