LucarioX Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Heisann! Har utrolig lyst til å bestille en DVD fra USA, men den har jo selvfølgelig sone 1. Noe som vil si at jeg ikke får spillt den av tror jeg. Bruker Xbox 360 og PS3 som DVD spillere, men de er jo kjøpt i Norge. Har også en vanlig DVD spiller, men den er veldig gammel og også låst til vår sone. Spørsmålet mitt er da om det vil gå å spille den av på dataen? (Windows XP) Er det noe spessielt program jeg må bruke? Er vel ikke mulig å lagre/rippe den og gjøre dem om til vår sone, for å så spille den av fra PS3 harddisken på TV`en? Noen programvare som kan gjøre dette? Eller er det ulovlig å rippe sone 1 plater? Hadde vært utrolig flott å kunne spille av denne filmen. Men det må også kunne gjøres 100% lovlig. Håper på hjelp! PS: Visste ikke helt hvor jeg skulle legge emne så jeg la det her siden det ikke var så mye aktivitet i de andre aktuelle forum delene. Håper på forståelse for dette. Endret 17. februar 2008 av LucarioX Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ingen som vet? Hørt at VLC Media Player skal kunne spille av sone 1 DVD`er. Lurer veldig på om det er lovlig å rippe utenlandske filmer. Hadde vært utrolig kjekt å kunne legge dem inn på PS3 harddisken! Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Trenger nok AnyDVD for å kunne gjøre det. Birger Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Takk, men er det lovlig å lagre dem? Trodde det ikke var lov å fjerne sone sperren jeg. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er vel ikke fastsatt noe som helst tenker jeg. Om du bruker AnyDVD til å fjerne sperren, for så å ta en backup. Tror jeg ingen kommer til å skyte deg. Kanskje denne kan være til hjelp. Birger Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2008 Ok, takk Birger Har fortsatt ikke kjøpt DVDen og lurer egentlig litt på det samme fortsatt. Hadde vært konge om noen visste noe helt sikkert! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. mars 2008 Del Skrevet 23. mars 2008 AnyDVD eller DVD43 Sistnevnte er gratis, så har bare prøvd den og den fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå