Gå til innhold

BBC i norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg lurer på om det er noen som tar inn BBC kanaler på Astra, eller som har mulighet for å sjekke om det fungerer. Noen erfaringer ?

 

Det fungerer dersom antennen er stor nok.

 

Jeg mottar Astra 2Ds horisontale transpondere deler av døgnet med 1.2m i Oslo området. En 1.2 meter er mao. ikke stor nok til å gi BBC hele døgnet. i Oslo Mener å ha lest at det fungerer ganske bra med 1.8m.

 

Dersom du bor på vestlandet eller sørlandet så er det betydelig bedre signal. På sør og vestlandet er det trolig mulig å motta BBC med antenner helt ned til 80cm noen steder.

Lenke til kommentar
Takk for svaret.

 

Bor like utenfor Bergen, så jeg ligger vel litt bedre til ja. Hvordan er det med BBC kanalene? Er de gratis å ta ned, eller må du ha kort/adresse i england/queens award eller noe for å få det til?

 

NE

 

I øyeblikket er alle BBC kanalene gratis og ukodet på Astra 2D. Du finner også BBC HD på Astra 2D dersom du har en HDTV mottager. I tillegg sender ITV alle sine kanaler ukodet på Astra 2D.

 

Såvidt jeg har forstått så skal BBC & ITV på litt lengre sikt kodes igjen slik at man må ha smartkort. BBC og ITV lanserer sin nye FreeSat plattform via satellitt i Mars 2008. Tviler på at BBC&ITV kodes over natten så det tar nok noe tid. Antar at det ikke vil skje før kanalene flytter bort fra Astra2D og det skjer vel enda ikke på et par år.

 

I Bergen slipper du monster antenne men hvor stor antennen bør være er jeg usikker på. Mener å ha lest at det fungerer på 90cm ( kanskje mindre også).

 

Ta en titt på www.astra2d.com . Der er det mye god informasjon der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...