Kenny_NOR Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) http://www.vg.no/nyheter/utenriks/balkan/a...hp?artid=503808 http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/article1031243.ece http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/17/527192.html Da har Kosovo erklært seg uavhengig. Gratulerer til Kosovo som ny stat. Men nå til tema; Hva mener du om dette, er det rett av de vestlige landene og støtte opp om utbryteren ? Endret 17. februar 2008 av Kenny_NOR Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nuke and pave. Nei, det synes jeg ikke. Nå som de erklærer uavhengighet så er det ingen god grunn for ikke å sende kriminelle kosovo-albanere ut av landet. Og face it, de er det mange av. Spesielt her i grenland hvor jeg bor. 2 Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nuke and pave. Nei, det synes jeg ikke. Nå som de erklærer uavhengighet så er det ingen god grunn for ikke å sende kriminelle kosovo-albanere ut av landet. Og face it, de er det mange av. Spesielt her i grenland hvor jeg bor. Vel, send dem hjem først da, etter det kan vi vel gå for min plan? 1 Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Gratulerer til alle medalbanere her inne. Urime pavarsia!! Check: Kjenner noen her noen albanere i Trondheim? Vet at det feires mye i andre norske byer hvor det er mange albanere, men er nyinnflyttet i Trondheim og kjenner ingen. Jeg vil feire! Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Bare å gratulere med uavhengigheten. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Gratulere med uavhengighet! Noen utenom Serbia som er imot Kosovo`s uavhengighet? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Gratulere med uavhengighet! Noen utenom Serbia som er imot Kosovo`s uavhengighet? Russland. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Per hajr pavarsija. Fint for landet, og folket. Ser at det også har blitt laget et nytt flagg, med seks stjerner, som symboliserer alle de seks etniske gruppene i den nye erklærte staten. Lykke til med ny stat. Endret 17. februar 2008 av Onyx Lenke til kommentar
pekle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Gratulerer. Dette er vel ein trend, mange mindre område i Europa frigjer seg frå sitt tidlegare litt for konstruerte moderland og blir sjølvstending eining, men med EU som ny overbygging. Tippar vi ser det same i Baskarland, kanskje Skottland og Flandern/Vallonia i overskodeleg framtid og. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Serbia og Russland signaliserte tidlig at de vil sette seg imot selvstendighet for Kosovo da de mener erklæringen om selvstendighet er ulovlig, og Russland uttalte at de vil blokkere et FN-medlemsskap, og indikerte også at et eventuellt uavhengig Kosovo vil ha betydning for statusen til omstridte områder som Abkhazia og Sør Ossetia. De tre EU-landene Kypros, Slovakia og Romania har varslet at de ikke vil anerkjenne et uavhengig Kosovo. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er flere land som er for selvstendigheten, enn i mot. Men selvfølgelig, et land som Russland som støtter Serbia og er imot selvstendigheten, spiller en viktig rolle og landet i seg selv er en stor aktør med i spillet. Pekle: Det er nok ikke en trend det å bli selvstendig. Kosovo har kjempet lenge for dette. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Nå må ikke du spore av, og heller ikke dra alle albanere under samme kam. Dette handler om selvstendighet i et land som har vært undertrykt av Serbia veldig, veldig lenge. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Pekle: Det er nok ikke en trend det å bli selvstendig. Kosovo har kjempet lenge for dette. Mitt poeng. Det eg meiner er at det no er mindre akseptert at enkeltland tvingar nærområde under seg, slik at utbrytarar lettare får støtte frå det internasjonale samfunnet. Dermed er trenden at ein no får _gjennomslag_ for sine krav (som ein kanskje har kjempa for i hundrevis av år) Endret 17. februar 2008 av pekle Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Et par poster slettet som OT. Denne tråden handler om Kosovos uavhengighet, ikke noe annet. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvorfor ser jeg så mange amerikanske flagg under frihetsfeiringen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hvorfor ser jeg så mange amerikanske flagg under frihetsfeiringen?Fordi de mener at de skylder USA mye pga. bombingen av serbia Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har nok litt å si med at de bombet serbia sønder og sammen med flere anledninger på 90-tallet. En del interessante spørsmål reiser seg. Hva skjer med de som kom til Norge under krigen? Og vil erklæringen om uavhenighet få begeret til å renne over for Serbia? OG om det skjer, hva kan Serbia gjøre? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Og vil erklæringen om uavhenighet få begeret til å renne over for Serbia? OG om det skjer, hva kan Serbia gjøre?Serbia har uttalt at de ikke kommer til å gripe til militære virkemidler. Men økonomiske sanksjoner, reise-restriksjoner og så videre har de ikke nevnt noe om. Mest sannsynlig slike virkemidler de kommer til å ta i bruk. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Kosovo er serbisk. Serberne er ufortjent demonisert av media. Russerne bør kutte gassen for å presse EU. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå