Gå til innhold

Renset prosessorvifte, pc vil ikke skru seg på.

Deadringer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt endel problemer i spill den siste tiden, noe jeg har kalkulert meg fram til at må være fordi prosessoren blir for varm. Derfor tok jeg ut prosessoren, renset viften og koblet det hele sammen igjen. Men nå får jeg bare beskjed om at skjermen ikke får signal fra pcen, og det høres ikke ut som annet enn viftene starter opp da jeg skrur pcen på.

Hva har jeg gjort galt? Har jeg på et eller annet vis klart å drepe hele cpuen? Isåfall, burde ikke harddisker og cdrommer skrus på likevel? Cdrommer og slik vil heller ikke åpne seg, men alle synlige vifter går(de jeg ikke ser aner jeg ikke om går). Kan legge til at tastatur og cdrommer ikke lyser. Er det mulig jeg har drept hovedkortet?

Forslag til hva jeg kan ha gjort galt og hvordan jeg kan fikse det(om det er mulig)?

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er føttene først bøyd så er det meste gjort egentlig, kan være mye som er ødelagt inni CPU'en når den har fått så mye trykk på seg.

Her er nok ny CPU eneste løsning dessverre.

Jeg var heldig og fikk snappet til meg den siste 939prosessoren hos PSdata nå. Nesten 1000kr for en 3500+ er riktignok jævlig dyrt, men billigere enn nytt HK, nye disker, nye cdrommer, nytt ram OG ny prosessor som var den andre muligheten.

Kan være lurt å sjekke powersupply..

Jeg har prøvd med to forskjellige psuer, samme resultat med begge.

Hvilken CPU er det snakk om?

Har du koblet vifta til rett kontakt?

Det er snakk om en AMD Venice 3200+ prosessor.

Ja, jeg er sikker på at viften er koblet til rett kontakt, ikke første gangen jeg har koblet til en prosessor. Men denne gangen var prosessoren klistret til vifta og jeg tenkte jeg skulle være smart å koble den til mens den satt til vifta. Så ikke rart det gikk skjeis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...